Ptaki - mieszkańcy miast
Materiał Edukacyjny, Autor: Zespół edukacyjny FER , Fundacja EkoRozwojuPoziom nauczania |
0/5
Scenariusz umożliwia uczniom poznanie różnych gatunków ptaków zamieszkujących miasto, ich zwyczajów, napotykanych przez nie zagrożeń, a także różnych metod badawczych stosowanych przez ornitologów podczas obserwowania ptaków.
Fot.: Kerioak, fotolia.com
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VIII)
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Wychowanie, aby dziecko w miarę swoich możliwości było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą
Treści nauczania:
Uczeń w zakresie rozumienia i poszanowania świata roślin i zwierzą rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach przyrodniczych, jak: park, las, pole uprawne, sad i ogród (działka),
Uczeń opisuje życie w wybranych ekosystemach: w lesie, ogrodzie, parku, na łące i w zbiornikach wodnych
Przyroda
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Obserwacje, pomiary i doświadczenia.
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń; stosuje technologie informacyjno-komunikacyjne.
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń; stosuje technologie informacyjno-komunikacyjne.
Poszanowanie przyrody.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Treści nauczania:
Uczeń podaje przykłady miejsc w najbliższym otoczeniu, w których zaszły korzystne i niekorzystne zmiany pod wpływem działalności człowieka;
Uczeń proponuje działania sprzyjające środowisku przyrodniczemu;
Uczeń podaje przykłady przyrządów ułatwiających obserwację przyrody (lupa, mikroskop, lornetka), opisuje ich zastosowanie, posługuje się nimi podczas prowadzonych obserwacji;
Uczeń rozpoznaje w terenie przyrodnicze (nieożywione i ożywione) oraz antropogeniczne składniki krajobrazu i wskazuje zależności między nimi;