1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Ssaczy quiz wilk
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Stawy Milickie – gospodarstwo rybackie i rezerwat ptaków, jak pogodzić hodowlę ryb i ochronę przyrody

Oferta Ośrodków, Autor: Beata Orłowska , Stacja Ornitologiczna Uniwersytetu Wrocławskiego
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali

W czasie wycieczki po rezerwacie uczestnicy dowiadują się problemach powstających na styku gospodarki człowieka i ochrony przyrody (rezerwat ptaków, Natura 2000) i ucza się jak ich unikać przy dobrej woli obu stron. Poznają rzadkie gatunki ptaków, bezkręgowców i płazów,chronione prawem unijnym, które znajdują na stawach siedliska zastępcze. Poznają przyczyny zanikania siedlisk i związanych z nimi gatunków zwierząt.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
6-8 godzin lekcyjnych godz. od 1 do 12 osób 300 zł/grupa sezonowe:
kwiecień-czerwiec,
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
udostępniamy sprzęt optyczny (lornetki, luneta) i atlasy ptaków
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
LINKI ZEWNĘTRZNE
Ruda Milicka 12
56-300 Milicz Ruda Milicka
KONTAKT
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Rozumowanie i argumentacja.
    Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
    Treści nauczania:
    Uczeń podaje przykłady kilku gatunków, które są zagrożone lub wyginęły wskutek nadmiernej eksploatacji ich populacji
    Uczeń podaje przykłady kilku gatunków, które udało się restytuować w środowisku
    Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
    Uczeń przedstawia wpływ współczesnego rolnictwa na różnorodność biologiczną (ciągle malejąca liczba gatunków uprawnych przy rosnącym areale upraw, spadek różnorodności genetycznej upraw)
    Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij