1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Pitagoras
dla kogo?
Jesienne liście
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
Ośrodek Edukacji Ekologicznej działający przy Centrum Edukacyjno-Turystyczno-Sportowym w Krośnicach
AKTUALNE OFERTY OŚRODKA
  • dla kogo? 
    480
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Historia klasycystycznego pałacu i legendy związane z jego mieszkańcami. Park należy do pierwszych na Śląsku założeń w stylu angielskim. Obecnie w pałacu mieści się Zespół Szkół Leśnych. W parku rośnie 80 różnych gatunków drzew. Na polanie za pałacem można zobaczyć dąb o obw. 694cm i cypryśniki błotne.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    607
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Uczestnicy poznają historię hodowli, sposoby pielęgnacji i żywienie konia, jego budowę. Zdobywają wiedzę o sprzęcie jeździeckim, rodzajach siodeł, prawidłowym siodłaniu i kiełznaniu konia oraz sposobie obchodzenia się z nim. Zajęcia odbywają się w gospodarstwie hodowli Konika Polskiego „U Macieja” w Niesułowicach.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    707
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia prowadzone na ścieżce przyrodniczej \"Stawy Krośnickie\" w formie wycieczki pieszej lub rowerowej. Uczestnicy mają możliwość obserwacji miejsca cennego przyrodniczo, gdzie mają możliwość poznać środowisko stawów, występującą tu faunę i florę, a także genezę i specyfikę hodowli ryb w Dolinie Baryczy.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    591
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Poznajemy gatunki ptaków występujące na terenie Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy i zmysły ptaków oraz elementy ich budowy zewnętrznej jako cechy przystosowania do określonego środowiska, a także zróżnicowanie środowisk bytowania ptaków.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    630
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Celem zajęć jest uświadamianie potrzeby ochrony przyrody, umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji o ochronie przyrody, zainteresowanie uczestników zajęć nowym systemem ochrony przyrody Natura 2000, umiejętność wskazania wybranych obszarów Natura 2000 oraz szukania argumentów dotyczących ich ochrony. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów szkoły podstawowej (kl. IV-VI), gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    583
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Zajęcia, które wprowadzają uczestników w zagadnienia związane z charakterystyką poszczególnych minerałów, objaśnienie co to jest skala twardości Mosha i po co się ją stosuje, objaśnienie metod służących rozróżnianiu różnych minerałów, wyjaśnienie różnych zjawisk i zmian środowiskowych, które przyczyniły się do zmian w geologicznej budowie ziemi. Galerię Ziemi prowadzi Janusz Talaga, którego zbiory liczą już ponad 4,5 tys. skamielin i minerałów.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1822
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podczas zajęć uczestnicy: - dokonują bezpośredniej obserwacji obiektów przyrodniczych w terenie - korzystają z różnych źródeł informacji - określają stopień zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem siarki w najbliższej okolicy - posługują się skalą porostową - uważnie obserwują i samodzielnie wyciągają wnioski - dokumentują wyniki swojej pracy w postaci kart pracy i zdjęć - współpracują w grupie
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1178
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celami zajęć są : - Zapoznanie się z podstawowym pojęciem wody; - Poznanie właściwości fizykochemicznych wody – dokonywanie pomiarów i zapisywanie wyników na kartach pracy; - Poszukiwanie naturalnych bioindykatorów i próba oznaczenia stopnia zanieczyszczenia wody w stawie; - Nabywanie umiejętności posługiwania się sprzętem do badań oraz kluczami i atlasami roślin i zwierząt – próba identyfikacji zwierząt i roślin stawu;
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    576
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia laboratoryjne. Uczestnicy poznają budowę Ziemi oraz właściwości zewnętrznej warstwy skorupy ziemskiej - gleby. Mając do dyspozycji wcześniej zebrane różne typy gleb, oceniamy ich przydatność, w oparciu o takie właściwości, jak: temperatura, pH, struktura czy obecność żywych organizmów.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    603
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Wycieczka terenowa wiodąca przez jedne z najpiękniejszych lasów Doliny Baryczy. Uczestnicy wędrują trasą ścieżki dydaktycznej i zdobywają kolejne z 16 przystanków. Docierają m.in. do Parku w Postolinie, Wzgórza Joanny i starego cmentarza.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    588
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia odbywają się w terenie. Mają na celu zaznajomienie uczestników z walorami Doliny Baryczy. Jest to wycieczka autokarowa, zatrzymujemy się w najciekawszych zakątkach doliny. Odwiedzamy m.in. wieżę ptaków niebieskich w Grabownicy, ścieżkę przyrodniczą w Stawnie, wiatrak w Duchowie i koniki polskie w Niesułowicach.Wycieczka autokarowa.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    550
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczestnicy zajęć prowadzą obserwacje środowiska wodnego, badają właściwości fizyczne i chemiczne pobranych próbek wody. Porównują warunki życia w środowisku wodnym i lądowym, rozpoznają rośliny oraz zaobserwowane zwierzęta.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    540
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Zapoznanie się z podstawowymi zasadami sztuki dziennikarskiej i nauka tworzenia tekstów dziennikarskich.Samodzielne napisanie tekstu dziennikarskiego na wybrany temat, związany z przyrodą i pięknem Doliny Baryczy wraz z utrwaleniem wiedzy o ekologii. Tworzenie gazetki z tekstami uczestników warsztatów.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    525
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Wprowadzają do podstawowych zagadnień związanych z ochroną przyrody. Uczestnicy zapoznają się z uzasadnieniem potrzeby ochrony przyrody, historią tych działań oraz występującymi obecnie w Polsce formami ochrony przyrody. Poznają polskie parki krajobrazowe i narodowe.
    dostępność: stałe

1-14 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij