1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Wiosenna łąka
dla kogo?
Tęcza w Sośniach
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    588
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia w centrum edukacji i terenie.Zajęcia przedstawiają co nam daje las. W ramach zajęć uczestnicy dowiadują się że las to nie tylko drewno. Poznają społeczne, ochronne i gospodarcze funkcje lasu. Zajęcia przedstawiają jaką rolę odgrywa las w życiu każdego z nas i dlaczego warto go chronić.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1526
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podczas zajęć uczestnicy: - dokonują bezpośredniej obserwacji obiektów przyrodniczych w terenie - korzystają z różnych źródeł informacji - określają stopień zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem siarki w najbliższej okolicy - posługują się skalą porostową - uważnie obserwują i samodzielnie wyciągają wnioski - dokumentują wyniki swojej pracy w postaci kart pracy i zdjęć - współpracują w grupie
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1076
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celami zajęć są : - Zapoznanie się z podstawowym pojęciem wody; - Poznanie właściwości fizykochemicznych wody – dokonywanie pomiarów i zapisywanie wyników na kartach pracy; - Poszukiwanie naturalnych bioindykatorów i próba oznaczenia stopnia zanieczyszczenia wody w stawie; - Nabywanie umiejętności posługiwania się sprzętem do badań oraz kluczami i atlasami roślin i zwierząt – próba identyfikacji zwierząt i roślin stawu;
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    419
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Start spaceru w Stawnie lub przy wiacie obok mostu nad Baryczą.Edukator wprowadzi w tematykę dotyczącą form ochrony przyrody w Dolinie Baryczy. Podczas wędrówki trasą ścieżki przyrodniczej grupa kilkukrotnie zatrzyma się żeby przy pomocy lornetek obserwować i rozpoznawać ptaki. Celem zajęć jest poznanie wodno-błotnych gatunków ptaków oraz innych gatunków zwierząt i roślin. Poznanie gatunków ryb hodowanych w stawach milickich oraz zasad gospodarki rybackiej.
    sezonowe: maj-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    773
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Warsztaty dotyczące pszczelarstwa i ekologii dla grup przedszkolnych, szkolnych lub innych grup zorganizowanych obejmują one m.in.: -wykład dotyczący pszczelarstwa oraz różnych aspektów życia pszczół (m.in: jak rozróżnić pszczołę od osy, szerszenia lub trzmiela, jak wygląda życie w ulu, w jaki sposób pszczoły komunikują się ze sobą, z czego i w jaki sposób tworzą komórki pszczele itp.) -prezentację pszczół (żywe owady prezentowane w oszklonym ulu, by lepiej omówić ich budowę i sposób poruszania się)
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    470
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia terenowe prowadzone przez leśnika na terenie Szkółki Leśnej w Świętoszynie. Skorzystać mogą z nich zarówno dzieci i młodzież, jak i dorośli.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    503
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia laboratoryjne. Uczestnicy poznają budowę Ziemi oraz właściwości zewnętrznej warstwy skorupy ziemskiej - gleby. Mając do dyspozycji wcześniej zebrane różne typy gleb, oceniamy ich przydatność, w oparciu o takie właściwości, jak: temperatura, pH, struktura czy obecność żywych organizmów.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    518
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Wycieczka terenowa wiodąca przez jedne z najpiękniejszych lasów Doliny Baryczy. Uczestnicy wędrują trasą ścieżki dydaktycznej i zdobywają kolejne z 16 przystanków. Docierają m.in. do Parku w Postolinie, Wzgórza Joanny i starego cmentarza.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    521
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia odbywają się w terenie. Mają na celu zaznajomienie uczestników z walorami Doliny Baryczy. Jest to wycieczka autokarowa, zatrzymujemy się w najciekawszych zakątkach doliny. Odwiedzamy m.in. wieżę ptaków niebieskich w Grabownicy, ścieżkę przyrodniczą w Stawnie, wiatrak w Duchowie i koniki polskie w Niesułowicach.Wycieczka autokarowa.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    487
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczestnicy zajęć prowadzą obserwacje środowiska wodnego, badają właściwości fizyczne i chemiczne pobranych próbek wody. Porównują warunki życia w środowisku wodnym i lądowym, rozpoznają rośliny oraz zaobserwowane zwierzęta.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    481
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Zapoznanie się z podstawowymi zasadami sztuki dziennikarskiej i nauka tworzenia tekstów dziennikarskich.Samodzielne napisanie tekstu dziennikarskiego na wybrany temat, związany z przyrodą i pięknem Doliny Baryczy wraz z utrwaleniem wiedzy o ekologii. Tworzenie gazetki z tekstami uczestników warsztatów.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    474
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Wprowadzają do podstawowych zagadnień związanych z ochroną przyrody. Uczestnicy zapoznają się z uzasadnieniem potrzeby ochrony przyrody, historią tych działań oraz występującymi obecnie w Polsce formami ochrony przyrody. Poznają polskie parki krajobrazowe i narodowe.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    706
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Historyczno-geograficzny program wypełniony grą fabularną opartą na opowieści o podstępnym zdobyciu zamku w Miliczu przez Jana Luksemburskiego. Historyczne tło wydarzeń zostaje, adekwatnie do możliwości grupy wiekowej, pogłębione, podobnie jak szerszy kontekst historycznej ewolucji regionu. Gra nawiązuje też do mitu o wojnie trojańskiej z tą różnicą, że zamiast konia trojańskiego występują milickie beczki. Charakter zadań stymuluje kompetencje społeczne, werbalne, matematyczne i wizualne. Program obejmuje grę edukacyjną, seans filmowy z poczęstunkiem(popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) oraz zakupy w sklepiku Starej Bombkarni.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    582
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Gra wciąga dzieci w rozmowę o miejscu, w którym się znalazły i jego historii, tworząc tło do wprowadzenia lokalnej legendy. Taka fabuła jest kanwą dla wszystkich dalszych gier i zabaw, polegających na zdobywaniu mocy zaklętych w kolejnych koralikach magicznego naszyjnika, tropieniu dzikich zwierząt Doliny Baryczy i budowaniu instrumentów, których kształt i brzmienie ogranicza tylko fantazja. Na koniec uczestnicy odgrywają sztukę teatralną, którą od scenariusza po scenografię sami tworzą.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    398
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Nierzeczywista wędrówka poprzez uśpiony klątwą zamek, pełen magicznych sideł i niebezpieczeństw. Konstruowanie zamkowych wież, budowanie magicznych urządzeń i tworzenie barw. Ci, którzy zgłębią tajniki działania zamkowych pułapek i poznają, co kryje w sobie okoliczny las, przezwyciężą klątwę i szczęśliwie zakończą swoją misję. Program opiera się na miejscowej legendzie o zdobyciu milickiego zamku. Program obejmuje grę edukacyjną, seans filmowy z poczęstunkiem(popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) oraz zakupy w sklepiku Starej Bombkarni.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    371
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Wycieczka terenowa po rezerwacie „Stawy Milickie”. Biologia rozrodu ptaków ( po co ptaki śpiewają, która płeć śpiewa, dobieranie się w pary, budowa gniazd i opieka nad potomstwem u różnych gatunków); powiązanie środowiska życia ptaków z potrzebą ochrony gatunków i ich siedlisk.
    sezonowe: maj-czerwiec,
  • dla kogo? 
    534
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Wycieczka terenowa po rezerwacie „Stawy Milickie”, obserwacje żerujących i odpoczywających na stawach ptaków. Wykład (ok. 40 min) + wycieczka ok. 5 godzin 8 godzin lekcyjnych) Uczniowie dostają karty pracy.
    sezonowe: wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    543
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Wycieczki z ornitologiem na zamówienie. Czas trwania, miejsce, charakter zajęć dostosowane do oczekiwań odbiorcy. Wyprawy piesze. Ewentualny dojazd, transport, zapewnia odbiorca zajęć
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-96 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij