BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Co możemy zrobić dla KLIMATU?

Oferta Ośrodków, Autor: Zofia Pietryka , Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Ekologicznej "Dolina Baryczy"
Poziom nauczania
 0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali

Zajęcia w szkole macierzystej lub świetlicy . Podczas pierwszej części zajęć, uczestnicy dowiedzą się jak każdy z nas może przyczynić się do powstrzymania, lub przynajmniej ograniczenia zmian klimatu. Druga część będzie miała charakter warsztatowy. Uczestnicy w grupach opracują własne zobowiązania w codziennych czynnościach wobec zapobiegania zmianom klimatu związane np. ze zmniejszeniem zużycia energii, oszczędzania wody, papieru, wyboru transportu, segregacji odpadów, świadomego konsumenta itp. Wskazanie do grantów: oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie: odnawialne źródła energii, gospodarka emisyjna - czyste powietrze, gospodarka wodna, gospodarka odpadami, świadome zakupy itp.
czas trwania ilość osób koszt dostępność
2 godz. od 15 do 30 osób 25 zł/osoba stałe
PLIKI ZASOBU
DODATKOWA OFERTA
Edukator przyjedzie do szkoły lub świetlicy wiejskiej po uprzednim uzgodnieniu terminu zajęć. Zajęcia będą trwać 2 godz. lekcyjne dla danej grupy (klasa, koło zainteresowań, grupa seniorów, rodziny). W kosztach wkalkulowany jest dojazd edukatora do miejscowości oraz niezbędne do prowadzenia zajęć materiały edukacyjne. zamawiający zajęcia udostępniają salę i w miarę możliwości sprzęt multimedialny (np. rzutnik lub tablicę multimedialną). Jeżeli w szkole jest sala odpowiednio dostosowana oferta może być dostępna dla osób niepełnosprawnych.
UWAGA!
Do oferty załączone są dwie karty pracy, które można wykorzystać:
- do przygotowania młodzieży lub dorosłych przed zajęciami (karta pracy nr 1; Co możemy zrobić dla Klimatu?)
- do podsumowania wiedzy i umiejętności po zajęciach (karta pracy nr 2; Indywidualne zobowiązania)
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
SŁOWA KLUCZOWE
RAPORTY POGŁĘBIONEJ OPINII
Lp. Data odbycia zajęć Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Przedmiot nauczania  
1 14 marzec 2019r. Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Powidzku Agnieszka Matunin Przyroda, geografia IV-VI Więcej
2 16 wrzesień 2019r. Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku Elżbieta Dąbrowska język polski VII- VIII Więcej
3 4 listopad 2019r. Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jankowie Przygodzkim Magdalena Frąszczak biologia VII- VIII Więcej
4 16 styczeń 2020r. Zespół Szkół w Pawłowie Izabela Winiecka informatyka VII- VIII Więcej
5 11 kwiecień 2024r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu Katarzyna Chołodecka biologia IV-VI Więcej
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych. Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji.
    Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych. Uczeń odczytuje, analizuje, interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, graficzne i liczbowe.
    Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych. Uczeń posługuje się podstawową terminologią biologiczną.
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów biologicznych. Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo- skutkowe między zjawiskami, formułuje wnioski.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
    Uczeń uzasadnia konieczność ochrony różnorodności biologicznej.
    Geografia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Określanie związków i zależności między poszczególnymi elementami środowiska przyrodniczego, społeczno-gospodarczego i kulturowego, formułowanie twierdzenia o prawidłowościach, dokonywanie uogólnień.
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Stawianie pytań, formułowanie hipotez oraz proponowanie rozwiązań problemów dotyczących środowiska geograficznego.
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Podejmowanie nowych wyzwań oraz racjonalnych działań prośrodowiskowych i społecznych.
    Kształtowanie postaw. Rozwijanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska geograficznego, kształtowanie ładu przestrzennego oraz przyszłego rozwoju społeczno-kulturowego i gospodarczego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski.
    Treści nauczania:
    Uczeń charakteryzuje elementy klimatu Polski oraz długość okresu wegetacyjnego.
    Uczeń prezentuje główne czynniki kształtujące klimat Polski.
    Uczeń wyjaśnia wpływ zmienności pogody w Polsce na rolnictwo, transport i turystykę.
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji.
    Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
    Rozumowanie i argumentacja.
    Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia wpływ współczesnego rolnictwa na różnorodność biologiczną (ciągle malejąca liczba gatunków uprawnych przy rosnącym areale upraw, spadek różnorodności genetycznej upraw)
    Geografia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Formułowanie i weryfikowanie hipotez dotyczących problemów współczesnego świata.
    Wykorzystanie różnych źródeł informacji do analizy i prezentowania współczesnych problemów przyrodniczych, gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych.
    Treści nauczania:
    Uczeń formułuje problemy wynikające z eksploatowania zasobów odnawialnych i nieodnawialnych; potrafi przewidzieć przyrodnicze i pozaprzyrodnicze przyczyny i skutki zakłóceń równowagi ekologicznej;
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij