1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Bocian
dla kogo?
Pitagoras
dla kogo?
Opinia rodzica jest ważna
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

IV Forum Edukacji dla Doliny Baryczy

Aktualności, Autor: Anna Urbańczyk , Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy"
 0/5
 
Data: 2018-09-21
Miejscowość: Milicz
18 września odbyło się IV Forum Programu Edukacja dla Doliny Baryczy. Gospodarzami tegorocznego Forum była gmina Twardogóra i Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Twardogórze, organizatorem Stowarzyszenia „PARTNERSTWO dla Doliny Baryczy”. Startowaliśmy od godziny 14:00.

18 września odbyło się IV Forum Programu Edukacja dla Doliny Baryczy. Gospodarzami tegorocznego Forum była gmina Twardogóra i Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Twardogórze, organizatorem Stowarzyszenia „PARTNERSTWO dla Doliny Baryczy”. Startowaliśmy od godziny 14:00. 
Zaczęliśmy od podsumowania Programu w edycji  2017 – 2018. Trochę statystyki z życia serwisu, podziękowania organizatorom, opiekunom i członkom komisji WIE oraz wyróżnienie najaktywniejszych placówek oświatowych i ośrodków edukacji pozaszkolnej. 
W Wyjątkowych Inicjatywach Edukacyjnych  zrealizowano 5 konkursów, uczestniczyło298 osób, 37 laureatów, zostało zgłoszonych 48  placówek a 20 członków komisji oceniajało inicjatywy. Rezultatem konkursów są 83 prace, które można zobaczyć na naszej stronie, są to: przedstawienia teatralne, opowiadania o historii Twardogórzan, gry planszowe, ścieżki edukacyjne, prezentacje i filmy z konkursu Historia w lesie ukryta.
Mamy niespodziankę!  Z finałów WIE został nagrany film, kto nie widział na spotkaniu może go obejrzeć tutaj (ostatnia pozycja podpisana WIE): http://edukacja.barycz.pl/filmy-o-programie-195
Tegoroczne Inicjatywy, tutaj: http://edukacja.barycz.pl/zasoby/?p=100&id_z=2105

Potem nastąpiło podsumowanie aktywności placówek oświatowych oraz ośrodków należących do Programu. 

Trójka najbardziej aktywnych szkół z Programu w latach 2017/2018, w kategoriach:
• Najaktywniejsze szkoły i przedszkola zostały ocenione w kryteriach: Liczba umieszczonych zasobów w serwisie w przeliczeniu na liczbę oddziałów
• Różnorodność zasobów (materiał edukacyjny, baza wiedzy, ścieżki edukacyjne, generatory, zaproszenia na wydarzenia)
• Liczba uczniów korzystających z oferty ośrodków edukacji pozaszkolnej
• Wykorzystanie pomocy edukacyjnych pozyskanych w ramach Programu
• Wykorzystanie sprzętów edukacyjnych pozyskanych w ramach Programu
• Udział w działaniach sieciujących m.in. Wyjątkowych Inicjatywach Edukacyjnych (WIE)
• Systematyczny monitoring za pomocą portalu www.edukacja.barycz.pl


I miejsce - Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Twardogórze 
II miejsce - Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku 
III miejsce - Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Powidzku
Inne wyróżnienia w załączniku

Szkole Podstawowej nr 2 w Twardogórze wręczono po raz pierwszy flagę, która będzie przekazywana co roku najbardziej aktywnej placówce oświatowej.

Ośrodki edukacji pozaszkolnej, również otrzymały wyróżnienia:  

W kategorii ośrodki edukacji pozaszkolnej - komercyjne
I miejsce zdobył Kreatywny Obiekt Multifunkcyjny w Miliczu 

W kategorii ośrodki edukacji pozaszkolnej – niekomercyjne - I miejsce zdobył Dolnośląski Zespół Parków Krajobrazowych, Centrum Bioróżnorodności Dolina Baryczy

W kategorii ośrodki edukacji pozaszkolnej – projektowe
I miejsce zdobyła Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy im. Władysława Stanisława Reymonta w Twardogórze


W drugiej części Forum zaprosiliśmy uczestników na wyzwania edukacyjne, które stanowią przyszłość Programu. Przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu to ważkie problemy globalne ale możemy na nie wpływać lokalnie, dlatego tak ważne jest podnoszenie świadomości w szkołach. Szczegółowe tematy i prelegenci Forum:  Zmiany klimatyczne – Co to takiego? – prelegent Zofia Pietryka Stowarzyszenie na rzecz Edukacji Ekologicznej „Doliny Baryczy”, Zanieczyszczenie powietrza – prelegent Hanna Schudy, Dolnośląski Alarm Smogowy,  Świadome zakupy/produkty lokalne – prelegent Emilia Chmura, Gospodarstwo Rolne Michał Sznajder, Gospodarka odpadami/rola samorządów – prelegent Irena Krukowska-Szop, Fundacja Ekologiczna „Zielona Akcja”
W serwise ukażą się skrót prelekcji, cikawe linki oraz prezentacje prelegentów.

Po przerwie kawowej odbyły się panele warsztatowe w  3 grupach tematycznych: gospodarka odpadami, zanieczyszczenia powietrza, świadome zakupy. Eksperci oraz aktywni nauczyciele podzielili się dobrymi praktykami, ciekawymi formami metodycznymi. Ośrodki edukacji pozaszkolnej oraz autorzy nowych gier edukacyjnych przestawili swoje oferty.

W edycji 2017/2018 w Programie uczestniczyło 57 placówek oświatowych i 24 ośrodki edukacji pozaszkolnej. Nad realizacją Programu czuwa koordynator: Stowarzyszenie „PARTNERSTWO dla Doliny Baryczy” oraz 26 osobowa Społeczna Rada, której przewodniczy p. Zofia Pietryka. Sercem Programu jest oczywiście portal społecznościowy edukacja.barycz.pl, który gromadzi zasoby oraz monitoring z zajęć dotyczących edukacji regionalnej. 

Jeszcze raz serdecznie gratulujemy zwycięzcom. 
Szczególne podziękowania chcielibyśmy skierować dla Szkoły Podstawowej nr 2 w Twardogórze na ręce pani dyrektor, aktywnych nauczycieli oraz wszystkich osób zaangażowanych w przygotowania Forum za pomoc w organizacji. 

foto 2,3,4,18,19,20,21 - Andrzej Głowacz (olesnica24.com)
SŁOWA KLUCZOWE
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij