Ekologiczne zakupy
Materiał Edukacyjny, Autor: Ewa Łysek , Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Jana Pawła II w TwardogórzePoziom nauczania |
0/5
Scenariusz poświęcony jest tematyce ekologicznej - segregacji odpadów, korzyściom płynącym z segregacji. Podczas zajęć dzieci nabywają umiejętności prawidłowej segregacji odpadów. Uczą się również, w jaki sposób robić zakupy, aby zmniejszyć ilość zużywanego plastiku. Podczas zajęć realizowane są treści podstawy programowej dla klas 1-3.
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność wykorzystania własnej aktywności ruchowej w różnych sferach działalności człowieka: zdrowotnej, sportowej, obronnej, rekreacyjnej i artystycznej.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność czytania na poziomie umożliwiającym samodzielne korzystanie z niej w różnych sytuacjach życiowych, w tym kontynuowanie nauki na kolejnym etapie edukacyjnym i rozwijania swoich zainteresowań.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność samodzielnej eksploracji świata, rozwiązywania problemów i stosowania nabytych umiejętności w nowych sytuacjach życiowych.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność stawiania pytań, dostrzegania problemów, zbierania informacji potrzebnych do ich rozwiązania, planowania i organizacji działania, a także rozwiązywania problemów.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność nazywania poznanych wartości, oceny postępowania innych ludzi,
odwoływania się w ocenie do przyjętych zasad i wartości.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność tworzenia relacji, współdziałania, współpracy oraz samodzielnej organizacji pracy w małych grupach, w tym organizacji pracy przy wykorzystaniu technologii.
Treści nauczania:
Uczeń wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
Uczeń czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych.
Uczeń dba o higienę oraz estetykę własną i otoczenia.
Uczeń planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te projekty/prace współdziała w grupie.
Uczeń segreguje odpady i ma świadomość przyczyn i skutków takiego postępowania.
Uczeń rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
Uczeń słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie.