O PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
 
Bocian
dla kogo?
Dolina Baryczy
dla kogo?
Zimorodek
dla kogo?
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Oferta zajęć edukacyjnych Harcerskiego Klubu Wspinaczkowego Direttissima

Oferta Ośrodków, Autor: Leszek Półrolniczak , ZHP Chorągiew Dolnośląska Hufiec Powiatu Trzebnickiego w Żmigrodzie, ścianka wspinaczkowa Harcerskiego Klubu Wspinaczkowego Direttissima
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali

HKW Direttissima prowadzi zajęcia wspinaczkowe na hali sportowej w Cieszkowie. W czasie roku szkolnego zajęcia na ścianie odbywają się we wtorki i środy w godz 17-19:00 Po wcześniejszym skontaktowaniu się z nami można uczestniczyć w zajęciach indywidualnie. Dodatkowo możliwa jest organizacja zajęć dla grup zorganizowanych 7-15 osobowych w indywidualnie ustalonych terminach.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
90-180 min. od 7 do 15 osób 150 zł/grupa stałe
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
Organizujemy również zajęcia plenerowe pt "Spacer w koronie drzewa" Podczas zajęć przy pomocy technik wspinaczkowych umożliwiamy bezpieczne i nieinwazyjne wejście na wierzchołek ogromnych drzew. Podczas takich zajęć uczestnicy mogą z bliska zobaczyć i poznać ekosystem jaki tworzy korona drzewa, a wspinając się z każdym metrem nabieramy respektu do rozmiarów i ogromnego znaczenia dla środowiska drzew i lasów.
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Klasy (IV-VI)
  • Przyroda
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Poszanowanie przyrody.
    Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
    Praktyczne wykorzystanie wiedzy przyrodniczej.
    Uczeń orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej; rozpoznaje sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu oraz podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo własne i innych, świadomie działa na rzecz ochrony własnego zdrowia.
    Stawianie hipotez na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie i ich weryfikacja.
    Uczeń przewiduje przebieg niektórych zjawisk i procesów przyrodniczych, wyjaśnia proste zależności miedzy zjawiskami; przeprowadza obserwacje i doświadczenia według instrukcji, rejestruje ich wyniki w różnej formie oraz je objaśnia, używając prawidłowej terminologii.
    Treści nauczania:
    Uczeń nazywa zmysły człowieka i wyjaśnia ich rolę w poznawaniu przyrody, stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji przyrodniczych;
    Wychowanie fizyczne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Poznawanie własnego rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej oraz praktykowanie zachowań prozdrowotnych
    Stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej;
    Udział w aktywności fizycznej ukierunkowanej na zdrowie, wypoczynek i sport;
    Treści nauczania:
    Uczeń omawia zasady aktywnego wypoczynku
  • Klasy gimnazjalne
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Znajomość różnorodności biologicznej i podstawowych procesów biologicznych.
    Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy, wyjaśnia zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w wybranych organizmach i w środowisku, przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem, wskazuje ewolucyjne źródła różnorodności biologicznej.
    Treści nauczania:
    Uczeń podaje przykłady różnych sposobów rozsiewania się nasion i przedstawia rolę owocu w tym procesie
    Geografia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Identyfikowanie związków i zależności oraz wyjaśnianie zjawisk i procesów.
    Uczeń posługuje się podstawowym słownictwem geograficznym w toku opisywania oraz wyjaśniania zjawisk i procesów zachodzących w środowisku geograficznym; identyfikuje związki i zależności w środowisku przyrodniczym, gospodarce i życiu społecznym w różnych skalach przestrzennych (lokalnej, regionalnej, krajowej, globalnej); rozumie wzajemne relacje przyroda-człowiek; wyjaśnia zróżnicowanie przestrzenne warunków środowiska przyrodniczego oraz działalności człowieka na Ziemi.
    Stosowanie wiedzy i umiejętności geograficznych w praktyce.
    Uczeń wykorzystuje wiedzę i umiejętności geograficzne w celu lepszego rozumienia współczesnego świata i swojego w nim miejsca; stosuje wiadomości i umiejętności geograficzne w życiu codziennym, m.in. w racjonalnym wykorzystaniu zasobów środowiska.
    Treści nauczania:
    Uczeń charakteryzuje, na podstawie map tematycznych, środowisko przyrodnicze głównych regionów geograficznych Polski, ze szczególnym uwzględnieniem własnego regionu (również na podstawie obserwacji terenowych);
    Wychowanie fizyczne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Dbałość o sprawność fizyczną, prawidłowy rozwój, zdrowie fizyczne, psychiczne i społeczne oraz zrozumienie związku aktywności fizycznej ze zdrowiem, w szczególności gotowość do uczestnictwa w rekreacyjnych i sportowych formach aktywności fizycznej oraz ich organizacji;
    Treści nauczania:
    Uczeń ocenia poziom własnej aktywności fizycznej;
    Uczeń wykonuje wybrany przez siebie zestaw prób do oceny wytrzymałości, siły i gibkości;
  • Klasy ponadgimnazjalne
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń opisuje różnorodność biologiczną na poziomie genetycznym, gatunkowym i ekosystemowym; wskazuje przyczyny spadku różnorodności genetycznej, wymierania gatunków, zanikania siedlisk i ekosystemów
    Geografia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Rozumienie relacji człowiek-przyroda-społeczeństwo w skali globalnej i regionalnej
    Treści nauczania:
    Uczeń formułuje problemy wynikające z eksploatowania zasobów odnawialnych i nieodnawialnych; potrafi przewidzieć przyrodnicze i pozaprzyrodnicze przyczyny i skutki zakłóceń równowagi ekologicznej;
    Wychowanie fizyczne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Uczeń wyjaśnia, na czym polega umiejętność oceny stopnia ryzyka związanego z niektórymi sportami lub wysiłkami fizycznymi.
    Uczeń wykonuje ćwiczenia kształtujące i kompensacyjne w celu przeciwdziałania negatywnym dla zdrowia skałkom pracy, w tym pracy w pozycji siedzącej i przy komputerze;
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij