BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Raport pogłębionej opinii
Data odbycia zajęć: 5 marzec 2019r.
Nazwa ośrodka, w którym odbyły się zajęcia: Kreatywny Obiekt Multifunkcyjny w Miliczu
Tytuł zajęć: S.O.S PLANETA_ Misja ekoDom
Nazwa szkoły, która wzięła udział w zajęciach: Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego
Imię i nazwisko nauczyciela: Jolanta Cwenar
Przedmiot nauczany przez nauczyciela: wychowawca w internacie
Ilość osób w grupie: 49

Co zachęciło Państwa do skorzystania z oferty zajęć?
(Proszę wybrać maksymalnie 2 opcje)
• realizowany temat
• miejsce zajęć
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: przyrodniczy - oferta bazuje na ścieżkach przyrodniczych, przyczynia się do poznawania i zachowywania bogactwa przyrodniczego
Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 5, napisz dlaczego?
Bardzo ciekawa i inspirująca gra wyobraźni, szczególnie udany motyw wchodzenia w role mieszkańców Doliny Baryczy z przyszłości.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: gospodarczy - oferta przybliża i zachęca do poznania specyfiki działalności gospodarczej zachowującej specyfikę obszaru – rolnictwo, rzemiosło, rybactwo , leśnictwo
Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego?
Prowadzący zajęcia nawiązują wielokrotnie do specyfiki obszaru: gospodarka rybacka, lasy i pozyskiwanie surowca drzewnego, produkty regionalne - certyfikat z Doliny Baryczy, sadownictwo, turystyka bazująca na bioróżnorodności ekosystemów leśnych i wodnych (stawy),
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: odnawialne źródła energii (instalacje energii odnawialnej fotowoltaika, solary, pompy ciepła – działanie w praktyce, korzyści)
Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego?
Podział uczestników warsztatów na grupy pozwala na przejście wszystkich stanowisk, każda grupa zajmuje się kolejnymi aspektami przeciwdziałania zmianom klimatycznym, na każdym stanowisku zn. się czytelne instrukcje i materiały do przeprowadzenia doświadczeń, przedstawiciele grup kolejno przedstawiają wnioski.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka emisyjna - czyste powietrze – (smog, gospodarka węglowa, wymiana pieców – jesteśmy tym czym oddychamy – zagrożenia, działania w praktyce)
Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego?
J.w. Młodzież uczestniczy w dyskusji, przedstawia propozycje, przytacza przykłady z mediów. Prowadzący umiejętnie moderują wymianę informacji i formułowanie wniosków.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka wodna - jakość wody, kanalizacja, zużycie – oszczędzanie wody, gospodarka ściekami
Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego?
Interesujące doświadczenie z mini oczyszczalnią ścieków. Uczestnicy warsztatów mieli drobne trudności z wykonaniem obliczeń (zastosowanie matematyki).
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka odpadami – segregacja odpadów, odpowiedzialne zakupy (opakowania)
Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 5, napisz dlaczego?
Bardzo ciekawy pomysł z wykorzystaniem surowców wtórnych/odpadów do wykonania użytecznego przedmiotu np. zabawki, modelu - drugie życie odpadów. Młodzież chętnie przytacza przykłady z własnego domu, z internatu - na segregację i recykling odpadów. Można rozwinąć bardziej temat odpowiedzialnych zakupów.
W jakim stopniu zdobytą (przez uczniów) na zajęciach wiedzę lub jakie kompetencję wykorzysta Pan/i na swoim przedmiocie. I jaki to przedmiot?
słabo1  2  3  4  5  6  bardzo dobrze

Jaki przedmiot /Uwagi:

Wychowawca w internacie - w naszej placówce obowiązuje system segregacji odpadów oraz prowadzone są działania oszczędzające wodę, energię elektryczną, ciepło. Propagujemy również odpowiedzialne zakupy,optymalne wykorzystanie środków transportu w drodze z
Czy udział w zajęciach wymagał wcześniejszego przygotowania uczniów?
• NIE
Najbardziej z zajęć – polecam:
• atrakcyjność zajęć
Czy metoda, forma prowadzenia zajęć zainspirowała Państwa do prowadzenia własnych zajęć w szkole?
• TAK
Co mnie najbardziej zainspirowało? wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich
Jakie Pani/a zdaniem są bezpośrednie efekty zajęć:
• rozszerzono wiedzę
• postawiono ważne pytania do przemyślenia
• w ciekawy sposób przedstawiono zagadnienie
Polecam z prowadzenia zajęć:
• komunikatywność edukatora
Polecam zajęcia ze względu na:
• dobrze przygotowane miejsce (np. sala, wiata, ścieżka, itp.)
Czy planujecie Państwo ze względu na przekazywane treści zachęcać do udziału w zajęciach innych nauczycieli?
• TAK

W jakim zakresie? Treści zwiazane z ochroną przyrody, ekologią można łączyć z różnymi dziedzinami szkolnymi, każdy nauczyciel może z powodzeniem prezentować wiedzę teoretyczną i praktyczną z dziedziny ekologii na swoich lekcjach, np. nauczyciel wych. fiz. może wykazać ujem

Nauczycielem jakiego przedmiotu polecalibyście udział w zajęciach: wszystkim

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij