BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

GRANTY > Pytania i odpowiedzi > Faktury Pro-forma w grancie
Jak ujmować w wykazie dokumentów księgowych faktury Pro-forma?

 

Zdarza się, że niektóre ośrodki edukacji wymagają od zamawiającego zajęcia wcześniejszej rezerwacji terminu poprzez uiszczenie zaliczki na podstawie wystawionej faktury pro-forma. Faktury pro-forma nie są dokumentami księgowymi i nie należy ich wpisywać w wykazie dokumentów księgowych potwierdzających poniesienie kosztów, ale dokument ten, wraz z potwierdzeniem zapłaty (jeśli płacono gotówką powinna na nim być adnotacja, że opłacono gotówką, jeśli przelewem lub kartą płatniczą- należy w teczce z dokumentami umieścić również wydruk z konta grantobiorcy potwierdzający zapłatę), musi zostać załączony w monitoringu i powinien zostać umieszczony w teczce grantu i dostępny do kontroli.
Załączenie w segregatorze sprawy ww. dokumentów jest ważne, ponieważ uzasadnia, dlaczego część zapłaty za wyjazd została zapłacona wcześniej, niż zajęcia się odbyły i wystawiono właściwy dokument księgowy.
Jak zatem należy wprowadzić koszt w monitoringu, przy którym wystąpiła faktura pro-forma?
1. Do monitoringu wprowadzamy nr, datę wystawienia z faktury.
2.Kwotę kosztów wpisujemy całościowo- łącznie, ile zajęcia w ośrodku kosztowały
3. Jako datę zapłaty przyjmujemy datę ostatniego przelewu czy datę przekazania ostatniej części należności.
Skanujemy do jednego pliku fakturę pro-forma i fakturę i oba dokumenty załączamy jako dokument finansowy.
Skanujemy do jednego pliku potwierdzenie zapłaty obu części należności (za fakturę pro- forma i fakturę).
Na etapie kontroli LGD będzie sprawdzało, czy wszystkie dokumenty są w segregatorze sprawy.
» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij