1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Opinia rodzica jest ważna  
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    4
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Nauka rozpoznawania głosów ptaków na postawie nagrań i ich słownej transkrypcji. Śpiewy ptaków w tradycji ludowej i jego słowne interpretacje. Zajęcia połączone z multimedialnym pokazem. Zajęcia dostosowane do każdego etapu edukacji. Celem jest wzbogacenie wiedzy przyrodniczej i umiejętność rozpoznawania podstawowych gatunków ptaków w terenie na podstawie ich śpiewu lub głosu.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    39
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Na zajęciach chcemy pokazać uczestnikom jak w prosty sposób wykonać piękne dekoracje z suszonych roślin. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się o sposobach utrwalania i suszenia roślin, właściwościach leczniczych oraz ich zastosowaniu np. w kuchni. Do tworzenia dekoracji podczas warsztatów wykorzystamy popularne rośliny zbożowe i oleiste. Uczestnicy samodzielnie wykonają dekoracje z suszonych roślin, które mogą mieć różny charakter: jesienne, świąteczne, wiosenne lub okolicznościowe. Zajęcia odbędą się w szkole, jeżeli sala jest odpowiednio dostosowana, oferta może być dostępna dla osób niepełnosprawnych. W kosztach oferty skalkulowany jest : dojazd do szkół, materiały do warsztatów : materiał roślinny, pistolety, klej, oraz udostępnienie niezbędnych narzędzi. Warsztaty przeprowadzamy w szkołach po poprzednim uzgodnieniu z nauczycielem. Wskazania do grantów edukacyjnych: kulturalny (np. tradycje i obrzędy, legendy, tradycyjne zawody) oraz przyrodniczy.
    sezonowe: październik-grudzień,
  • dla kogo? 
    56
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Zajęcia w szkole macierzystej. Podczas pierwszej części zajęć, uczniowie dowiedzą się jak każdy z nas może przyczynić się do powstrzymania, lub przynajmniej ograniczenia zmian klimatu. Druga część będzie miała charakter warsztatowy. Uczestnicy w grupach opracują własne zobowiązania w codziennych czynnościach wobec zapobiegania zmianom klimatu związane np. ze zmniejszeniem zużycia energii, oszczędzania wody, papieru, wyboru transportu, segregacji odpadów, świadomego konsumenta itp. Wskazanie do grantów: oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie: odnawialne źródła energii, gospodarka emisyjna - czyste powietrze, gospodarka wodna, gospodarka odpadami, świadome zakupy itp.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    69
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Spróbuj wyśmienitych pierników wypiekanych na Góreczniku i naucz się jak je efektownie dekorować. To świetna zabawa dla całej grupy. Warsztaty zakończone są wizytą Świętego Mikołaja, który rozdaje dzieciom prezenty (od rady rodziców, rodziców lub wychowawcy). WSKAZANIE DO GRANTÓW EDUKACYJNYCH: I. Oferta wykorzystuje następujące potencjały lokalne: - kulturalny (tradycje i obrzędy); - historyczny (fakty i przekazy historyczne, dawne zwyczaje w kuchni); II. Oferta dotyka problematyki przeciwdziałania skutkom klimatu w dziedzinach: - gospodarka odpadami (segregacja odpadów: używanie papierowych zamiast plastikowych talerzyków) - świadome zakupy (zwracamy uwagę na kupowanie produktów od lokalnych dostawców: mąki z lokalnych młynów, miodu od lokalnego dostawcy (certyfikat Dolina Baryczy Poleca). III. Oferta jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi oraz ruchowymi.
    sezonowe: grudzień
  • dla kogo? 
    58
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Witamy w Pyrlandii i zapraszamy do świata najpopularniejszego warzywa w Wielkopolsce Grupa nauczy się nie tylko jak przygotowywać ten wielkopolski przysmak, ale także pozna historię ziemniaka w Polsce. WSKAZANIE DO GRANTÓW EDUKACYJNYCH: I. Oferta wykorzystuje następujące potencjały lokalne: - kulturalny (tradycje i obrzędy); - historyczny (fakty i przekazy historyczne, dawne zwyczaje w kuchni); II. Oferta dotyka problematyki przeciwdziałania skutkom klimatu w dziedzinach: - świadome zakupy (zwracamy uwagę na kupowanie produktów od lokalnych dostawców: ziemniaków od lokalnych producentów, białego sera z lokalnej mleczarni) III. Oferta jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi oraz ruchowymi.
    sezonowe: wrzesień-listopad,
  • dla kogo? 
    56
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Lekcja w terenie odbywa się na trasie ścieżki przyrodniczej wokół największego stawu Gospodarstwa Rybackiego „Ruda Żmigrodzka”, a w razie niepogody w Karczmie Rybnej. W trakcie zajęć dzieci poznają historię i specyfikę rybactwa na obszarze Doliny Baryczy oraz dowiedzą się na czym polega zawód rybaka. Młodzi odkrywcy poznają florę i faunę Doliny Baryczy, w szczególności nauczą się rozróżniać poszczególne gatunki ryb i ptaków zamieszkujących te tereny oraz dowiedzą się jak wygląda cykl życia karpia. Poprzez własną obserwację uczestnicy odkryją sposoby przystosowania się roślin i zwierząt do życia w środowisku wodnym. Dzięki zajęciom wzrośnie ich świadomość z zakresu zachowania bioróżnorodności, ekologii i tożsamości regionalnej. Uczestnicy zajęć będą mieli również okazję z bliska zobaczyć hodowane u nas ryby oraz sprzęt i strój rybacki. Do dyspozycji dzieci są lornetki, atlasy zwierząt i roślin, tablice dydaktyczne na ścieżce, karty pracy.
    sezonowe: marzec-październik,
  • dla kogo? 
    133
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Ścieżka została utworzona po to, by dzieci, młodzież i dorośli mogli zapoznać się z cyklem hodowli karpia, urządzeniami hydrotechnicznymi stosowanymi w gospodarce rybackiej, ziołolecznictwem, a także bogactwem flory i fauny stawów hodowlanych. Trasa została utworzona wokół stawu handlowego Jan, i ma długość 3,3 km. Na ścieżce znajduje się 8 tablic dydaktycznych i wiata turystyczna, z której można obserwować ptaki, oraz podsumować zajęcia i skorzystać za opłatą z ogniska i grilla. WSKAZANIE: oferta wykorzystuje lokalny potencjał: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-wrzesień,
  • dla kogo? 
    129
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Wycieczka w terenie połączona z nauką rozpoznawania naturalnych form powierzchni terenu (wydmy, terasy rzeczne, starorzecza itd.). Uczestnicy zaznajamiają się z nieszczącą i budującą działalnością lądolodu, wód płynących, wiatru oraz powiązaniem form powierzchni terenu z glebami (profile glebowe). Preferowany teren: ścieżka przyrodnicza wokół Sułowa lub niebieski szlak pieszy Krośnice - Wiatraczne Wzgórze - Krośnice (największa różnorodność form terenu), możliwe także inne miejsca. Uczestnicy otrzymują kartę pracy i mapę. Ze względu na trudności terenowe oferta niedostępna dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    185
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia realizowane w rezerwacie "Stawy Milickie", zapoznające z podstawowymi gatunkami ptaków i roślin występującymi w rezerwacie, a także ze specyfiką stawu rybnego jako budowli hydrotechnicznej. Zajęcia połączone z obserwacją ptaków przez sprzęt optyczny (lornetki, luneta), wizytą na wieży widokowej lub czatowni oraz spacerem po groblach stawów. Najlepszy okres dla obserwacji ptaków to wiosna lub jesień. Możliwe różne trasy, długość dostosowana do poziomu wiekowego grupy. Uczestnicy otrzymują karty pracy. Możliwość dostosowania programu do osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    110
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Unikalna wycieczka w czasie, poznawanie miasta wraz z przewodnikiem w stroju średniowiecznego wędrownego barda i opowiadacza historii z lirą korbową. Przewodnik oprowadzi nas po mieście wśród zabytkowych kościołów w stroju z epoki. Spacer będzie wzbogacony o mini-koncert pieśni i ballad o historii miasta, z towarzyszeniem średniowiecznego instrumentu. Podczas zwiedzania będzie również nam towarzyszył aktor przebrany za krasnala (skrzata) lub inną postać związaną z legendami miasta. Uczestnicy wycieczki zapoznają się z najbardziej znanymi legendami miasta, odnajdą miejsca z nimi związane a także odkryją widoczne dziś relikty miasta średniowiecznego i zapoznają się z jego elementami (rynek, ratusz, pręgierz, ulice rzemieślników, fortyfikacje) i z jego funkcjonowaniem. Uczestnicy otrzymają karty pracy. Program może być realizowany w każdym mieście, również w Wielkopolsce, czy Wrocławiu, dostosowany jest do specyfiki miasta. Program może być dostosowany również dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    169
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Warsztaty artystyczne. Wykonanie pracy przy pomocy młotków, gwoździ oraz sznurków. Tworzymy rybę , owady, ptaki z Doliny Baryczy. Warsztaty połączone z prelekcją na temat Krajobrazowego Parku Doliny Baryczy. Wskazanie do grantów:przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione). Zajęcia odbywają się w pomieszczeniach przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    140
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Warsztaty podzielone na dwie części: pierwsza: prelekcja oraz zapoznanie się z gatunkami ryb, które występują w Dolinie Baryczy-karty pracy. Część druga-artystyczna- wykonanie witrażu-ryby-w technologii Tiffany'ego. Wskazanie do grantów: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione). Zajęcia odbywają się w pomieszczeniach przystosowanych w warunkach dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    109
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Propagowanie roweru jako środka lokomocji w poznawaniu piękna Krajobrazowego Parku Doliny Baryczy. Przejazd rowerami z Campusu Domasławice do Miejscowości Cieszyn- tam przejście ścieżką edukacyjną. Poznanie charakterystycznych dla tego terenu zwierząt oraz roślin. Wizyta w gospodarstwie rolnym Pani Marii. Obcowanie z naturą, zwierzętami, poznanie dnia pracy rolnika. Wskazanie do grantów: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione). kulturalny ( tradycje i obrzędy, tradycyjne zawody). Wymagana jest umiejętność jazdy na rowerze.
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    107
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Zajęcia zaczynają się od bajki o Dolinie Baryczy,jej pięknie i potrzebie jej ochrony , również przed śmieciami, które dla dobra przyrody i ludzi Doliny Baryczy, z powinny być segregowane i odpowiednio składowane,potem dzieci segregują śmieci wrzucając je do odpowiednich kontenerów, zajęcia kończą się warsztatami w czasie których dzieci wykonują z odpadów zabawki, jakieś postacie z bajek lub legend ewentualnie z filmów
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    362
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    WARSZTATY KISZENIA (kapusta, ogórki, buraczki, czosnek, marchew). Przygotowanie i degustacja surówek z kiszonych warzyw z gospodarstwa. Omawiane tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, wykorzystanie zasobów naturalnych, dbanie o glebę, rola dżdżownic, segregacja odpadów, produkcja kompostu, pożyteczne chwasty (też jadalne), zdrowe odżywianie i mądre decyzje zakupowe, idea slow food, fair trade, krótki łańcuch dostaw, bezpośrednio od rolnika, w warzywniaku a nie w markecie, warzywa kiszone a budowanie odporności. Dostępne dla osób niepełnosprawnych. Wskazanie do grantów: odpowiedzialne zakupy (opakowania), świadome zakupy –krótki łańcuch dostaw, wsparcie lokalnej przedsiębiorczości, fair trade a zanieczyszczenie środowiska.
    sezonowe: styczeń-czerwiec, wrzesień-grudzień,
  • dla kogo? 
    218
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Przy siedzibie nadleśnictwa Antonin znajduje się Rezerwat przyrody „Wydymacz”. Wykorzystując ten fakt opowiemy o formach ochrony przyrody w lasach. Przybliżymy formy ochrony występujące w naszej okolicy oraz opowiemy o prawach w nich występujących. Uczestnicy poznają jakie parki narodowe są największe, najmniejsze w kraju oraz który powstał najwcześniej, a który najpóźniej. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym. Oferta nie w pełni dostosowana dla osób niepełnosprawnych z racji nieprzystosowanych ścieżek w rezerwacie.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    188
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Praca leśniczego to bardzo ciekawy i wymagający zawód. Każdy leśnik wie jak sadzić drzewa, jak o nie dbać i jak ścinać aby pozyskać dobry surowiec. Drewno jest surowcem odnawialnym powstaje z niego wiele produktów jak papier, panele, krzesła, drzwi itp. Żeby pozyskać takie drewno należy najpierw je wyhodować co trwa bardzo długo nawet kilkaset lat. Przybliżając pracę leśnika pokażemy jak zmierzyć wysokość drzewa, jego pierśnicę oraz przybliżymy temat sortymentacji i przerobu drewna. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik. Zajęcia dostępne dla niepełnosprawnych
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    257
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Specjalnie wyposażona sala edukacyjna oraz tablice z odgłosami zwierząt pozwolą na szczegółowe poznanie gatunków zwierząt występujących w naszych lasach. Wytłumaczymy że jeleń i sarna to dwa różne gatunki, powiemy ile i jakie dzięcioły występują w twojej okolicy oraz nauczymy nazw najczęściej występujących motyli. Dodatkowo postaramy się wzbogacić wiedzę uczestników o podstawowe zwroty leśne. Czy wiedzieliście, że borsuk to inaczej jaźwiec? Zajęcia związane z potencjałem przyrodniczym.Oferta nie w pełni dostosowana dla osób niepełnosprawnych z racji nieprzystosowanych ścieżek w rezerwacie.
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-126 | 127-131 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij