O PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
 
Pitagoras
dla kogo?
Zimorodek
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Co nam daje las

Oferta Ośrodków, Autor: Magdalena Wieczorek , Centrum Edukacji LKP "Lasy Doliny Baryczy"- "Dom Drzewa"
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali

Celem zajęć jest zaznajomienie dzieci i młodzieży z najważniejszymi funkcjami lasu. Uczniowie dowiadują się, jakie skarby daje nam las oraz jakie rodzaje lasów rozróżniamy. Podczas zajęć uczestnicy uczą się rozróżniać podstawowe gatunki drzew iglastych i liściastych na podstawie liści orz sylwetek drzew.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
120 min. od 10 do 50 osób bezpłatne stałe
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
możliwość organizacji ogniska, wyprawa do lasu ścieżką edukacyjną, przy mniejszych grupach możliwość użytkowania lornetek oraz lup
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Przedszkole
  • Wychowanie przedszkolne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Dziecko potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku; wie, w jaki sposób człowiek może je chronić i pomóc im, np. przetrwać zimę
    Dziecko wymienia rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Uczeń w zakresie rozumienia i poszanowania świata roślin i zwierzą rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach przyrodniczych, jak: park, las, pole uprawne, sad i ogród (działka),
    W zakresie ekspresji przez sztukę uczeń podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne)
  • Klasy (IV-VI)
  • Przyroda
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Praktyczne wykorzystanie wiedzy przyrodniczej.
    Uczeń orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej; rozpoznaje sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu oraz podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo własne i innych, świadomie działa na rzecz ochrony własnego zdrowia.
    Zaciekawienie światem przyrody.
    Uczeń stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: "dlaczego?", "jak jest?", "co się stanie, gdy?".
    Wiedza. Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
    Wiedza. Poznanie cech i zmian krajobrazu w najbliższej okolicy szkoły.
    Treści nauczania:
    Uczeń podaje przykłady pozytywnego i negatywnego wpływu środowiska na zdrowie człowieka.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji.
    Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji, w tym technologię informacyjno-komunikacyjną, odczytuje, analizuje, interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, graficzne, liczbowe, rozumie i interpretuje pojęcia biologiczne, zna podstawową terminologie biologiczną.
    Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki. Uczeń przeprowadza obserwacje mikroskopowe i makroskopowe preparatów świeżych i trwałych.
    Rozumowanie i argumentacja.
    Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, formułuje i przedstawia opinie związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
    Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych. Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji.
    Znajomość różnorodności biologicznej i podstawowych procesów biologicznych.
    Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy, wyjaśnia zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w wybranych organizmach i w środowisku, przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem, wskazuje ewolucyjne źródła różnorodności biologicznej.
    Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki. Uczeń określa warunki doświadczenia, rozróżnia próbę kontrolną i badawczą.
    Treści nauczania:
    Uczeń identyfikuje (np. na schemacie, fotografii, rysunku lub na podstawie opisu) i opisuje organy rośliny okrytonasiennej (korzeń, pęd, łodyga, liść, kwiat, owoc) oraz przedstawia ich funkcje;
    Uczeń wykazuje, na wybranym przykładzie, że symbioza (mutualizm) jest wzajemnie korzystna dla obu partnerów;
    Przedmioty uzupełniające (zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne)
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Przedmioty uzupełniające - zajęcia artystyczne
    Przedmioty uzupełniające - zajęcia techniczne
    Treści nauczania:
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij