BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Odpowiedzialna konsumpcja (gimnazjum i liceum)

Materiał Edukacyjny, Autor: Zespół edukacyjny FER , Fundacja EkoRozwoju
Poziom nauczania
 0/5
Lekcja służy zwiększeniu świadomości na temat konsumpcjonizmu dzisiejszego świata i wpływu tego zjawiska na środowisko. Zajęcia skierowane są dla młodzieży szkół gimnazjalnych i średnich. Fot.: Pavel Losevsky, fotolia.com
PLIKI ZASOBU
 
( 91 KB .DOCX )
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
SŁOWA KLUCZOWE
  • Klasy gimnazjalne
  • Etyka
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Geografia
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Kształtowanie postaw.
    Uczeń rozwija w sobie: ciekawość świata poprzez zainteresowanie własnym regionem, Polską, Europą i światem; świadomość wartości i poczucie odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze i kulturowe własnego regionu i Polski; patriotyzm i poczucie tożsamości (lokalnej, regionalnej, narodowej) przy jednoczesnym poszanowaniu innych narodów i społeczności - ich systemów wartości i sposobów życia.
    Treści nauczania:
    Plastyka
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Tworzenie wypowiedzi - ekspresja przez sztukę.
    Treści nauczania:
    Wiedza o społeczeństwie
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów. Uczeń rozpoznaje problemy najbliższego otoczenia i szuka ich rozwiązań.
    Treści nauczania:
    Uczeń uzasadnia, że można równocześnie być Polakiem, Europejczykiem i członkiem społeczności światowej;
    Uczeń wyjaśnia na przykładach z życia własnej rodziny, miejscowości i całego kraju, w jaki sposób praca i przedsiębiorczość pomagają w zaspokajaniu potrzeb ekonomicznych
    Uczeń omawia funkcje i wyjaśnia znaczenie środków masowego przekazu w życiu obywateli
    Uczeń wyjaśnia na przykładach znaczenie podstawowych norm współżycia między ludźmi, w tym wzajemności, odpowiedzialności i zaufania;
  • Klasy ponadpodstawowe
  • Etyka
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Geografia
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Formułowanie i weryfikowanie hipotez dotyczących problemów współczesnego świata.
    Rozumienie relacji człowiek-przyroda-społeczeństwo w skali globalnej i regionalnej
    Wykorzystanie różnych źródeł informacji do analizy i prezentowania współczesnych problemów przyrodniczych, gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych.
    Treści nauczania:
    Uczeń formułuje problemy wynikające z eksploatowania zasobów odnawialnych i nieodnawialnych; potrafi przewidzieć przyrodnicze i pozaprzyrodnicze przyczyny i skutki zakłóceń równowagi ekologicznej;
    Uczeń charakteryzuje kierunki zmian w powierzchni lasów na świecie (w wyniku procesów wylesiania i zalesiania) i podaje przykłady gospodarowania zasobami leśnymi (pozytywne i negatywne)
    Podstawy przedsiębiorczości
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Gospodarka i przedsiębiorstwo.
    Uczeń wyjaśnia zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa i sporządza prosty biznesplan; charakteryzuje mechanizmy funkcjonowania gospodarki i instytucji rynkowych oraz rolę państwa w gospodarce; analizuje aktualne zmiany i tendencje w gospodarce świata i Polski; rozróżnia i porównuje formy inwestowania i wynikające z nich ryzyko.
    Treści nauczania:
    Wiedza o społeczeństwie
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów. Uczeń rozpoznaje prawne aspekty codziennych problemów życiowych i szuka ich rozwiązania.
    Treści nauczania:
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij