Wycieczka rowerowa po Dolinie Baryczy-Gmina Przygodzice
Materiał Edukacyjny, Autor: Julia Pawłowska,Klaudia Kułek - uczennice gimnazjum , Szkoła Podstawowa im. Polskich Oimpijczyków w DębnicyPoziom nauczania |
0/5
poznanie siedlisk Natura 2000, charakterystycznych gatunków roślin, rozpoznawanie roślin,praca konkursowa
- Klasy gimnazjalne
Biologia
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Znajomość różnorodności biologicznej i podstawowych procesów biologicznych.
Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy, wyjaśnia zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w wybranych organizmach i w środowisku, przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem, wskazuje ewolucyjne źródła różnorodności biologicznej.
Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy, wyjaśnia zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w wybranych organizmach i w środowisku, przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem, wskazuje ewolucyjne źródła różnorodności biologicznej.
Treści nauczania:
Uczeń obserwuje okazy i porównuje cechy morfologiczne glonów i roślin lądowych (mchów, widłaków, skrzypów, paproci, nagozalążkowych i okrytozalążkowych), wymienia cechy umożliwiające zaklasyfikowanie organizmu do wymienionych wyżej grup oraz identyfikuje nieznany organizm jako przedstawiciela jednej z nich na podstawie obecności tych cech;
Uczeń posługuje się prostym kluczem do oznaczania organizmów;