1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Bielik
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Formy ochrony przyrody.

Oferta Ośrodków, Autor: Malwina Fikus/ Klaudyna Jędrasiewicz , PGL LP Nadleśnictwo Antonin - LKP "Lasy Rychtalskie"
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali

Przy siedzibie nadleśnictwa Antonin znajduje się Rezerwat przyrody „Wydymacz”. Wykorzystując ten fakt opowiemy o formach ochrony przyrody w lasach. Przybliżymy formy ochrony występujące w naszej okolicy oraz opowiemy o prawach w nich występujących. Uczestnicy poznają jakie parki narodowe są największe, najmniejsze w kraju oraz który powstał najwcześniej, a który najpóźniej. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym. Oferta nie w pełni dostosowana dla osób niepełnosprawnych z racji nieprzystosowanych ścieżek w rezerwacie.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
1 godz. od 10 do 30 osób bezpłatne stałe
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
OFERTA DODATKOWA
1.Organizacja ogniska bądź grilla w zależności od warunków pogodowych. Nadleśnictwo zapewnia rozpalenie ogniska/grilla (produkty żywnościowe we własnym zakresie uczestników).
2.Obok siedziby nadleśnictwa znajduje się Pałac Myśliwski Książąt Radziwiłłów oraz park w stylu angielskim otwarty dla zwiedzających. (Obecnie remont pałacu do jesieni).
3.Organizacja spaceru z leśnikiem po rezerwacie przyrody „Wydymacz”
4.Możliwość pobrania darmowej aplikacji „Ścieżka Antonin” na smartfona, która umożliwia lepsze poznanie walorów rezerwatu w domu lub osobiście na ścieżce.

Wszelkie informacje związane z ofertą edukacyjną można znaleźć na stronach:
http://www.antonin.poznan.lasy.gov.pl/
http://www.lkplasyrychtalskie.poznan.lasy.gov.pl/
http://sciezkaantonin.pl/
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów biologicznych. Uczeń przedstawia opinie i argumenty związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia formy ochrony przyrody w Polsce oraz uzasadnia konieczność ich stosowania dla zachowania gatunków i ekosystemów.
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Zakres rozszerzony
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
    Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij