Las i klimat (mikroklimat lasu, oraz wpływ drzew na klimat globalny
Oferta Ośrodków, Autor: dr hab. Tomasz Szymura , Stacja Ornitologiczna Uniwersytetu WrocławskiegoPoziom nauczania | ![]() |





Miejsce realizacji zajęć: on-line
Jak pojedyncze drzewo wpływa na mikroklimat lokalny, jak drzewa kształtują klimat w ekosystemie leśnym i jak różni się on od klimatu otoczenia nieleśnego, jak lasy kształtują klimat globalny?
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
45 min. | od 15 do 70 osób | 100 zł/grupa | stałe |
Ruda Milicka 12
56-300 Milicz Ruda Milicka
56-300 Milicz Ruda Milicka
KONTAKT
- Szkoła średnia
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Rozumowanie i argumentacja.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Zakres rozszerzony
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)