1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Zimorodek
dla kogo?
Opinia rodzica jest ważna
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Projekt edukacyjny "Boże Narodzenie w Dolinie Baryczy.

Materiał Edukacyjny, Autor: Barbara Gąbka , Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Jana Pawła II w Twardogórze
Poziom nauczania
 0/5
 
Celem projektu "Boże Narodzenie w Dolinie Baryczy", było zapoznanie uczniów klasy drugiej z tradycjami bożonarodzeniowymi kultywowanymi przez mieszkańców Doliny Baryczy oraz w innych krajów. Poprzez rozmowy-wywiady ze swoimi babciami, dziadkami, rodzicami dzieci miały okazję poznać i utrwalić tradycje panujące w ich domach teraz i w dawnych czasach. Wykorzystując czas nauki zdalnej miały też okazję pod okiem członków swoich rodzin wykonać starodawne ozdoby choinkowe, poznać przepisy i przygotować tradycyjne potrawy wigilijne. Zdobytą przez siebie wiedzą, ciekawostkami oraz efektami swojej pracy dzieliły się z kolegami i koleżankami podczas kolejnych przedświątecznych zajęć on line.
PLIKI ZASOBU
 
20201226_115340[1] ( 3646 KB .JPG )
 
Kapusta z grzybami ( 2 KB .RTF )
 
Przepis na kutię. ( 4855 KB .RTF )
 
Przepis ( 2084 KB .DOCX )
 
Moje święta. ( 13 KB .DOCX )
 
Tradycje bożonarodzeniowe. ( 2 KB .RTF )
 
Tradycje w moim domu. ( 13 KB .DOCX )
 
Projekt edukacyjny Boże Narodzenie w Dolinie Baryczy ( 162 KB .RTF )
SŁOWA KLUCZOWE
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność odczuwania więzi uczuciowej i potrzebę jej budowania, w tym więzi z rodziną, społecznością szkoły i wspólnotą narodową.
    W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność przedstawiania swych emocji i uczuć przy pomocy prostej wypowiedzi ustnej lub pisemnej, różnorodnych artystycznych form wyrazu.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność czytania na poziomie umożliwiającym samodzielne korzystanie z niej w różnych sytuacjach życiowych, w tym kontynuowanie nauki na kolejnym etapie edukacyjnym i rozwijania swoich zainteresowań.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność stawiania pytań, dostrzegania problemów, zbierania informacji potrzebnych do ich rozwiązania, planowania i organizacji działania, a także rozwiązywania problemów.
    W zakresie społecznego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga świadomość wartości uznanych przez środowisko domowe, szkolne, lokalne i narodowe; potrzebę aktywności społecznej opartej o te wartości.
    Treści nauczania:
    Uczeń tworzy proste rysunki, dokumenty tekstowe, łącząc tekst z grafiką, np. zaproszenia, dyplomy, ulotki, ogłoszenia; powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne i tekstowe – doskonali przy tym umiejętności pisania, czytania, rachowania i prezentowania swoich pomysłów.
    Uczeń wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne: z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, wiązanie, szycie lub zszywanie zszywkami, sklejanie taśmą itp., używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną, bez użycia kleju, taśm, zszywek, np. wybrane modele technik origami, modele kartonowe nacinane.
    Uczeń czyta w skupieniu po cichu teksty zapisane samodzielnie w zeszycie oraz teksty drukowane.
    Uczeń wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych.
    Uczeń śpiewa śpiewanki, piosenki i pieśni charakterystyczne dla tradycji i zwyczajów polskich, kilka utworów patriotycznych i historycznych.
    Uczeń układa w formie ustnej opowiadanie oraz składa ustne sprawozdanie z wykonanej pracy.
    Uczeń wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym.
    Uczeń planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te projekty/prace współdziała w grupie.
    Uczeń pisze notatkę, życzenie, ogłoszenie, zaproszenie, podziękowanie, list; zapisuje adres nadawcy i odbiorcy; pisze krótkie teksty, wykorzystując aplikacje komputerowe.
    Uczeń rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
    Ja i moi bliscy (rodzina, przyjaciele).
    Święta i tradycje, mój kraj.
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij