1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Tęcza w Sośniach
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    726
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Cele zajęć (spodziewane efekty): uczestnik: rozumie osobistą odpowiedzialność za stan środowiska, potrafi prawidłowo posegregować odpady, zna sposoby wykorzystywania odpadów, rozumie pojęcia: surowce wtórne, recykling, segregacja, utylizacja. Jest świadomy jak postępować z odpadami niebezpiecznymi. Pogadanka w oparciu o plansze i rysunki oraz zdjęcia odpadów tj: baterie, elektrośmieci, lekarstwa, farby, eternit. Ćwiczenie dotyczące tego co należy zrobić z odpadami niebezpiecznymi. WSKAZANIE: oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie: gospodarki odpadami – segregacja odpadów, odpowiedzialne zakupy (opakowania)
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    725
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Poznaj Dolinę Baryczy na rowerze. Zapraszamy grupy szkolne na wycieczki rowerowe przez Dolinę Baryczy. Skorzystajcie z naszej Wypożyczalni Rowerów i wybierzcie się na wycieczkę komfortowymi rowerami. U nas dostaniecie mapę i będziecie mogli samodzielnie zaplanować Waszą trasę. Odwiedźcie najpiękniejsze zakątki naszej krainy i poznajcie inne ciekawe i atrakcyjne oferty Doliny Baryczy.
    sezonowe: marzec-październik,
  • dla kogo? 
    571
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Poznajemy gatunki ptaków występujące na terenie Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy i zmysły ptaków oraz elementy ich budowy zewnętrznej jako cechy przystosowania do określonego środowiska, a także zróżnicowanie środowisk bytowania ptaków.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    614
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Celem zajęć jest uświadamianie potrzeby ochrony przyrody, umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji o ochronie przyrody, zainteresowanie uczestników zajęć nowym systemem ochrony przyrody Natura 2000, umiejętność wskazania wybranych obszarów Natura 2000 oraz szukania argumentów dotyczących ich ochrony. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów szkoły podstawowej (kl. IV-VI), gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    623
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia mają na celu przybliżenie uczestnikom roli wody w przyrodzie. Proponowany przez nas temat porusza wiele aspektów bezpośrednio związanych z tym zagadnieniem i przedstawia znaczenie wody w innym świetle: woda jako środowisko życia, woda jako składnik organizmu, woda jako żywioł, znaczenie wód dla bioróżnorodności, woda w lesie, woda w drzewie, czystość wód a czystość środowiska oraz wiele, wiele innych. Dzięki naszym zajęciom uczestnicy zdobędą wiedzę na temat roli wody w przyrodzie. Poznają budowę mikroskopu i nauczą się z niego korzystać. Wykonają samodzielnie preparat mikroskopowy. Rozwiną umiejętności obsługi komputera. Dowiedzą się jak korzystać z uproszczonego klucza. Będą samodzielnie wykonywać proste eksperymenty, a ich wyniki wykorzystają przy rozwiązywaniu kart pracy, no i oczywiście nie będą się nudzić. Zanim zdecydujecie o udziale w naszych zajęciach zapraszamy do obejrzenia relacji z prowadzonych przez nas zajęć - FILM !!!
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    566
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Zajęcia, które wprowadzają uczestników w zagadnienia związane z charakterystyką poszczególnych minerałów, objaśnienie co to jest skala twardości Mosha i po co się ją stosuje, objaśnienie metod służących rozróżnianiu różnych minerałów, wyjaśnienie różnych zjawisk i zmian środowiskowych, które przyczyniły się do zmian w geologicznej budowie ziemi. Galerię Ziemi prowadzi Janusz Talaga, którego zbiory liczą już ponad 4,5 tys. skamielin i minerałów.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    644
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia w centrum edukacji i terenie.Zajęcia przedstawiają co nam daje las. W ramach zajęć uczestnicy dowiadują się że las to nie tylko drewno. Poznają społeczne, ochronne i gospodarcze funkcje lasu. Zajęcia przedstawiają jaką rolę odgrywa las w życiu każdego z nas i dlaczego warto go chronić.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1144
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia z żywymi ptakami.Celem zajęć jest zapoznanie się z różnymi gatunkami ptaków , sposobem zdobywania przez nie pożywienia, zapoznanie się z sylwetkami ptaków w zależności od metody zdobywania pokarmu. Uczestnik dowie się jak widzą ptaki drapieżne, gdzie zakładają gniazda i czym się żywią. Będzie też miałmożliwość zweryfikować wielkość poszczególnych gatunków.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik, inne: od poniedziałku do piątku od godziny 7-15;
  • dla kogo? 
    1730
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podczas zajęć uczestnicy: - dokonują bezpośredniej obserwacji obiektów przyrodniczych w terenie - korzystają z różnych źródeł informacji - określają stopień zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem siarki w najbliższej okolicy - posługują się skalą porostową - uważnie obserwują i samodzielnie wyciągają wnioski - dokumentują wyniki swojej pracy w postaci kart pracy i zdjęć - współpracują w grupie
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    486
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Prawdziwy przyrodnik nie tylko potrafi rozpoznać ptaka po wyglądzie,ale także po jego śpiewie. Na zajęciach wykorzystujemy lornetki do obserwacji życia ptaków, które często chowają się w koronach drzew. Uczymy rozpoznawania i budowy ptaków. Mówimy o tym dlaczego ptaki latają i gdzie możemy je najczęściej spotkać. Zajęcia prowadzimy w sali wykładowej i w terenie,gdzie uczestnicy mają możliwość zaobserwowania rzeczy poruszonych na \\\"mini wykładzie\\\".Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    1152
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celami zajęć są : - Zapoznanie się z podstawowym pojęciem wody; - Poznanie właściwości fizykochemicznych wody – dokonywanie pomiarów i zapisywanie wyników na kartach pracy; - Poszukiwanie naturalnych bioindykatorów i próba oznaczenia stopnia zanieczyszczenia wody w stawie; - Nabywanie umiejętności posługiwania się sprzętem do badań oraz kluczami i atlasami roślin i zwierząt – próba identyfikacji zwierząt i roślin stawu;
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    624
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Celem zajęć jest poznanie zasad bezpiecznego zbierania grzybów i poruszania się po lesie. Zajęcia rozpoczynają się krótką prelekcją na temat grzybów (rozpoznawania, zasad prawidłowego zbioru), po czy udajemy się na wyprawę do lasu na grzyby. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    481
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Start spaceru w Stawnie lub przy wiacie obok mostu nad Baryczą.Edukator wprowadzi w tematykę dotyczącą form ochrony przyrody w Dolinie Baryczy. Podczas wędrówki trasą ścieżki przyrodniczej grupa kilkukrotnie zatrzyma się żeby przy pomocy lornetek obserwować i rozpoznawać ptaki. Celem zajęć jest poznanie wodno-błotnych gatunków ptaków oraz innych gatunków zwierząt i roślin. Poznanie gatunków ryb hodowanych w stawach milickich oraz zasad gospodarki rybackiej. WSKAZANIE: oferta wykorzystuje lokalny potencjał: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione)
    sezonowe: maj-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    1042
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Warsztaty dotyczące pszczelarstwa i ekologii dla grup przedszkolnych, szkolnych lub innych grup zorganizowanych obejmują one m.in.: -wykład dotyczący pszczelarstwa oraz różnych aspektów życia pszczół (m.in: jak rozróżnić pszczołę od osy, szerszenia lub trzmiela, jak wygląda życie w ulu, w jaki sposób pszczoły komunikują się ze sobą, z czego i w jaki sposób tworzą komórki pszczele itp.) -prezentację pszczół (żywe owady prezentowane w oszklonym ulu, by lepiej omówić ich budowę i sposób poruszania się) WSKAZANIE: Przyrodniczy DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: TAK -Sala wynajęta przez prowadzącego. TAK - jeżeli zajęcia odbywają się w szkole zamawiającej warsztaty i dostosowanej do osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    546
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia terenowe prowadzone przez leśnika na terenie Szkółki Leśnej w Świętoszynie. Skorzystać mogą z nich zarówno dzieci i młodzież, jak i dorośli. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    562
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia laboratoryjne. Uczestnicy poznają budowę Ziemi oraz właściwości zewnętrznej warstwy skorupy ziemskiej - gleby. Mając do dyspozycji wcześniej zebrane różne typy gleb, oceniamy ich przydatność, w oparciu o takie właściwości, jak: temperatura, pH, struktura czy obecność żywych organizmów.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    587
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Wycieczka terenowa wiodąca przez jedne z najpiękniejszych lasów Doliny Baryczy. Uczestnicy wędrują trasą ścieżki dydaktycznej i zdobywają kolejne z 16 przystanków. Docierają m.in. do Parku w Postolinie, Wzgórza Joanny i starego cmentarza.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    572
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia odbywają się w terenie. Mają na celu zaznajomienie uczestników z walorami Doliny Baryczy. Jest to wycieczka autokarowa, zatrzymujemy się w najciekawszych zakątkach doliny. Odwiedzamy m.in. wieżę ptaków niebieskich w Grabownicy, ścieżkę przyrodniczą w Stawnie, wiatrak w Duchowie i koniki polskie w Niesułowicach.Wycieczka autokarowa.
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-125 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij