BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Czytamy mapę - poznajemy Dolinę Baryczy

Materiał Edukacyjny, Autor: Emilia Głód , Zespół Szkół w Krośnicach, Szkoła Podstawowa im. I. Łukasiewicza
Poziom nauczania
 0/5
Lekcja dla 1 klasy gimnazjum. W trakcie zajęć uczniowie uczą się czytać mapę, jednocześnie poznając region Doliny Baryczy.
PLIKI ZASOBU
 
( 16 KB .DOCX )
 
( 11 KB .DOCX )
SŁOWA KLUCZOWE
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Klasy gimnazjalne
  • Geografia
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Korzystanie z różnych źródeł informacji geograficznej.
    Uczeń dokonuje obserwacji i pomiarów w terenie; potrafi korzystać z planów, map, fotografii, rysunków, wykresów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu gromadzenia, przetwarzania i prezentowania informacji geograficznych.
    Treści nauczania:
    Uczeń analizuje i interpretuje treści map ogólnogeograficznych, tematycznych, turystycznych;
    Uczeń identyfikuje położenie i charakteryzuje odpowiadające sobie obiekty geograficzne na fotografiach, zdjęciach lotniczych i satelitarnych oraz mapach topograficznych;
    Uczeń lokalizuje na mapach (również konturowych) kontynenty oraz najważniejsze obiekty geograficzne na świecie i w Polsce (niziny, wyżyny, góry, rzeki, jeziora, wyspy, morza, państwa itp.);
    Uczeń odczytuje z map informacje przedstawione za pomocą różnych metod kartograficznych;
    Uczeń określa położenie geograficzne oraz matematyczno-geograficzne punktów i obszarów na mapie;
    Uczeń charakteryzuje, na podstawie map różnej treści, położenie własnego regionu w Polsce oraz położenie Polski na świecie i w Europie; opisuje podział administracyjny Polski; podaje nazwy i wskazuje na mapie województwa oraz ich stolice;
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij