Konflikt pomiędzy gospodarką leśną a ochrona przyrody
Oferta Ośrodków, Autor: dr hab. Tomasz Szymura , Stacja Ornitologiczna Uniwersytetu WrocławskiegoPoziom nauczania | ![]() ![]() |





Miejsce realizacji zajęć: on-line
Usługi ekosystemowe dostarczane przez lasy, różnica pomiędzy wpływem zaburzeń naturalnych a zaburzeniami powodowanymi przez gospodarkę leśną, zmiany różnorodności biologicznej w lasach zachodzące w toku zmian struktury drzewostanu.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
45 min. | od 15 do 70 osób | 100 zł/grupa | stałe |
Ruda Milicka 12
56-300 Milicz Ruda Milicka
56-300 Milicz Ruda Milicka
KONTAKT
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Rozumowanie i argumentacja.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje różnorodność biologiczną na poziomie genetycznym, gatunkowym i ekosystemowym; wskazuje przyczyny spadku różnorodności genetycznej, wymierania gatunków, zanikania siedlisk i ekosystemów
Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)