1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Wiatrak
dla kogo?
Pitagoras
dla kogo?
Opinia rodzica jest ważna
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Ścieżka edukacyjna Dawnej Wsi "Wieś dawniej i dziś"

Oferta Ośrodków, Autor: Rodzinny Park Przygód i Edukacji Górecznik , Rodzinny Park Przygód Górecznik w Antoninie
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w terenie

Piękny krajobraz Doliny Baryczy jest żywym pomnikiem historii. Przenieś się do czasów naszych przodków i poznaj dzieje dawnej wsi. Odkryj czym zajmowali się nasi przodkowie i jak wyglądało ich życie codzienne. Tę historię przybliżą Wam nasze eksponaty, które poznamy podczas lekcji. WSKAZANIE DO GRANTÓW EDUKACYJNYCH: I. Oferta wykorzystuje następujące potencjały lokalne: - kulturalny (tradycje i obrzędy); - historyczny (fakty i przekazy historyczne, dawne zwyczaje w kuchni); II. Oferta dotyka problematyki przeciwdziałania skutkom klimatu w dziedzinach: - odnawialne źródła energii (instalacje energii odnawialnej fotowoltaika, instalacje na tablicach edukacyjnych) III. Oferta jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi oraz ruchowymi.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
90 min. od 20 do 30 osób 25 zł/osoba sezonowe:
styczeń-grudzień,
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
W PROGRAMIE


- lekcja (45 minut)
- pobyt w strefie rozrywki (45 minut)
- konsumpcja (płatna dodatkowo)

Oferujemy możliwość rozpalenia ogniska w Strefie Rozrywki. Jednorazowy koszt to 150 złotych.
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
LINKI ZEWNĘTRZNE
GRY I ZABAWY
RAPORTY POGŁĘBIONEJ OPINII
Lp. Data odbycia zajęć Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Przedmiot nauczania  
1 16 kwiecień 2019r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu Izabela Buchert edukacja wczesnoszkolna I-III Więcej
Wrocławska 7
63-421 Przygodzice Antonin, dane sprzedawcy: Górecznik Taurus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.
KONTAKT
Tomasz Wojciechowski
730 744 199
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie fizycznego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność respektowania przepisów gier, zabaw zespołowych i przepisów poruszania się w miejscach publicznych.
    W zakresie fizycznego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność wykorzystania własnej aktywności ruchowej w różnych sferach działalności człowieka: zdrowotnej, sportowej, obronnej, rekreacyjnej i artystycznej.
    W zakresie fizycznego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność organizacji bezpiecznych zabaw i gier ruchowych.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność uczestnictwa w kulturze oraz wyrażania swych spostrzeżeń i przeżyć za pomocą plastycznych, muzycznych i technicznych środków wyrazu, a także przy użyciu nowoczesnych technologii.
    Treści nauczania:
  • Klasy (IV-VI)
  • Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna. Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
    Chronologia historyczna. Dostrzeganie zmiany w życiu politycznym i społecznym oraz ciągłości w rozwoju kulturowym.
    Analiza i interpretacja historyczna. Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
    Treści nauczania:
    Uczeń opisuje warunki życia średniowiecznego miasta i wsi.
    Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Właściwe reagowanie na niebezpieczeństwa zagrażające życiu i zdrowiu.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń wymienia różne źródła wiedzy o przyrodzie.
    Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie.
    Uczeń opisuje przebieg linii widnokręgu, wymienia nazwy kierunków głównych.
    Uczeń opisuje i porównuje cechy pogody w różnych porach roku. a obserwacją.
    Uczeń podaje zasady zachowania się i udzielania pierwszej pomocy w wypadku ugryzienia, użądlenia, oraz spożycia lub kontaktu z roślinami trującymi.
    Uczeń rozpoznaje rośliny trujące oraz zwierzęta jadowite i inne stanowiące zagrożenie dla życia i zdrowia.
    Uczeń opisuje zasady zdrowego stylu życia (w tym zdrowego odżywiania się).
    Uczeń podaje nazwy warstw lasu, porównuje warunki abiotyczne w nich panujące; rozpoznaje podstawowe gatunki roślin i zwierząt żyjących w lesie oraz przyporządkowuje je do odpowiednich warstw lasu; wymienia zasady właściwego zachowania się w lesie.
    Uczeń rozpoznaje pospolite grzyby jadalne i trujące, opisuje znaczenie grzybów w przyrodzie i życiu człowieka.
    Uczeń obserwuje i podaje nazwy typowych organizmów łąki i pola uprawnego, podaje ich znaczenie dla człowieka.
    Uczeń rozpoznaje i nazywa organizmy żyjące w wodzie.
    Uczeń wskazuje miejsca występowania obszarów chronionych, pomników przyrody, obiektów zabytkowych w najbliższej okolicy, uzasadnia potrzebę ich ochrony.
    Uczeń ocenia krajobraz pod względem jego piękna oraz dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego „małej ojczyzny”.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna. Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
    Chronologia historyczna. Dostrzeganie zmiany w życiu politycznym i społecznym oraz ciągłości w rozwoju kulturowym.
    Analiza i interpretacja historyczna. Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
    Treści nauczania:
    Uczeń opisuje warunki życia średniowiecznego miasta i wsi.
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij