BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

„Leśne trofea – Jak zostać super grzybiarzem” - wariant rozszerzony

Oferta Ośrodków, Autor: Agnieszka Kątna-Dolata , Folwark Jeździecki Jurand
Poziom nauczania
 0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie

Dzieci uczą się w jaki sposób wszystkimi zmysłami obserwować przyrodę. Wspólnie rozpoznajemy pospolite grzyby jadalne i trujące, staramy się zrozumieć znaczenie grzybów w przyrodzie i życiu człowieka. Dzieci poznają wielką różnorodność świata grzybów. Warsztaty zakończymy wspólnym smażeniem kiełbaski oraz przejażdżkami bryczką. W zajęciach wykorzystujemy dary lasu, naturalne wyroby, oraz gry i zabawy aktywizujące. Zajęcia z edukacji przyrodniczo – leśnej przeznaczone dla dzieci i młodzieży z przedszkoli i szkół. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik, tradycyjny zawód - rolnik (na terenie folwarku znajduje się mini-muzeum maszyn rolniczych). Ponadto omawiane przez nas tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, wykorzystanie zasobów naturalnych, segregacja odpadów. Dostępne dla osób niepełnosprawnych.
czas trwania ilość osób koszt dostępność
3 godziny min. od 20 do 40 osób 35 zł/osoba sezonowe:
czerwiec-listopad,
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
Przejażdżki bryczką, możliwość rozpalenia ogniska i wspólnego smażenia kiełbasek.
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
RAPORTY POGŁĘBIONEJ OPINII
Lp. Data odbycia zajęć Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Przedmiot nauczania  
1 25 wrzesień 2019r. Zespół Szkół w Odolanowie Dobrosława Łebska edukacja wczesnoszkolna I-III Więcej
Przygodziczki 64
63-421 Przygodzice
KONTAKT
Agnieszka Kątna-Dolata
512392243
  • Przedszkole
  • Wychowanie przedszkolne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
    Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.
    Treści nauczania:
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę.
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystując zabawki, materiały użytkowe, w tym materiał naturalny;
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, technicznych, teatralnych, mimicznych, konstrukcji i modeli z tworzyw i materiału naturalnego.
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole przejawia poczucie własnej wartości jako osoby, wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
    Treści nauczania:
    Uczeń powiela za pomocą kalki, tuszu, farby, stempla wykonanego, np. z korka i innych tworzyw, a także przy pomocy prostych programów komputerowych.
    Uczeń rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem.
    Uczeń wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej i naukowej.
    Uczeń rozpoznaje w swoim otoczeniu popularne gatunki roślin i zwierząt, w tym zwierząt hodowlanych, a także gatunki objęte ochroną.
    Uczeń rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku przyrodniczym.
  • Klasy (IV-VI)
  • Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Wskazywanie przystosowań organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu.
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
    Treści nauczania:
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych. Uczeń wyjaśnia zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w wybranych organizmach i w środowisku.
    Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych. Uczeń przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij