1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Ranking aktywności szkół  
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    560
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Spotkanie z autorskimi pieśniami opartymi o legendy i historię regionu. Występ może odbyć się w dowolnym zamkniętym pomieszczeniu o dobrej akustyce, ze względu na charakter najlepiej pasują do niego stylowe wnętrza historyczne, jak sala w baszcie żmigrodzkiego zamku. Spotkanie z balladą przy lirze może być połączone z nauką prostych dawnych tańców tradycyjnych przy akompaniamencie liry lub z prezentacją multimedialną o historii regionu i jego legendach i przyrodzie. Możliwy dojazd do szkół. W pomieszczeniach do 50 osób nie jest koniecznie dodatkowe nagłośnienie, w przypadku większych sal wskazane nagłośnienie z dwoma mikrofonami.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    712
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Zajęcia w formie warsztatów polegające na układaniu bukietów z ziół, dzikich kwiatów, traw i zbóż Doliny Baryczy. Rozpoznawanie zbóż, traw, ziół używanych w trakcie warsztatów. Historia bukieciarstwa w tradycji ludowej w Polsce.
    sezonowe: maj-listopad,
  • dla kogo? 
    653
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Gawęda o ziołach. Historia uprawy ziół, ziołolecznictwo, fitoterapia. W programie zajęć przewidziano naukę pozyskiwania ziół, ich przechowywania, a przede wszystkim ich rozpoznawanie za pomocą maty edukacyjnej i zielników oraz zajęcia w terenie w porze wiosenno- letnim
    sezonowe: kwiecień-wrzesień,
  • dla kogo? 
    643
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Celem zajęć jest uświadomienie potrzeby segregacji i jej znaczenia dla czystości środowiska, poznanie rodzajów odpadów i zasad właściwej segregacji oraz przykładów wykorzystania wtórnego - recykling. Pokazanie jak ważna jest segregacja bioodpadów i ich wykorzystanie. Zajęcia w formie warsztatów, podczas których uczestnicy odpowiedzą na pytanie- dlaczego powinniśmy dbać o środowisko? Uświadomią sobie jaką ponosimy odpowiedzialność za stan środowiska, w którym żyjemy. Poznają rodzaje odpadów oraz zasady właściwej ich segregacji- papier, plastik, szkło, odpady organiczne. WSKAZANIE; oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie treści: gospodarka odpadami – segregacja odpadów, odpowiedzialne zakupy (opakowania)
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    935
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Geograficzno-przyrodnicza wycieczka edukacyjnymi ścieżkami Doliny Baryczy, podczas której odwiedzamy najcenniejsze przyrodniczo miejsca. Uczestnicy zdobywają umiejętności obserwowania przyrody w środowisku naturalnym. Dowiadują się, jakie warunki geologiczne miały wpływ na zróżnicowanie krajobrazu w regionie Doliny Baryczy. Poznają genezę powstawania stawów, występującą tu faunę i florę oraz specyfikę hodowli ryb. W cenie: program edukacyjny, seans filmowy z poczęstunkiem (popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) i zakupy w sklepiku Starej Bombkarni. Program w swoich założeniach wykorzystuje przyrodniczy i historyczny potencjał regionu oraz jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: marzec-październik,
  • dla kogo? 
    847
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Oryginalna grę terenowa na podstawie autorskich baśni Włodzimierza Ranoszka z książki „Bajkowa Dolina Baryczy”. Podczas gry spotkać można postacie Skrzata, Wiedźmy Bary, Króla Olch, Myszylicza, Młynarza, Księżnej, Zielarki i Jasia Walończyka, odgrywane przez ucharakteryzowanych aktorów w bajkowych strojach. Uczestnicy gry są podzieleni na 4 – 8 drużyn, w każdej drużynie powinna być osoba pełnoletnia. Gra łączy elementy zabawy oraz edukacji ekologicznej i regionalnej.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    460
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Historia klasycystycznego pałacu i legendy związane z jego mieszkańcami. Park należy do pierwszych na Śląsku założeń w stylu angielskim. Obecnie w pałacu mieści się Zespół Szkół Leśnych. W parku rośnie 80 różnych gatunków drzew. Na polanie za pałacem można zobaczyć dąb o obw. 694cm i cypryśniki błotne.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    586
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Uczestnicy poznają historię hodowli, sposoby pielęgnacji i żywienie konia, jego budowę. Zdobywają wiedzę o sprzęcie jeździeckim, rodzajach siodeł, prawidłowym siodłaniu i kiełznaniu konia oraz sposobie obchodzenia się z nim. Zajęcia odbywają się w gospodarstwie hodowli Konika Polskiego „U Macieja” w Niesułowicach.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    681
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia prowadzone na ścieżce przyrodniczej \"Stawy Krośnickie\" w formie wycieczki pieszej lub rowerowej. Uczestnicy mają możliwość obserwacji miejsca cennego przyrodniczo, gdzie mają możliwość poznać środowisko stawów, występującą tu faunę i florę, a także genezę i specyfikę hodowli ryb w Dolinie Baryczy.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    604
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Dzięki uczestnictwu w zajęciach uczeń nabędzie umiejętności rozróżniania zbiorników wodnych, pozna pojęcia wody stojącej i płynącej, dowie się o podstawowych własnościach wody, a także w bardzo prosty sposób zbada jej podstawowe parametry; będzie także mógł dowiedzieć się, jakie gatunki roślin i zwierząt zamieszkują różne rodzaje wód, a także zobaczy na własne oczy niektórych przedstawicieli fauny i flory słodkowodnej. W zajęciach jest wykorzystany potencjał w zakresie punktu 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione) oraz w zakresie odnawialnych źródeł energii punkt 3. gospodarka wodna - jakość wody, kanalizacja, zużycie – oszczędzanie wody, gospodarka ściekami.
    sezonowe: maj-czerwiec, wrzesień
  • dla kogo? 
    676
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    W trakcie zajęć dziecko dowiaduje się podstawowych informacji o najbardziej charakterystycznych gatunkach ptaków w Dolinie Baryczy oraz obserwuje wybrane z nich. Uczy się posługiwania sprzętem optycznym, takim jak lornetka i luneta oraz pracuje z mapą, na której zaznacza stanowiska kilku obserwowanych gatunków. Wyostrza także zmysł słuchu, ucząc się rozpoznawać głosy pospolitych ptaków. Pracuje z mapą przy ustalaniu tras migracji. W trakcie zajęć są wykorzystane potencjały w zakresie punktu 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    1068
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczeń dowiaduje się podstawowych informacji na temat ekologii obu grup zwierząt oraz poznaje cechy, po których może odróżniać je w terenie. Rozwija zmysł słuchu podczas zapoznawania się z głosami płazów. Otrzymuje informacje umożliwiające odpowiedź na pytanie: Dlaczego należy chronić płazy i gady? Wie, jak się zachować, gdy zostanie ukąszone przez żmiję. Tematyka zajęć wykorzystuje i odnosi się do punktu 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: styczeń-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    657
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczestnik zajęć poznaje uwarunkowania społeczno-historyczne rozwoju osadnictwa na terenie Doliny Baryczy; dowiaduje się o najciekawszych zabytkach tego terenu, poznaje lokalne legendy. W aspekcie lokalnego potencjału oferta wykorzystuje i zachowuje 1. kulturalny (np. tradycje i obrzędy, legendy, tradycyjne zawody, zespoły muzyczne, etc.); 2. historyczny (np. zabytki, fakty i przekazy historyczne, tradycyjna architektura, etc.); 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione); 4. gospodarczy (tradycyjne zawody w tym rybacki, kowal, piekarz, rolnik, itp.).
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    661
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczestnik zajęć nauczy się nazwania i opisania prostych zależności pomiędzy organizmami zamieszkującymi typowe dla parku środowiska. Oferta wykorzystuje i zachowuje lokalny potencjał w aspekcie 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    520
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Dzięki realizacji zajęć dziecko pozna różnorodność panującą w najliczniejszej i najbardziej zróżnicowanej grupie organizmów na Ziemi. Dowie się, które z występujących w parku owadów są rzadkie i podlegają szczególnej ochronie, które stwarzają problemy gospodarce oraz które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia ludzi. Uczestnik dowie się o metodach czynnej ochrony owadów zapylających kwiaty. Oferta zachowuje i wykorzystuje z lokalnych potencjałów 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    548
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczeń poznaje najważniejsze formy ochrony przyrody w Polsce. Dowiaduje się, czym różni się rezerwat od parku krajobrazowego, a obszar Natura 2000 od obszaru chronionego krajobrazu. Otrzymuje informacje o dacie powstania, celu ochrony i walorach przyrodniczych PK „Dolina Baryczy” na tle innych parków w woj. dolnośląskim. Umie odpowiedzieć na pytanie: Po co chronimy przyrodę? Niniejsza oferta edukacyjna zachowuje i wykorzystuje jako lokalny potencjał 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione). Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    564
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Ornitologiczny rezerwat przyrody "Stawy Milickie" jest miejscem wyjątkowego spotkania! Drozdy śpiewaki, zimorodki i żurawie zaprosiły do Doliny Baryczy trzydziestu niezwykłych ptasich gości z sześciu kontynentów. Tak zaczyna się podróż w poszukiwaniu magicznego jaja przez odległe wyspy, rozległe oceany i wysokie góry. Uczestnicy gry poznają niezwykłe gatunki ptaków, ptasie zwyczaje, specyfikę warunków w jakich żyją i przekonują się o barwnej różnorodności ich jaj. Gra przyrodniczo-geograficzna. Program obejmuje grę edukacyjną, seans filmowy z poczęstunkiem(popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) oraz zakupy w sklepiku Starej Bombkarni. Program w swoich założeniach wykorzystuje przyrodniczy i historyczny potencjał regionu oraz jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    899
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia terenowe w rezerwacie „Stawy Milickie”. Plan zajęć: obserwacja ptaków z wykorzystaniem lornetek i lunet; edukacja regionalna na temat tradycji rybactwa Doliny Baryczy i metod hodowli ryb słodkowodnych. Zajęcia w Centrum Edukacyjno-Turystyczne NATURUM: Muzeum Tradycji Rybactwa, warsztaty edukacyjne nt. ryb słodkowodnych, pokazy technik odłowowych, ścieżka zmysłów, zwierzyniec. Z lokalnych potencjałów oferta zachowuje i wykorzystuje następujące: - kulturalny - tradycyjny zawód rybaka stawowego; - historyczny - zabytki, tradycyjna architektura, przekazy historyczne; - przyrodniczy - zachowanie w rezerwacie, formy ochrony przyrody, gatunki ryb hodowlanych; Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarki wodnej (piętrzenie wody, mała retencja, bogata sieć wodna, utrzymanie cieków, przeciwdziałanie suszy). Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-125 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij