STREFA DZIECI

BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Gospodarka leśna

Oferta Ośrodków, Autor: Nadleśnictwo Milicz , Centrum Edukacji LKP "Lasy Doliny Baryczy"- "Dom Drzewa"
Poziom nauczania
 0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie

Zajęcia edukacyjne z zakresu leśnictwa oraz gospodarki leśnej.Budynek byłej wyłuszczarni nasion. W centrum wsi, w murach dawnej wyłuszczarni nasion powstał Ośrodek Edukacji Przyrodniczo-Leśnej „Dom Drzewa”. Mimo tego, że „Dom Drzewa” jest w pełni zmodernizowanym i nowoczesnym obiektem, to zachował on jednocześnie swój pierwotny charakter i nie stracił historycznej duszy. Ośrodek został stworzony do przeprowadzania w nim zajęć edukacyjnych o tematyce przyrodniczo-leśno-ekologicznej. Wyposażony jest w różnego rodzaju pomoce dydaktyczne oraz sprzęt multimedialny, pozwalające na prowadzenie interesujących zajęć w komfortowych dla uczestników warunkach. Biorący udział w spotkaniach edukacyjnych mają do wyboru trzy sale zajęciowe: „Leśne Przedszkole” dla grup ok. 15 – osobowych, „Laboratorium Przyrody”, w którym odbywa się część warsztatowa, „Podsuszarnia”, która razem z zabytkowym piecem prezentuje historyczny zarys funkcjonującej tu niegdy
czas trwania ilość osób koszt dostępność
2 godz. od 5 do 50 osób bezpłatne stałe
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
RAPORTY POGŁĘBIONEJ OPINII
Lp. Data odbycia zajęć Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Przedmiot nauczania  
1 18 grudzień 2023r. Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego Anita Radoch wychowawca internatu, nauczyciel języka niemieckiego Średnia szkoła Więcej
  • Przedszkole
  • Wychowanie przedszkolne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
    Treści nauczania:
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga świadomość przeżywanych emocji i umiejętność panowania nad nimi oraz wyrażania ich w sposób umożliwiający współdziałanie w grupie oraz adaptację w nowej grupie.
    Treści nauczania:
    Uczeń chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie.
  • Klasy (IV-VI)
  • Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Wiedza. Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
    Treści nauczania:
    Uczeń rozpoznaje składniki przyrody ożywionej i nieożywionej w najbliższej okolicy szkoły.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych. Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
    Treści nauczania:
    Uczeń dokonuje obserwacji mikroskopowych komórki (podstawowej jednostki życia), rozpoznaje (pod mikroskopem, na schemacie, na zdjęciu lub na podstawie opisu) podstawowe elementy budowy komórki (błona komórkowa, cytoplazma, jądro komórkowe, chloroplast, mitochondrium, wakuola, ściana komórkowa) i przedstawia ich funkcje.
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń opisuje różnorodność biologiczną na poziomie genetycznym, gatunkowym i ekosystemowym; wskazuje przyczyny spadku różnorodności genetycznej, wymierania gatunków, zanikania siedlisk i ekosystemów
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij