Dobre rady na odpady
Materiał Edukacyjny, Autor: Zofia Pietryka , Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Ekologicznej "Dolina Baryczy"| Poziom nauczania | 




 4.5/5Celem jest kształtowanie postaw proekologicznych, nabywanie umiejętności właściwej segregacji odpadów
					
					
- Klasy (IV-VIII)
 - Klasy gimnazjalne
 
Godzina wychowawcza
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								
						Treści nauczania:
						
						Przyroda
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Poszanowanie przyrody.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Treści nauczania:
						Uczeń proponuje działania sprzyjające środowisku przyrodniczemu; 
Uczeń wyjaśnia  wpływ  codziennych  zachowań  w  domu,  w  szkole,  w miejscu zabawy na stan środowiska; 
Biologia
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Rozumowanie i argumentacja.   
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, formułuje i przedstawia opinie związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, formułuje i przedstawia opinie związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
Treści nauczania:
						Uczeń proponuje  działania  ograniczające  zużycie  wody  i energii elektrycznej  oraz  wytwarzanie  odpadów  w  gospodarstwach domowych
Uczeń uzasadnia  konieczność  segregowania  odpadów  w  gospodarstwie domowym  oraz  konieczność  specjalnego  postępowania  ze zużytymi bateriami, świetlówkami, przeterminowanymi lekami; 
						
							
						
						
								
								
								
								
								
										
										
										
										
										
								