1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Rzekotka
dla kogo?
Owadzi mikrokosmos
dla kogo?
Opinia rodzica jest ważna
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

On- line SMOG a nasze zdrowie

Oferta Ośrodków, Autor: Zofia Pietryka , Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Ekologicznej "Dolina Baryczy"
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w sali

Zajęcia on- line dla młodzieży i dorosłych w tym seniorów. Zajęcia poprzez wybraną platformę internetową (zoom, teams, skype) będą odbyć się w dwóch modułach. Pierwsza część w formie prezentacji udostępnionej i komentowanej przez edukatora, która pozwoli wyjaśnić kiedy powstaje smog i jakie są jego rodzaje oraz w jaki sposób jakość powietrza wpływa na zdrowie człowieka. Uczestnicy dowiedzą się jakie są skutki zdrowotne smogu, jak można ograniczać emisję zanieczyszczeń powietrza. Druga część będzie miała charakter pracy własnej w oparciu o udostępnione materiały oraz dyskusję. Uczestnicy będą szukać odpowiedzi, w jaki sposób możemy chronić się przed skutkami zanieczyszczeń powietrza. Wskazanie do grantów: oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie: odnawialne źródła energii, gospodarka emisyjna - czyste powietrze, gospodarka wodna, gospodarka odpadami, świadome zakupy itp. zdjęcie startowe z bezpłatnej strony: https://pixabay.com/pl/images/search/sm
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
2 godz. od 10 do 30 osób 350 zł/grupa stałe
PLIKI ZASOBU
 
Wprowadzenie do zajęć ( 1391 KB .DOCX )
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
W przypadku grup szkolnych zajęcia on-line mogą odbyć się tylko z udziałem nauczyciela.Każdy moduł może być dostosowany do godziny lekcyjnej. W zależności od aktualnej sytuacji pandemicznej: w sali dla całej klasy nauczyciel udostępnia ekran lub tablicę multimedialną lub w przypadku nauki zdalnej - nauczyciel „zaprasza” edukatora na zajęcia.
W przypadku grup dorosłych z udziałem osoby koordynującej i jw.
Uczestnicy powinni mieć coś do pisania i kartki papieru do notatek i przygotowanie swoich odpowiedzi do dyskusji (praca własna).
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki. Uczeń określa problem badawczy, formułuje hipotezy, planuje i przeprowadza oraz dokumentuje obserwacje i proste doświadczenia biologiczne.
    Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych. Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji.
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów biologicznych. Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo- skutkowe między zjawiskami, formułuje wnioski.
    Znajomość uwarunkowań zdrowia człowieka. Uczeń analizuje związek między własnym postępowaniem a zachowaniem zdrowia oraz rozpoznaje sytuacje wymagające konsultacji lekarskiej.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
    Chemia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji. Uczeń ocenia wiarygodność uzyskanych danych.
    Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji. Uczeń pozyskuje i przetwarza informacje z różnorodnych źródeł z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów. Uczeń respektuje podstawowe zasady ochrony środowiska.
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów. Uczeń stosuje poprawną terminologię.
    Treści nauczania:
    Uczeń wymienia źródła, rodzaje i skutki zanieczyszczeń powietrza, wymienia sposoby postępowania pozwalające chronić powietrze przed zanieczyszczeniami
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji.
    Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
    Rozumowanie i argumentacja.
    Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
    Treści nauczania:
    Chemia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
    Uczeń zdobywa wiedzę chemiczną w sposób badawczy - obserwuje, sprawdza, weryfikuje, wnioskuje i uogólnia; wykazuje związek składu chemicznego, budowy i właściwości substancji z ich zastosowaniami; posługuje się zdobytą wiedzą chemiczną w życiu codziennym w kontekście dbałości o własne zdrowie i ochrony środowiska naturalnego.
    Wykorzystanie, przetwarzanie i tworzenie informacji.
    Uczeń korzysta z chemicznych tekstów źródłowych, pozyskuje, analizuje, ocenia i przetwarza informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem mediów i Internetu.
    Treści nauczania:
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij