Sośnie i okolica pełna dźwięków i kolorów
Materiał Edukacyjny, Autor: Monika Wittek , Zespól Szkół w Sośniach| Poziom nauczania |   | 




 0/5
 0/5Spacer do pobliskiego lasu i na łąkę obserwacja przyrody za pomocą lup i lornetek; wykonanie ilustracji pt. Świat pełen kolorów kolorową kredą na asfalcie
					
					
|  | motyl | 
|  | Kaczeńce | 
- Przedszkole
Wychowanie przedszkolne
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym  oraz  rozwijanie  umiejętności  prezentowania  swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
Kształtowanie  u  dzieci  poczucia  przynależności  społecznej  (do rodziny,  grupy  rówieśniczej  i  wspólnoty  narodowej)  oraz  postawy patriotycznej
Rozwijanie  umiejętności  społecznych  dzieci,  które  są  niezbędne  w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi
W zakresie ekspresji przez sztukę Uczeń podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na  płaszczyźnie  i  w  przestrzeni  (stosując  określone materiały, narzędzia i techniki p
Wprowadzenie  dzieci  w  świat  wartości  estetycznych  i  rozwijanie umiejętności  wypowiadania  się  poprzez  muzykę,  małe  formy teatralne oraz sztuki plastyczne
Wspomaganie  dzieci  w  rozwijaniu  uzdolnień  oraz  kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji
Zapewnienie  dzieciom  lepszych  szans  edukacyjnych  poprzez wspieranie  ich  ciekawości,  aktywności  i  samodzielności,  a  także kształtowanie  tych  wiadomości  i  umiejętności,  które są  ważne  w edukacji szkolnej
Treści nauczania:
						Dziecko przestrzega  reguł  obowiązujących  w  społeczności  dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych; 
Dziecko orientuje  się  w  bezpiecznym  poruszaniu  się  po  drogach  i korzystaniu ze środków transportu
Dziecko próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w  przedszkolu  i  w  domu;  ma  rozeznanie,  gdzie  można  się bezpiecznie bawić, a gdzie nie
Dziecko wie, jak trzeba zachować się w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc, umie o nią poprosić
Dziecko stara  się  łączyć  przyczynę  ze  skutkiem  i  próbuje przewidywać, co się może zdarzyć. 
Dziecko wymienia  rośliny  i  zwierzęta  żyjące  w  różnych  środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie
Dziecko umie  wypowiadać  się  w  różnych  technikach  plastycznych  i  przy użyciu  elementarnych  środków  wyrazu  (takich  jak  kształt  i barwa) w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych
Dziecko jest  sprawne  fizycznie  lub  jest  sprawne  w  miarę  swoich możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo; 
 
						 
							 
						 
						 
								 
								 
								 
								 
										 
										 
										 
										 
										
 
					 
				