O PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
 
Ssaczy quiz jeleń
dla kogo?
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

W świecie zwierząt leśnych

Materiał Edukacyjny, Autor: Dagmara Rajczyk, Edyta Ciesielska , Dzienny Ośrodek Rehabilitacyjno - Wychowawczy
Poziom nauczania
 0/5
 
Dzieci z grupy 3- i 6- latków z DOR-W w Miliczu chętnie wzięły udział w zajęciach dotyczących zwierząt leśnych. W związku z tym, że w Dolinie Baryczy występuje ich bardzo dużo, to było to tym bardziej cenne dla dzieci. Przedszkolaki ochoczo podzieliły się swoimi obserwacjami i spostrzeżeniami na temat widzianych zwierząt oraz posiadanej wiedzy w tym zakresie.
PLIKI ZASOBU
 
borsuk-samiec kopia ( 184 KB .JPG )
 
borsuk-samiec kopia1 ( 151 KB .JPG )
 
dzik-samiec kopia ( 213 KB .JPG )
 
dzik-samiec kopia1 ( 171 KB .JPG )
 
jelen-samiec kopia ( 97 KB .JPG )
 
jelen-samiec kopia1 ( 72 KB .JPG )
 
jez kopia ( 262 KB .JPG )
 
jez kopia1 ( 233 KB .JPG )
 
lis-samiec kopia ( 160 KB .JPG )
 
lis-samiec kopia1 ( 103 KB .JPG )
 
sarna-samiec kopia ( 91 KB .JPG )
 
sarna-samiec kopia1 ( 62 KB .JPG )
 
zając-samiec kopia ( 149 KB .JPG )
 
zając-samiec kopia1 ( 116 KB .JPG )
 
żmija zygzakowata kopia ( 292 KB .JPG )
 
żmija zygzakowata kopia1 ( 296 KB .JPG )
 
scenariusz zwierzęta leśne - Dolina Baryczy ( 83 KB .DOCX )
SŁOWA KLUCZOWE
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Przedszkole
  • Wychowanie przedszkolne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
    Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej
    Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi
    Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych
    Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej
    Treści nauczania:
    Dziecko obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują; grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;
    Dziecko przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;
    Dziecko zna zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt i unika ich
    Dziecko grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne;
    Dziecko stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć.
    Dziecko potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku; wie, w jaki sposób człowiek może je chronić i pomóc im, np. przetrwać zimę
    Dziecko wymienia rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij