Głosem malowane
Materiał Edukacyjny, Autor: Zyta Sendecka , Fundacja EkoRozwoju| Poziom nauczania | 




 0/5Na podstawie odgłosów ptaków dzieci uczą się rozróżniania niektórych gatunków.
Fot.: Michael Ushakov, fotolia.com
					
					
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
 
Edukacja wczesnoszkolna
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Ukształtowanie  systemu  wiadomości  i  umiejętności  potrzebnych dziecku  do  poznawania  i  rozumienia  świata, radzenia sobie  w codziennych  sytuacjach  oraz  do  kontynuowania  nauki  w  klasach  IV-VI szkoły podstawowej.
Wychowanie,  aby  dziecko  w miarę  swoich  możliwości  było  przygotowane  do  życia  w  zgodzie  z samym  sobą,  ludźmi  i  przyrodą
Zadbanie  o  to,  aby  dziecko odróżniało  dobro  od  zła,  było  świadome  przynależności  społecznej  (do rodziny,  grupy  rówieśniczej  i  wspólnoty  narodowej)  oraz  rozumiało konieczność  dbania  o  przyrodę
Treści nauczania:
						Uczeń w zakresie rozumienia i poszanowania świata roślin i zwierzą rozpoznaje  rośliny  i  zwierzęta  żyjące  w  takich  środowiskach przyrodniczych,  jak:  park,  las,  pole  uprawne,  sad  i ogród (działka),
Uczeń obserwuje  i  prowadzi  proste  doświadczenia  przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem
Uczeń opisuje  życie  w  wybranych  ekosystemach:  w  lesie, ogrodzie, parku, na łące i w zbiornikach wodnych
Uczeń wymienia  zwierzęta  i  rośliny  typowe  dla  wybranych  regionów Polski; rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta egzotyczne
						
							
						
						
								
								
								
								
										
										
										
										
										