BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

WIE 2018_Na olchowym szlaku_Regionalny Konkurs o Dolinie Baryczy POZNAJĘ i GRAM w Dolinę Baryczy

Baza Wiedzy / WIE, Autor: Zuzanna Pietrzykowska, Jakub Gajewski , Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Jana Pawła II w Twardogórze
 5/5
Grupa wiekowa: Klasy (IV-VI)
Drogi turysto! zapraszamy Cię na ścieżkę, którą opracowaliśmy na terenie rezerwatu "Torfowisko koło Grabowna Wielkiego". Prawie 20 lat temu była utworzona tutaj ścieżka przyrodnicza. Niestety zachowały się tylko jej zniszczone fragmenty. Ponieważ bardzo lubimy to miejsce, postanowiliśmy stworzyć własne punkty. Rozmawialiśmy już na ten temat z Nadleśnictwem i Gminą. Dla nas to jest magiczne miejsce. Tutaj zaczniesz swą przygodę. Wyrusz z nami olchowym szlakiem!


Nasza ścieżka została wytyczona w rezerwacie torfowiskowym ze względu na roślinność, która do swojego rozwoju potrzebuje terenów silnie uwilgotnionych. Wędrówka ścieżką umożliwiła poznawanie najciekawszych zbiorowisk roślin bagiennych i bagienno – łąkowych. Poprzez bezpośrednią obserwację najbliższej okolicy kształciliśmy umiejętności orientacji w terenie, rozpoznawania roślin, dokonywania pomiarów, dokumentowania i interpretacji wyników. Trasa naszej ścieżki obejmuje 7 przystanków. Opracowaliśmy także przykładową kartę pracy. Warto odwiedzić naszą ścieżkę ze względu na specyficzne warunki siedliskowe, jakie panują na torfowiskach. Znaczna część roślin torfowiskowych to gatunki rzadkie i chronione o specyficznych wymaganiach siedliskowych. Część z nich możemy zaobserwować na ścieżce.

 

Metryczka

1. Tytuł pracy: „Na olchowym szlaku”

2. Szkoła: „Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jan Pawła II W Twardogórze

3. Imię i nazwisko nauczyciela: Marta Kozioł – Skrzypczak

 

Imię i nazwisko autorów pracy

Jakie zadania wykonywał przy pracy konkursowej

Zuzanna Pietrzykowska, Jakub Gajewski

Zbieranie materiałów: określanie kierunków geograficznych na podstawie mchu na drzewie oraz kompasu, wykonywanie dokumentacji, zdjęć, badanie pH wody i gleby, zapisywanie wyników, nazywanie i rozpoznawanie roślin, opracowanie karty pracy

4. Źródła materiałów wykorzystanych przy pracy:

- podręcznik do przyrody kl. V autor: Elżbieta Szedzianis, Krystyna Tryl, E. Dudek

- przewodnik do oznaczania roślin

- atlas przyrodniczy dla klas IV – VI 

-  ścieżka przyrodnicza opracowana przez E. Ranoszka 

- "Uroki Twardogóry i okolic" autor: B. Hołubka, E. Lewkowska

- zdjęcia i materiały wykonane przez Bożenę Hołubkę

5. W pracy zostały wykorzystane własne materiały:

- zdjęcia roślin

- opisy do zdjęć

- teksty

PLIKI ZASOBU
 
( 14 KB .ODT )
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
LINKI ZEWNĘTRZNE
LICENCJA
Materiały w tym zasobie udostępnione zostają na licencji:
Użycie Niekomercyjne (ang.Noncommercial (NC))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych tylko w celach niekomercyjnych.
SŁOWA KLUCZOWE
PODKATEGORIE
Przyroda
  1. Rośliny
  2. Zwierzęta
  3. Grzyby
Krajobrazy DB
  1. Inne
  2. Las
Atrakcje DB
WIE Wyjątkowe Inicjatywy Edukacyjne

Zasób biorący udział w inicjatywie:
OPINIE I KOMENTARZE  
Wiktor Wolf
Świetna zabawa na ścieżce przyrodniczej. Policzyłem wiek lasu:) Czekam na tablice. Pomysł świetny
23-04-2018

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij