O PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
 
Owadzi mikrokosmos
dla kogo?
Wiatrak
dla kogo?
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    9
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Program edukacyjny nawiązujący do historii Kreatywnego Obiektu Multifunkcyjnego, miejsca w którym niegdyś znajdowała się jedna z największych fabryk ozdób choinkowych. Uczestnicy trafiają do zachwycającej KOMnaty Bombki, skrzącej się tysiącami szklanych kul. Tam na dzieci czeka ważne zadanie – odnalezienie magicznych bombek nawiązujących m.in. do walorów obszaru Doliny Baryczy. W programie przewidziany jest również warsztat zdobienia pierników, interakcyjna lekcja muzealna oraz pisanie listów na poczcie Krainy Wyobraźni.
    sezonowe: listopad-grudzień,
  • dla kogo? 
    50
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    HKW Direttissima prowadzi zajęcia wspinaczkowe na hali sportowej w Cieszkowie. W czasie roku szkolnego zajęcia na ścianie odbywają się we wtorki i środy w godz 17-19:00 Po wcześniejszym skontaktowaniu się z nami można uczestniczyć w zajęciach indywidualnie. Dodatkowo możliwa jest organizacja zajęć dla grup zorganizowanych 7-15 osobowych w indywidualnie ustalonych terminach.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    58
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    W trakcie zajęć realizowanych w Stajni "U Macieja" w Niesułowicach, dzieci i młodzież zapoznają się końmi, zasadami bezpiecznego przebywania w ich towarzystwie, poznają różne rasy i maści koni, ich budowę, sprzęt jeździecki, uczą się rozpoznawać reakcje i zachowanie tych zwierząt. Uczestnicy mają także okazję wyczyścić konie, a także skorzystać z przejażdżek,a także przejechać się bryczką. W stajni "U Macieja" dzieci i młodzież obcuje z Konikami Polskimi i Ślązakami. Po uzgodnieniu istnieje możliwość organizacji ogniska,a także spożycia posiłku w pobliskiej restauracji "W Starym Młynie".
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    97
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Gra zespołowa o walorach społecznych, oparta na wartościach, którymi kierował się w swoim życiu główny bohater opowieści – Druh Bolek (wytrwałość, pasja, konsekwencja i bezinteresowność). Gracze przemierzają kontynent z miliczaninem - Bolesławem Zajiczkiem, zasłużonym dla wielu środowisk, m.in. w harcerstwie, turystyce i wśród niepełnosprawnych sportowców. Na każdym odcinku trasy zmierzają się z zadaniami – wyzwaniami, związanymi z miejscem podróży. W atmosferze rywalizacji sportowej, poznają historyczną postać Druha Bolka, zdobywają wiedzę na temat dróg jego życia i geografii Doliny Baryczy oraz całej Europy.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    206
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia maja na celu uświadomienie uczestnikom, jak zmienia się świat przyrody wraz z nastaniem przedwiośnia i wiosny. Głównym zagadnieniem spotkania edukacyjnego jest wiosna w lesie oraz jej pierwsze oznaki. Uczniowie poznają pierwsze wiosenne rośliny pojawiające się środowisku leśnym oraz dowiadują się, co wiosną dzieje się w życiu zwierząt. Po części wykładowej i warsztatowej następuje wyprawa do lasu w poszukiwaniach wiosennej aury.
    sezonowe: luty-kwiecień,
  • dla kogo? 
    272
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest omówienie różnorakich sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy. Podczas spotkania uczestnicy dowiadują się, jakie zwierzęta gromadzą zapasy, które ptaki odlatują do ciepłych krajów a które nie, jak zwierzyna leśna radzi sobie z pożywieniem podczas zimy. Ważnym punktem zajęć jest omówienie możliwej pomocy zwierzętom ze strony człowieka.
    sezonowe: styczeń-luty, listopad-grudzień,
  • dla kogo? 
    277
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia mają na celu przybliżenie czytelnikowi wartości drewna i jego zastosowanie w codziennym życiu. Uczestnicy poznają różnicę między drzewem a drewnem, dowiadują się jak zbudowane jest drzewo rosnące a co kryje w sobie drzewo już ścięte i jakie są właściwości poszczególnych elementów budowy. Podczas spotkania wyjaśniane są pojęcie fotosyntezy oraz wartość drzew w przyrodzie i życiu człowieka. Uczniowie dowiadują się, że leśnicy wycinając drzewa sadzą na ich miejsce nowe, co powoduje, że jest to surowiec odnawialny a gospodarka leśna jest zrównoważona.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    246
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest przeprowadzanie eksperymentów i doświadczeń przyrodniczych dostosowanych poziomem do grupy wiekowej. Zajęcia mają stymulować interakcję ucznia z otoczeniem. Przykłady doświadczeń/eksperymentów: - kalkowanie kory drzew i liści - ile lat ma drzewo? - ile wody pochłania mech? - zagrożenie dla wody pitnej - jak reaguje szyszka na zmianę temperatury/wilgotności - jak przepuszczają wodę różne rodzaje gleb? i wiele innych. Zajęcia mogą się odbyć zarówno w sali jak i w terenie.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    231
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Głównym celem zajęć jest przedstawienie uczestnikom warsztatów zależności pokarmowej między organizmami, z naciskiem na środowisko leśne. Uczniowie poznają definicję łańcucha pokarmowego,producenta konsumenta, destruenta oraz uczą się tworzyć piramidę ekologiczną.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    288
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest zaznajomienie dzieci i młodzieży z najważniejszymi funkcjami lasu. Uczniowie dowiadują się, jakie skarby daje nam las oraz jakie rodzaje lasów rozróżniamy. Podczas zajęć uczestnicy uczą się rozróżniać podstawowe gatunki drzew iglastych i liściastych na podstawie liści orz sylwetek drzew.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    219
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Nauka tradycyjnych kolęd i wspólny śpiew przy dźwiękach tradycyjnego instrumentu, na którym według słów kolędy pasterze grali skocznie Dzieciąteczku. Uczestnicy otrzymują mini śpiewniki do wspólnego śpiewu. Kolędowanie może był połączone z opowieściami o zwyczajach świątecznych oraz opowieściami o Świątecznej Krainie - krainie karpia i bombek.
    sezonowe: styczeń-grudzień,
  • dla kogo? 
    285
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podczas tych zajęć grupa zmienia się w Sherlocka Holmesa i oglądając prezentację multimedialną rozpoznaje pozostawiane przez zwierzęta tropy, ślady żerowania, odchody, pióra, głosy. Grupa po zajęciach rozumie, że ślady zwierząt to nie tylko tropy lecz również wszelkie oznaki bytowania. W trakcie edukacji grupa pozna i będzie umiała odróżnić ślady pozostawiane przez zwierzęta leśne oraz dowie się jak ważne jest cierpliwe obserwowanie najbliższego otoczenia. Szukanie śladów to zabawa dla każdego
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    299
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podczas zajęć uczestnicy biorą udział w produkcji sera twarogowego, uczą się maglować pranie i poznają dawne sposoby prasowania, wytwarzają mąkę na różnego rodzaju żarnach. Zapoznają się z inwentarzem - krowy, konie. Poznają stare maszyny rolnicze i zasady ich działania. Zajęcia kończą się degustacją własnoręcznie wytworzonego serka wiejskiego z dodatkiem ziół zebranych z łąki oraz serwatki, wytworzoną mąkę uczestnicy zabierają na pamiątkę.Zajęcia bazują na aktywnym gospodarstwie rolnym.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    221
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Ogólnodostępny Karmnik, który stanął przy budynku GOK w Przygodzicach stanowi element edukacyjny dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców, którzy powinni wiedzieć, że dokarmianie ptaków, to dostarczanie pożywienia ptakom żyjącym na wolności (zazwyczaj w zimie), gdy krótki dzień oraz niesprzyjające warunki nie pozwalają im wystarczająco zaspokoić głodu. Dokarmianie ptaków pobudza zainteresowanie ornitologią i wyzwala przeżycia estetyczne związane z obserwacją ptaków, a organizowane w taki sposób działania edukacyjne kształtują zachowania proekologiczne. Od samego początku w karmniku zauważalny jest duży ruch „naszych” skrzydlatych przyjaciół, dlatego zachęcamy wszystkie placówki edukacyjne wraz z dziećmi i młodzieżą do odwiedzin tego miejsca w ramach lekcji tematycznych. Prosimy również o organizację zbiórek karmy aby wspomóc naszą akcję, w zamian za przewodnika wycieczek. Zajęcia polegają na omówieniu roli i znaczenia dokarmiania ptaków oraz omówienie przylatujących gatunków.
    sezonowe: styczeń-marzec, listopad-grudzień,
  • dla kogo? 
    233
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest przedstawienie dzieciom i młodzieży charakter pracy leśnika. Podczas zajęć uczniowie dowiadują się, jakie zabiegi w lesie wykonuje leśnik w poszczególnych etapach wzrostu lasu. Dodatkowo uczestnicy zajęć uzyskują informacje dotyczące umundurowania leśnika, historię patrona leśników św. Huberta oraz mogą dowiedzieć się co należy zrobić, żeby w przyszłości zostać leśnikiem.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    296
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Grupa poznaje czynności życiowe organizmów takie jak odżywianie, oddychanie, wydalanie, rozmnażanie, wzrost i rozwój, reakcja na bodźce oraz ruch. Na podstawie burzy mózgów uczestnicy zajęć edukacyjnych wymieniają czynniki niezbędne do życia. Uczestnicy po zajęciach rozumieją podział na organizmy samożywne oraz cudzożywne, potrafią omówić proces fotosyntezy, potrafią wymienić kilka sposobów poruszania się zwierząt lądowych i wodnych. Jako zadanie domowe grupa ma zaobserwować ruch u rośliny.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    237
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Grupa poznaje zwierzęta, które upodabniają się barwą lub deseniem do otoczenia w którym żyją. Poznają między innymi rodzinę dzików, sarnę, rzekotkę drzewną, zająca szaraka, barczatkę sosnówkę, sowę uszatkę oraz bąka. Młodsze grupy słuchają bajki o "Żabkach w czerwonych czapkach" i na podstawie usłyszanego tekstu mają wyciągnąć wnioski dotyczące ubarwienia zwierząt. Do edukacji używana jest prezentacja multimedia z kolorowymi zdjęciami.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    183
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Porównanie jelenia i sarny, wyjaśnienie czym jest poroże i co je różni od rogów, ciekawostki z życia dzika, objaśnienie dzieciom dlaczego małe dziki nazywamy pasiakami, zachowanie zwierząt w różnych sytuacjach ich życia w lesie.
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-111 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij