1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Opinia rodzica jest ważna  
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Życie na wsi

Oferta Ośrodków, Autor: Hanna Jankowska , HAGRO Hanna Jankowska
Poziom nauczania
 5/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali

Podczas zajęć uczestnicy biorą udział w produkcji sera twarogowego, uczą się maglować pranie i poznają dawne sposoby prasowania, wytwarzają mąkę na różnego rodzaju żarnach. Zapoznają się z inwentarzem - krowy, konie. Poznają stare maszyny rolnicze i zasady ich działania. Zajęcia kończą się degustacją własnoręcznie wytworzonego serka wiejskiego z dodatkiem ziół zebranych z łąki oraz serwatki, wytworzoną mąkę uczestnicy zabierają na pamiątkę.Zajęcia bazują na aktywnym gospodarstwie rolnym.Oferta dotyczy potencjału kulturowego, historycznego i gospodarczego. W czasie zajęć zwracamy uwagę na segregację odpadów. Po uprzednim powiadomieniu oferta dostępna dla osób niepełnosprawnych.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
3-4 godz godz. od 8 do 30 osób 20 zł/osoba stałe
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
Do dyspozycji siłownia zewnętrzna, edukacyjny plac zabaw, miejsce no grila i ognisko. Za dodatkową opłatą można zorganizować przejażdżki bryczką, noclegi.
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
RAPORTY POGŁĘBIONEJ OPINII
Lp. Data odbycia zajęć Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Przedmiot nauczania  
1 31 maj 2019r. Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku Stanisława Łuczak przyroda, matematyka, fizyka doradztwo zawodowe IV-VI, VII- VIII Więcej
2 10 maj 2019r. Szkoła Podstawowa we Wróblińcu Dorota Piec biologia, geografia VII- VIII Więcej
3 23 maj 2019r. Szkoła Podstawowa we Wróblińcu Dorota Piec biologia, geografia VII- VIII Więcej
Piotrkosice, 60
56-300 Milicz
KONTAKT
Hanna Jankowska
697437397
  • Przedszkole
  • Wychowanie przedszkolne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
    Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.
    Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
    Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
    Treści nauczania:
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi, wykorzystując komunikaty werbalne i pozawerbalne, wyraża swoje oczekiwania społeczne wobec innego dziecka, grupy.
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie fizycznego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga sprawności motoryczne i sensoryczne tworzące umiejętność skutecznego działania i komunikacji.
    W zakresie fizycznego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga świadomość zdrowotną w zakresie higieny, pielęgnacji ciała, odżywiania się i trybu życia.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność poprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie, pozwalającą na samodzielną aktywność, komunikację i efektywną naukę.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
    Treści nauczania:
  • Klasy (IV-VI)
  • Etyka
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Godzina wychowawcza
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
    Uczeń wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami.
    Język polski
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Kształcenie literackie i kulturowe. Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury.
    Kształcenie literackie i kulturowe. Znajomość wybranych utworów z literatury polskiej i światowej oraz umiejętność mówienia o nich z wykorzystaniem potrzebnej terminologii.
    Kształcenie literackie i kulturowe. Rozwijanie zdolności dostrzegania wartości: prawdy, dobra, piękna, szacunku dla człowieka i kierowania się tymi wartościami.
    Kształcenie literackie i kulturowe. Kształcenie postawy szacunku dla przeszłości i tradycji literackiej jako podstawy tożsamości narodowej.
    Kształcenie językowe. Kształcenie umiejętności porozumiewania się (słuchania, czytania, mówienia i pisania) w różnych sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, w tym także z osobami doświadczającymi trudności w komunikowaniu się.
    Treści nauczania:
    Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Wiedza. Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
    Wiedza. Poznanie cech i zmian krajobrazu w najbliższej okolicy szkoły.
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Stosowanie zasad dbałości o własne zdrowie, w tym zapobieganie chorobom.
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Doskonalenie umiejętności w zakresie komunikowania się, współpracy i działania oraz pełnienia roli lidera w zespole.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń opisuje zasady zdrowego stylu życia (w tym zdrowego odżywiania się).
    Technika
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu). Komunikowanie się językiem technicznym.
    Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu). Opracowanie planu pracy (nazywanie czynności technologicznych, uzasadnianie potrzeby zachowania odpowiedniej kolejności czynności technologicznych, szacowanie czasu potrzebnego na wykonanie poszczególnych czynności).
    Przyjmowanie postawy proekologicznej. Kształtowanie umiejętności segregowania i wtórnego wykorzystania odpadów znajdujących się w najbliższym otoczeniu.
    Treści nauczania:
    Uczeń dobiera i dostosowuje narzędzia wykorzystywane do określonej obróbki.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych. Uczeń przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia formy ochrony przyrody w Polsce oraz uzasadnia konieczność ich stosowania dla zachowania gatunków i ekosystemów.
    Etyka
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Język polski
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Kształcenie literackie i kulturowe. Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury.
    Kształcenie literackie i kulturowe. Znajomość wybranych utworów z literatury polskiej i światowej oraz umiejętność mówienia o nich z wykorzystaniem potrzebnej terminologii.
    Kształcenie literackie i kulturowe. Rozwijanie zdolności dostrzegania wartości: prawdy, dobra, piękna, szacunku dla człowieka i kierowania się tymi wartościami.
    Kształcenie literackie i kulturowe. Kształcenie postawy szacunku dla przeszłości i tradycji literackiej jako podstawy tożsamości narodowej.
    Kształcenie językowe. Kształcenie umiejętności porozumiewania się (słuchania, czytania, mówienia i pisania) w różnych sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, w tym także z osobami doświadczającymi trudności w komunikowaniu się.
    Treści nauczania:
    Czytanie utworów literackich. Uczeń określa wartości estetyczne poznawanych tekstów literackich.
    Przedmioty uzupełniające (zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne)
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Etyka
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Etyka - zagadnienia związane z Doliną Baryczy
    Treści nauczania:
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Język polski
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Przedmioty uzupełniające - zajęcia artystyczne, historia i społeczeństwo, ekonomia w praktyce, przyroda
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Przyroda
    Treści nauczania:
OPINIE I KOMENTARZE  
Bożena Hołubka
Warsztaty niezwykle ciekawe, przeprowadzone profesjonalnie. Dzieci zachwycone. Nie chciały wracać do domu.
04-09-2019

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij