BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Wycieczka przyrodnicza po PK "Dolina Baryczy"

Materiał Edukacyjny, Autor: Małgorzata Bystrzyńska , Zespół Szkół w Pawłowie
Poziom nauczania
 0/5
Celem wycieczki jest poznanie bogactwa przyrodniczego P.K. "Dolina Baryczy". Karta pracy pozwala na aktywny odbiór wiadomości na temat pomników przyrody, środowska leśnego i wodnego, roślin, ptaków i zwierząt zamieszkujących PK "Dolina Baryczy". Uczniowie obserwując środowisko przyrodnicze zapisują swoje spostrzeżenia i weryfikują zebrane informacje.
PLIKI ZASOBU
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
SŁOWA KLUCZOWE
  • Klasy (IV-VIII)
  • Przyroda
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Obserwacje, pomiary i doświadczenia.
    Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń; stosuje technologie informacyjno-komunikacyjne.
    Poszanowanie przyrody.
    Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
    Praktyczne wykorzystanie wiedzy przyrodniczej.
    Uczeń orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej; rozpoznaje sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu oraz podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo własne i innych, świadomie działa na rzecz ochrony własnego zdrowia.
    Stawianie hipotez na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie i ich weryfikacja.
    Uczeń przewiduje przebieg niektórych zjawisk i procesów przyrodniczych, wyjaśnia proste zależności miedzy zjawiskami; przeprowadza obserwacje i doświadczenia według instrukcji, rejestruje ich wyniki w różnej formie oraz je objaśnia, używając prawidłowej terminologii.
    Zaciekawienie światem przyrody.
    Uczeń stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: "dlaczego?", "jak jest?", "co się stanie, gdy?".
    Treści nauczania:
    Uczeń nazywa zmysły człowieka i wyjaśnia ich rolę w poznawaniu przyrody, stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji przyrodniczych;
    Uczeń podaje przykłady przyrządów ułatwiających obserwację przyrody (lupa, mikroskop, lornetka), opisuje ich zastosowanie, posługuje się nimi podczas prowadzonych obserwacji;
    Uczeń wymienia formy ochrony przyrody stosowane w Polsce, wskazuje na mapie parki narodowe, podaje przykłady rezerwatów przyrody, pomników przyrody i gatunków objętych ochroną, występujących w najbliższej okolicy;
    Uczeń obserwuje i nazywa typowe organizmy lasu, łąki, pola uprawnego;
    Uczeń obserwuje i nazywa typowe rośliny i zwierzęta żyjące w jeziorze lub rzece, opisuje przystosowania ich budowy zewnętrznej i czynności życiowych do środowiska życia;
    Uczeń obserwuje zjawiska zachodzące w cieku wodnym, określa kierunek i szacuje prędkość przepływu wody, rozróżnia prawy i lewy brzeg;
    Uczeń rozpoznaje i nazywa warstwy lasu, charakteryzuje panujące w nich warunki abiotyczne;
    Uczeń rozpoznaje w terenie przyrodnicze (nieożywione i ożywione) oraz antropogeniczne składniki krajobrazu i wskazuje zależności między nimi;
    Uczeń rozróżnia i opisuje rodzaje wód powierzchniowych;
    Uczeń obserwuje wszystkie fazy rozwoju rośliny, dokumentuje obserwacje;
    Uczeń identyfikuje na planie i mapie topograficznej miejsce obserwacji i obiekty w najbliższym otoczeniu, określa wzajemne położenie obiektów na planie, mapie topograficznej i w terenie;
    Uczeń orientuje plan, mapę w terenie, posługuje się legendą;
    Uczeń wykonuje pomiary np. taśmą mierniczą, szacuje odległości i wysokości w terenie;
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij