BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Raport pogłębionej opinii
Data odbycia zajęć: 20 październik 2021r.
Nazwa ośrodka, w którym odbyły się zajęcia: PGL LP Nadleśnictwo Antonin - LKP "Lasy Rychtalskie"
Tytuł zajęć: Formy ochrony przyrody.
Nazwa szkoły, która wzięła udział w zajęciach: Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego
Imię i nazwisko nauczyciela: Salomea Bienkiewicz
Przedmiot nauczany przez nauczyciela: ochrona lasu
Ilość osób w grupie: 25

Co zachęciło Państwa do skorzystania z oferty zajęć?
(Proszę wybrać maksymalnie 2 opcje)
• realizowany temat
• miejsce zajęć
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: kulturalny - oferta bazuje na tradycyjnych przekazach, rękodziele, uwrażliwia na sztukę
Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego?
Osoba prowadząca zajęcia zapoznała uczniów z historią zwiedzanego obiektu i historią Antonina. Zaprezentowała najcenniejsze obiekty historyczne i przyrodnicze, w tym wspaniałe pomniki przyrody.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: historyczny - oferta bazuje na przekazach historycznych, legendach realizowana jest w zabytkowych, muzealnych obiektach
Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 5, napisz dlaczego?
Uczniowie mogli poznać i zwiedzić zabytkowy Antoniński Pałac Radziwiłłów znajdujący się na terenie ścieżki dydaktycznej. W pałacu młodzież mogła podziwiać niesamowitą kolekcję poroży zwierzyny łownej, ale również pamiątki związane z pobytem Fryderyka Szopena w pałacu.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: przyrodniczy - oferta bazuje na ścieżkach przyrodniczych, przyczynia się do poznawania i zachowywania bogactwa przyrodniczego
Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego?
Na trasie ścieżki młodzież mogła poznać bioróżnorodność i walory krajobrazowe fragmentu lasu z malowniczym, eutroficznym stawem. Uczniowie mogli poznać i obserwować wiele gatunków fauny i flory, w tym wiele gatunków chronionych.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka emisyjna - czyste powietrze – (smog, gospodarka węglowa, wymiana pieców – jesteśmy tym czym oddychamy – zagrożenia, działania w praktyce)
Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 5, napisz dlaczego?
Osoba prowadząca zajęcia omówiła rolę lasów jako miejsc, gdzie realizowana jest gospodarka węglowa, w aspekcie walki o czyste powietrze. Podała na konkretnych przykładach ile zanieczyszczeń powietrza absorbują lasy, produkując jednocześnie zasoby tlenu, niezbędnego do życia organizmów.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka wodna - jakość wody, kanalizacja, zużycie – oszczędzanie wody, gospodarka ściekami
Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 5, napisz dlaczego?
Osoba prowadząca zajęcia szeroko omówiła rolę lasów w kształtowaniu gospodarki wodnej na terenie Nadleśnictwa Antonin, ale również w Dolinie Baryczy. Zachęcała uczniów do racjonalnego korzystania z zasobów wody, wskazując potrzebą oszczędzania jej w dzisiejszych czasach.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka odpadami – segregacja odpadów, odpowiedzialne zakupy (opakowania)
Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 5, napisz dlaczego?
Osoba prowadząca zajęcia, a także nauczyciele opiekunowie wycieczki omówili z uczniami rolę segregacji odpadów i odpowiedzialność ludzi za dbanie o środowisko poprzez świadomy wybór produktów, nie zagrażających środowisku, lub przynajmniej zmniejszyć skalę niszczenia naszej planety.
W jakim stopniu zdobytą (przez uczniów) na zajęciach wiedzę lub jakie kompetencję wykorzysta Pan/i na swoim przedmiocie. I jaki to przedmiot?
słabo1  2  3  4  5  6  bardzo dobrze

Jaki przedmiot /Uwagi:

Wszystkie wymienione wyżej zagadnienia, oprócz aspektu historycznego zostały już lub będą wykorzystane na przedmiotach przyrodniczych, które są realizowane w naszej szkole - Technikum Leśnym. w Miliczu. Są to przedmioty takie jak ochrona lasu, biologia i
Czy udział w zajęciach wymagał wcześniejszego przygotowania uczniów?
• TAK
Najbardziej z zajęć – polecam:
• zaangażowanie w realizację zajęć
Czy metoda, forma prowadzenia zajęć zainspirowała Państwa do prowadzenia własnych zajęć w szkole?
• TAK
Co mnie najbardziej zainspirowało? Sprawny i bardzo ciekawy sposób prowadzenia zajęć. Aktywizacja uczniów poprzez zadawanie im przemyślanych i ciekawych pytań.
Jakie Pani/a zdaniem są bezpośrednie efekty zajęć:
• utrwalono pojęcia
• rozszerzono wiedzę
• postawiono ważne pytania do przemyślenia
• w ciekawy sposób przedstawiono zagadnienie
Polecam z prowadzenia zajęć:
• komunikatywność edukatora
Polecam zajęcia ze względu na:
• dostosowane do grupy wiekowej wyposażanie
Czy planujecie Państwo ze względu na przekazywane treści zachęcać do udziału w zajęciach innych nauczycieli?
• TAK

W jakim zakresie? żywa lekcja w terenie, możliwość obserwacji flory i fauny oraz bardzo atrakcyjnych form ochrony przyrody.

Nauczycielem jakiego przedmiotu polecalibyście udział w zajęciach: biologii, ochrony środowiska, edukacji leśnej

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij