O PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
 
Ssaczy quiz bóbr
dla kogo?
Dolina Baryczy
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    49
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę , znaczenie dzikich łąk i nieużytków dla pożytecznych owadów i innych organizmów, zajęcia warsztatowe połączone z prezentacją , pokazem
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    93
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Gawęda o ziołach. Historia uprawy ziół na świecie ziołolecznictwo, fitoterapia. W programie zajęć przewidziano naukę pozyskiwania ziół, ich przechowywania, a przede wszystkim ich rozpoznawanie za pomocą maty edukacyjnej i zielników oraz zajęcia w terenie w porze wiosenno- letnim, degustacja herbatek ziołowych i ewentualnie innych przetworów z ziół
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    57
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Jak udomowiono karpia i kto to zrobił? Droga karpia do Polski. Powstanie stawów milickich. Metody hodowli karpia na przestrzeni wieków. Zajęcia prowadzone m.in. za pomocą prezentacji multimedialnej, kart pracy, zajęć plastycznych
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    34
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Co to jest komunikacja? Sposoby komunikowania ( porozumiewania się) zwierząt. Znaczenie komunikowania się zwierząt. Wybrane przykłady sposobów komunikowania się zwierząt z najbliższego otoczenia ( kaczki, łabędzie, mrówki, pszczoły, nietoperze itp.)
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    55
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczniowie samodzielnie, lecz pod opieką i kierunkiem edukatorów uczą się podstaw tworzenia i montażu filmów przyrodniczych (do dyspozycji komputer, kamera cyfrowa i mikroskop). Przy okazji zapoznają się z bioróżnorodnością regionu Doliny Baryczy, a także zasad zachowania się na obszarach chronionych.
    sezonowe: kwiecień-listopad,
  • dla kogo? 
    56
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia terenowe w ramach pobytu stacjonarnego - wycieczka przez Dolinę Baryczy ścieżką przyrodniczo-edukacyjną od Zagroda Grabownica – staw Mała Amalia – Zagroda Grabownica. Trasa o dług. 6,8 km prowadzi drogami gruntowymi, polnymi i leśnymi, a także groblą stawów. Uczestnicy poznają przyrodę, historię i gospodarkę Doliny Baryczy na 10 przystankach.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    45
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Program edukacyjny nawiązujący do historii Kreatywnego Obiektu Multifunkcyjnego, miejsca w którym niegdyś znajdowała się jedna z największych fabryk ozdób choinkowych. Uczestnicy trafiają do zachwycającej KOMnaty Bombki, skrzącej się tysiącami szklanych kul. Tam na dzieci czeka ważne zadanie – odnalezienie magicznych bombek nawiązujących m.in. do walorów obszaru Doliny Baryczy. W programie przewidziany jest również warsztat zdobienia pierników, interakcyjna lekcja muzealna oraz pisanie listów na poczcie Krainy Wyobraźni.
    sezonowe: listopad-grudzień,
  • dla kogo? 
    23
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Pokaz multimedialny połączony z pogadanką o rodzicielstwie zwierząr, sposobach opieki nad młodymi zwierzętami żyjących na obszarze Doliny Baryczy( ssakami, ptakami, rybami, płazami i gadami)na konkretnych przykladach. Poza tym proponujemy rozwiązywanie krzyżówek, labiryntów, puzzle itp. związanych ze zwyczajami, rodzajem pożywienia naszych zwierząt.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    100
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    HKW Direttissima prowadzi zajęcia wspinaczkowe na hali sportowej w Cieszkowie. W czasie roku szkolnego zajęcia na ścianie odbywają się we wtorki i środy w godz 17-19:00 Po wcześniejszym skontaktowaniu się z nami można uczestniczyć w zajęciach indywidualnie. Dodatkowo możliwa jest organizacja zajęć dla grup zorganizowanych 7-15 osobowych w indywidualnie ustalonych terminach.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    103
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    W trakcie zajęć realizowanych w Stajni "U Macieja" w Niesułowicach, dzieci i młodzież zapoznają się końmi, zasadami bezpiecznego przebywania w ich towarzystwie, poznają różne rasy i maści koni, ich budowę, sprzęt jeździecki, uczą się rozpoznawać reakcje i zachowanie tych zwierząt. Uczestnicy mają także okazję wyczyścić konie, a także skorzystać z przejażdżek,a także przejechać się bryczką. W stajni "U Macieja" dzieci i młodzież obcuje z Konikami Polskimi i Ślązakami. Po uzgodnieniu istnieje możliwość organizacji ogniska,a także spożycia posiłku w pobliskiej restauracji "W Starym Młynie".
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    126
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Gra zespołowa o walorach społecznych, oparta na wartościach, którymi kierował się w swoim życiu główny bohater opowieści – Druh Bolek (wytrwałość, pasja, konsekwencja i bezinteresowność). Gracze przemierzają kontynent z miliczaninem - Bolesławem Zajiczkiem, zasłużonym dla wielu środowisk, m.in. w harcerstwie, turystyce i wśród niepełnosprawnych sportowców. Na każdym odcinku trasy zmierzają się z zadaniami – wyzwaniami, związanymi z miejscem podróży. W atmosferze rywalizacji sportowej, poznają historyczną postać Druha Bolka, zdobywają wiedzę na temat dróg jego życia i geografii Doliny Baryczy oraz całej Europy. Program obejmuje grę edukacyjną, seans filmowy z poczęstunkiem(popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) oraz zakupy w sklepiku Starej Bombkarni.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    243
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia maja na celu uświadomienie uczestnikom, jak zmienia się świat przyrody wraz z nastaniem przedwiośnia i wiosny. Głównym zagadnieniem spotkania edukacyjnego jest wiosna w lesie oraz jej pierwsze oznaki. Uczniowie poznają pierwsze wiosenne rośliny pojawiające się środowisku leśnym oraz dowiadują się, co wiosną dzieje się w życiu zwierząt. Po części wykładowej i warsztatowej następuje wyprawa do lasu w poszukiwaniach wiosennej aury.
    sezonowe: luty-kwiecień,
  • dla kogo? 
    339
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest omówienie różnorakich sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy. Podczas spotkania uczestnicy dowiadują się, jakie zwierzęta gromadzą zapasy, które ptaki odlatują do ciepłych krajów a które nie, jak zwierzyna leśna radzi sobie z pożywieniem podczas zimy. Ważnym punktem zajęć jest omówienie możliwej pomocy zwierzętom ze strony człowieka.
    sezonowe: styczeń-luty, listopad-grudzień,
  • dla kogo? 
    335
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia mają na celu przybliżenie czytelnikowi wartości drewna i jego zastosowanie w codziennym życiu. Uczestnicy poznają różnicę między drzewem a drewnem, dowiadują się jak zbudowane jest drzewo rosnące a co kryje w sobie drzewo już ścięte i jakie są właściwości poszczególnych elementów budowy. Podczas spotkania wyjaśniane są pojęcie fotosyntezy oraz wartość drzew w przyrodzie i życiu człowieka. Uczniowie dowiadują się, że leśnicy wycinając drzewa sadzą na ich miejsce nowe, co powoduje, że jest to surowiec odnawialny a gospodarka leśna jest zrównoważona.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    299
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest przeprowadzanie eksperymentów i doświadczeń przyrodniczych dostosowanych poziomem do grupy wiekowej. Zajęcia mają stymulować interakcję ucznia z otoczeniem. Przykłady doświadczeń/eksperymentów: - kalkowanie kory drzew i liści - ile lat ma drzewo? - ile wody pochłania mech? - zagrożenie dla wody pitnej - jak reaguje szyszka na zmianę temperatury/wilgotności - jak przepuszczają wodę różne rodzaje gleb? i wiele innych. Zajęcia mogą się odbyć zarówno w sali jak i w terenie.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    263
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Głównym celem zajęć jest przedstawienie uczestnikom warsztatów zależności pokarmowej między organizmami, z naciskiem na środowisko leśne. Uczniowie poznają definicję łańcucha pokarmowego,producenta konsumenta, destruenta oraz uczą się tworzyć piramidę ekologiczną.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    334
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest zaznajomienie dzieci i młodzieży z najważniejszymi funkcjami lasu. Uczniowie dowiadują się, jakie skarby daje nam las oraz jakie rodzaje lasów rozróżniamy. Podczas zajęć uczestnicy uczą się rozróżniać podstawowe gatunki drzew iglastych i liściastych na podstawie liści orz sylwetek drzew.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    252
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Nauka tradycyjnych kolęd i wspólny śpiew przy dźwiękach tradycyjnego instrumentu, na którym według słów kolędy pasterze grali skocznie Dzieciąteczku. Uczestnicy otrzymują mini śpiewniki do wspólnego śpiewu. Kolędowanie może był połączone z opowieściami o zwyczajach świątecznych oraz opowieściami o Świątecznej Krainie - krainie karpia i bombek.
    sezonowe: styczeń-grudzień,

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-112 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij