1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Ssaczy quiz bóbr
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
Centrum Edukacji LKP "Lasy Doliny Baryczy"- "Dom Drzewa"
AKTUALNE OFERTY OŚRODKA
  • dla kogo? 
    477
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia maja na celu uświadomienie uczestnikom, jak zmienia się świat przyrody wraz z nastaniem przedwiośnia i wiosny. Głównym zagadnieniem spotkania edukacyjnego jest wiosna w lesie oraz jej pierwsze oznaki. Uczniowie poznają pierwsze wiosenne rośliny pojawiające się środowisku leśnym oraz dowiadują się, co wiosną dzieje się w życiu zwierząt. Po części wykładowej i warsztatowej następuje wyprawa do lasu w poszukiwaniach wiosennej aury.Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: luty-kwiecień,
  • dla kogo? 
    590
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest omówienie różnorakich sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy. Podczas spotkania uczestnicy dowiadują się, jakie zwierzęta gromadzą zapasy, które ptaki odlatują do ciepłych krajów a które nie, jak zwierzyna leśna radzi sobie z pożywieniem podczas zimy. Ważnym punktem zajęć jest omówienie możliwej pomocy zwierzętom ze strony człowieka. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: styczeń-luty, listopad-grudzień,
  • dla kogo? 
    769
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia mają na celu przybliżenie czytelnikowi wartości drewna i jego zastosowanie w codziennym życiu. Uczestnicy poznają różnicę między drzewem a drewnem, dowiadują się jak zbudowane jest drzewo rosnące a co kryje w sobie drzewo już ścięte i jakie są właściwości poszczególnych elementów budowy. Podczas spotkania wyjaśniane są pojęcie fotosyntezy oraz wartość drzew w przyrodzie i życiu człowieka. Uczniowie dowiadują się, że leśnicy wycinając drzewa sadzą na ich miejsce nowe, co powoduje, że jest to surowiec odnawialny a gospodarka leśna jest zrównoważona. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    625
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest przeprowadzanie eksperymentów i doświadczeń przyrodniczych dostosowanych poziomem do grupy wiekowej. Zajęcia mają stymulować interakcję ucznia z otoczeniem. Przykłady doświadczeń/eksperymentów: - kalkowanie kory drzew i liści - ile lat ma drzewo? - ile wody pochłania mech? - zagrożenie dla wody pitnej - jak reaguje szyszka na zmianę temperatury/wilgotności - jak przepuszczają wodę różne rodzaje gleb? i wiele innych. Zajęcia mogą się odbyć zarówno w sali jak i w terenie.Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    480
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Głównym celem zajęć jest przedstawienie uczestnikom warsztatów zależności pokarmowej między organizmami, z naciskiem na środowisko leśne. Uczniowie poznają definicję łańcucha pokarmowego,producenta konsumenta, destruenta oraz uczą się tworzyć piramidę ekologiczną.Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    597
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest zaznajomienie dzieci i młodzieży z najważniejszymi funkcjami lasu. Uczniowie dowiadują się, jakie skarby daje nam las oraz jakie rodzaje lasów rozróżniamy. Podczas zajęć uczestnicy uczą się rozróżniać podstawowe gatunki drzew iglastych i liściastych na podstawie liści orz sylwetek drzew. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    529
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podczas tych zajęć grupa zmienia się w Sherlocka Holmesa i oglądając prezentację multimedialną rozpoznaje pozostawiane przez zwierzęta tropy, ślady żerowania, odchody, pióra, głosy. Grupa po zajęciach rozumie, że ślady zwierząt to nie tylko tropy lecz również wszelkie oznaki bytowania. W trakcie edukacji grupa pozna i będzie umiała odróżnić ślady pozostawiane przez zwierzęta leśne oraz dowie się jak ważne jest cierpliwe obserwowanie najbliższego otoczenia. Szukanie śladów to zabawa dla każdego. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    531
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest przedstawienie dzieciom i młodzieży charakter pracy leśnika. Podczas zajęć uczniowie dowiadują się, jakie zabiegi w lesie wykonuje leśnik w poszczególnych etapach wzrostu lasu. Dodatkowo uczestnicy zajęć uzyskują informacje dotyczące umundurowania leśnika, historię patrona leśników św. Huberta oraz mogą dowiedzieć się co należy zrobić, żeby w przyszłości zostać leśnikiem. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    547
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Grupa poznaje czynności życiowe organizmów takie jak odżywianie, oddychanie, wydalanie, rozmnażanie, wzrost i rozwój, reakcja na bodźce oraz ruch. Na podstawie burzy mózgów uczestnicy zajęć edukacyjnych wymieniają czynniki niezbędne do życia. Uczestnicy po zajęciach rozumieją podział na organizmy samożywne oraz cudzożywne, potrafią omówić proces fotosyntezy, potrafią wymienić kilka sposobów poruszania się zwierząt lądowych i wodnych. Jako zadanie domowe grupa ma zaobserwować ruch u rośliny. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    401
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Grupa poznaje zwierzęta, które upodabniają się barwą lub deseniem do otoczenia w którym żyją. Poznają między innymi rodzinę dzików, sarnę, rzekotkę drzewną, zająca szaraka, barczatkę sosnówkę, sowę uszatkę oraz bąka. Młodsze grupy słuchają bajki o "Żabkach w czerwonych czapkach" i na podstawie usłyszanego tekstu mają wyciągnąć wnioski dotyczące ubarwienia zwierząt. Do edukacji używana jest prezentacja multimedia z kolorowymi zdjęciami.Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    369
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Porównanie jelenia i sarny, wyjaśnienie czym jest poroże i co je różni od rogów, ciekawostki z życia dzika, objaśnienie dzieciom dlaczego małe dziki nazywamy pasiakami, zachowanie zwierząt w różnych sytuacjach ich życia w lesie. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    51
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia o drewnie - rozpoznawania gatunków, próbek, wykorzystania drewna kiedyś i w dzisiejszych czasach. Na zajęciach wykonujemy doświadczenia z użyciem drewna, budujemy drewniane budki lęgowe oraz karmniki. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    472
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Prawdziwy przyrodnik nie tylko potrafi rozpoznać ptaka po wyglądzie,ale także po jego śpiewie. Na zajęciach wykorzystujemy lornetki do obserwacji życia ptaków, które często chowają się w koronach drzew. Uczymy rozpoznawania i budowy ptaków. Mówimy o tym dlaczego ptaki latają i gdzie możemy je najczęściej spotkać. Zajęcia prowadzimy w sali wykładowej i w terenie,gdzie uczestnicy mają możliwość zaobserwowania rzeczy poruszonych na \\\"mini wykładzie\\\".Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    593
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Celem zajęć jest poznanie zasad bezpiecznego zbierania grzybów i poruszania się po lesie. Zajęcia rozpoczynają się krótką prelekcją na temat grzybów (rozpoznawania, zasad prawidłowego zbioru), po czy udajemy się na wyprawę do lasu na grzyby. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    526
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia terenowe prowadzone przez leśnika na terenie Szkółki Leśnej w Świętoszynie. Skorzystać mogą z nich zarówno dzieci i młodzież, jak i dorośli. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe

1-15 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij