1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
 
Dolina Baryczy
dla kogo?
Ssaczy quiz wilk
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    315
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Głównym celem zajęć jest przedstawienie uczestnikom warsztatów zależności pokarmowej między organizmami, z naciskiem na środowisko leśne. Uczniowie poznają definicję łańcucha pokarmowego,producenta konsumenta, destruenta oraz uczą się tworzyć piramidę ekologiczną.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    390
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest zaznajomienie dzieci i młodzieży z najważniejszymi funkcjami lasu. Uczniowie dowiadują się, jakie skarby daje nam las oraz jakie rodzaje lasów rozróżniamy. Podczas zajęć uczestnicy uczą się rozróżniać podstawowe gatunki drzew iglastych i liściastych na podstawie liści orz sylwetek drzew.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    293
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Nauka tradycyjnych kolęd i wspólny śpiew przy dźwiękach tradycyjnego instrumentu, na którym według słów kolędy pasterze grali skocznie Dzieciąteczku. Uczestnicy otrzymują mini śpiewniki do wspólnego śpiewu. Kolędowanie może był połączone z opowieściami o zwyczajach świątecznych oraz opowieściami o Świątecznej Krainie - krainie karpia i bombek.
    sezonowe: styczeń-grudzień,
  • dla kogo? 
    387
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podczas tych zajęć grupa zmienia się w Sherlocka Holmesa i oglądając prezentację multimedialną rozpoznaje pozostawiane przez zwierzęta tropy, ślady żerowania, odchody, pióra, głosy. Grupa po zajęciach rozumie, że ślady zwierząt to nie tylko tropy lecz również wszelkie oznaki bytowania. W trakcie edukacji grupa pozna i będzie umiała odróżnić ślady pozostawiane przez zwierzęta leśne oraz dowie się jak ważne jest cierpliwe obserwowanie najbliższego otoczenia. Szukanie śladów to zabawa dla każdego
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    408
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podczas zajęć uczestnicy biorą udział w produkcji sera twarogowego, uczą się maglować pranie i poznają dawne sposoby prasowania, wytwarzają mąkę na różnego rodzaju żarnach. Zapoznają się z inwentarzem - krowy, konie. Poznają stare maszyny rolnicze i zasady ich działania. Zajęcia kończą się degustacją własnoręcznie wytworzonego serka wiejskiego z dodatkiem ziół zebranych z łąki oraz serwatki, wytworzoną mąkę uczestnicy zabierają na pamiątkę.Zajęcia bazują na aktywnym gospodarstwie rolnym.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    308
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Ogólnodostępny Karmnik, który stanął przy budynku GOK w Przygodzicach stanowi element edukacyjny dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców, którzy powinni wiedzieć, że dokarmianie ptaków, to dostarczanie pożywienia ptakom żyjącym na wolności (zazwyczaj w zimie), gdy krótki dzień oraz niesprzyjające warunki nie pozwalają im wystarczająco zaspokoić głodu. Dokarmianie ptaków pobudza zainteresowanie ornitologią i wyzwala przeżycia estetyczne związane z obserwacją ptaków, a organizowane w taki sposób działania edukacyjne kształtują zachowania proekologiczne. Od samego początku w karmniku zauważalny jest duży ruch „naszych” skrzydlatych przyjaciół, dlatego zachęcamy wszystkie placówki edukacyjne wraz z dziećmi i młodzieżą do odwiedzin tego miejsca w ramach lekcji tematycznych. Prosimy również o organizację zbiórek karmy aby wspomóc naszą akcję, w zamian za przewodnika wycieczek. Zajęcia polegają na omówieniu roli i znaczenia dokarmiania ptaków oraz omówienie przylatujących gatunków.
    sezonowe: styczeń-marzec, grudzień
  • dla kogo? 
    327
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest przedstawienie dzieciom i młodzieży charakter pracy leśnika. Podczas zajęć uczniowie dowiadują się, jakie zabiegi w lesie wykonuje leśnik w poszczególnych etapach wzrostu lasu. Dodatkowo uczestnicy zajęć uzyskują informacje dotyczące umundurowania leśnika, historię patrona leśników św. Huberta oraz mogą dowiedzieć się co należy zrobić, żeby w przyszłości zostać leśnikiem.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    395
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Grupa poznaje czynności życiowe organizmów takie jak odżywianie, oddychanie, wydalanie, rozmnażanie, wzrost i rozwój, reakcja na bodźce oraz ruch. Na podstawie burzy mózgów uczestnicy zajęć edukacyjnych wymieniają czynniki niezbędne do życia. Uczestnicy po zajęciach rozumieją podział na organizmy samożywne oraz cudzożywne, potrafią omówić proces fotosyntezy, potrafią wymienić kilka sposobów poruszania się zwierząt lądowych i wodnych. Jako zadanie domowe grupa ma zaobserwować ruch u rośliny.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    311
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Grupa poznaje zwierzęta, które upodabniają się barwą lub deseniem do otoczenia w którym żyją. Poznają między innymi rodzinę dzików, sarnę, rzekotkę drzewną, zająca szaraka, barczatkę sosnówkę, sowę uszatkę oraz bąka. Młodsze grupy słuchają bajki o "Żabkach w czerwonych czapkach" i na podstawie usłyszanego tekstu mają wyciągnąć wnioski dotyczące ubarwienia zwierząt. Do edukacji używana jest prezentacja multimedia z kolorowymi zdjęciami.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    253
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Porównanie jelenia i sarny, wyjaśnienie czym jest poroże i co je różni od rogów, ciekawostki z życia dzika, objaśnienie dzieciom dlaczego małe dziki nazywamy pasiakami, zachowanie zwierząt w różnych sytuacjach ich życia w lesie.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    150
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    I cześć - zajęcia terenowe:uczestnicy otrzymują kamery i wraz z instruktorem kręcą na terenie Stawów Milickich materiał filmowy o charakterze przyrodniczym i regionalnym. II cześć - zajęcia warsztatowe w sali, gdzie uczestnicy na laptopach montują, krótki film z materiałów własnych nakręconych w terenie oraz udostępnionych przez organizatorów materiałów A. Homana. Dodatkowo podczas zajęć w sali uczestnicy pracują na mikroskopach, które używane są mi.in do robienia fotografii w skali makro. Program do montażu filmu jest łatwy w obsłudze i nie wymaga wcześniejszej praktyki. Osoba prowadząca jest instruktorem i pomaga mniej doświadczonym uczestnikom w procesie montażu filmu. Każdy uczestnik może nagrać nakręcony materiał filmowy na płytę lub inny nośnik będący jego własnością. Więcej informacji pod linkiem http://www.cet.stawymilickie.pl/pl,oferta,edukacyjna,dla,szkol,352.html
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    264
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia fotograficzne dla początkujących i zaawansowanych miłośników fotografii. Krótka teoria i zajęcia terenowe. Zajęcia będą dotyczyły przede wszystkim fotografii przyrodniczej ale również techniki wykonywania zdjęć makro, krajobrazu i portretu. W razie niepogody zajęcia przenosimy do budynku GOK.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    264
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym i szkolnym związane z omówieniem występujących na naszym terenie ptaków, ich rozpoznawanie na zdjęciach i w terenie podczas wycieczki edukacyjnej. Podczas zajęć dostępne przewodniki terenowe, lornetki i luneta. Zajęcia terenowe będą odbywały się na terenie Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy i Obszarze Natura 2000, tak aby dotrzeć do najciekawszych miejsc pod względem krajoznawczym i przyrodniczym.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    394
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Co to jest komunikacja? Sposoby komunikowania ( porozumiewania się) zwierząt.Znaczenie komunikowania się zwierząt. Wybrane przykłady sposobów komunikowania się zwierząt z najbliższego otoczenia ( kaczki, łabędzie, mrówki, pszczoły, nietoperze itp.)
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    441
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Poznawanie przyrody sprawia, że czujemy się odpowiedzialni za otaczające nas środowisko. Warto wybrać się na lekcję do lasu, aby naturalnie przeżyć bliskie obcowanie z przyrodą, doświadczając jej wszystkimi zmysłami. Poznawanie przyrody w terenie nie tylko wzbogaca wiedzę przyrodniczą, stymuluje wrażliwość estetyczną (uczy odczuwania i podziwiania naturalnego piękna), ale sprzyja również rozwojowi umysłowemu i emocjonalnemu. Program obejmuje grę edukacyjną, seans filmowy z poczęstunkiem(popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) oraz zakupy w sklepiku Starej Bombkarni.
    sezonowe: marzec-wrzesień,
  • dla kogo? 
    506
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Cele: • Uzmysłowienie przyczyn mających wpływ na zmiany klimatu oraz ich skutków • Uświadomienie wpływu każdego z nas na zmiany klimatyczne oraz wskazanie działań na rzecz ochrony klimatu • Zmotywowanie do zastosowania tych działań w życiu codziennym • Propagowanie ekologicznego stylu życia
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    460
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Cele zajęć: • Kształtowanie umiejętności dokonywania obserwacji przyrodniczych • Zwrócenie uwagi uczniów na walory wiekowych drzew • Zdobycie umiejętności rozpoznawania podstawowych gatunków drzew w oparciu o obserwacje pnia, liści, nasion i pokroju drzewa • Poznanie znaczenia pojęcia pomnik przyrody • Zdobycie umiejętności obejmowania ochroną drzewa w postaci pomnika przyrody • Zwrócenie uwagi na wartości przyrodnicze Doliny Baryczy
    sezonowe: maj-czerwiec, październik-listopad,
  • dla kogo? 
    454
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Dzieci odkryją razem z nami, jakie tajemnice skrywa w sobie las. Poznają jego mieszkańców i dowiedzą się co cennego i smacznego zarówno dla nas, jak i dla zwierząt możemy w nim znaleźć. Uświadomią sobie, że las to nie tylko miejsce wypoczynku ale przede wszystkim schronienie dla wielu żyjących tam istot.
    sezonowe: maj-październik,

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-113 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij