1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Bocian
dla kogo?
Rzekotka
dla kogo?
Wiosenna łąka
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    127
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podstawowe gatunki drzew to nie lada wyzwanie dla laika, dlatego postaramy się pokazać podstawowe cechy drzew, pozwalające je rozpoznać i rozróżnić od pozostałych. Dzięki materiałom pomocniczym jak klucz „Czyj to liść” oraz specjalnie przygotowanym próbkom drewna pokażemy jakie to proste. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym. Zajęcia dostępne dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    124
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Cykl zajęć dla najmłodszych o zmienności pór roku i o znaczeniu tego zjawiska dla przyrody. W ramach cyklu proponujemy cztery tematy: 1- Zapachy wiosny: przyroda budzi się do życia, coraz więcej zapachów nas otacza. Kwitnie coraz więcej kwiatów. Śpiewają ptaki. 2- Uroki lata: czas dojrzewania, robi się coraz cieplej, zieleń stała się ciemniejsza. 3- Barwy jesieni: czas plonów, liście stają się kolorowe, opadają żołędzie, rosną grzyby 4- Zima w lesie: czas odpoczynku, dni są krótkie jest zimno i smutno, dzikim zwierzętom często brakuje jedzenia. Każdy z tematów można przeprowadzić oddzielnie, lub wszystkie razem w jednym terminie. Jednak dopiero wszystkie cztery prowadzone w odpowiednim czasie dają właściwy obraz znaczenia zmian jakie zachodzą w przyrodzie.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    128
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Białe, czerwone, zielone, żółte a nawet fioletowe. W kropki, w paski, gładkie a nawet kolczaste. Na ziemi, na drzewach, na liściach a nawet na innych żywych organizmach. Jadalne, niejadalne lub trujące. Królestwo grzybów to niezliczona liczba form, kształtów i kolorów. Zwykle mówiąc o grzybach mamy na myśli grzyby kapeluszowe. To jednak niewielka ich część. Na naszych zajęciach spróbujemy odpowiedzieć na pytania: Jak jest ich rola w przyrodzie? Jakie mają znaczenie dla człowieka? I po co nam właściwie grzyby?
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    157
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Trudno go wytłumaczyć, bo sam ekosystem należy do najbardziej złożonych. Mnóstwo „nudnych” definicji, dużo niezrozumiałej teorii i 4 godziny wykładów. To jednak bez znaczenia kiedy teorię i niezrozumiałe pojęcia przyswajasz w formie zabawy, a zamiast słuchać edukatorów sam dochodzisz do tego co to jest ekosystem. Pomogą Ci w tym mapy, komputery i kompasy. Uczestnicy tych zajęć twierdzą że to świetna zabawa.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    126
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Sarna to samica jelenia. Tak odpowiada znaczna większość uczestników zajęć zaraz na samym ich początku. Po czterech godzinach naszych starań, każdy z uczestników wie że to dwa odrębne gatunki które różnią się od siebie znacznie, choć łączy je pokrewieństwo. U nas każdy przez chwilę może być jeleniem lub jeśli zechce to małą, delikatną sarenką.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    166
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Klimat kształtuje las, a las ma wpływ na klimat – to wiedzą wszyscy, ale jak to się właściwie dzieje. Przy użyciu komputerów i prostych doświadczeń np. z odkurzaczem spróbujemy Was o tym przekonać.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    146
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Ponad 80% polskich lasów znajduje się w zarządzie Lasów Państwowych. Opiekę nad tymi lasami sprawują leśnicy. Jeśli skorzystasz z tych zajęć poznasz sekrety zawodu leśnika, dowiesz się że to nie tylko spacer po lesie i sadzebie, bądź wycinanie drzew. Skorzystasz z komputera, lornetki, lupy, mikroskopu. Zrozumiesz jak ważna jest matematyka w tym zawodzie. Narysujesz szkic i zrozumiesz że leśnik to nie myśliwy. ZAPRASZAMY.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    329
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Jest to temat realizujący podstawowe wiadomości o lesie i łące. Zajęcia mają charakter warsztatowy. Podczas zajęć dzieci dowiedzą się wszystkiego o roślinach runa leśnego, czy w lesie można zbierać wszystkie rośliny? Temat zajęć zawiera podstawowe wiadomości ochronie przyrody w Polsce. Dzieci i młodzież poznają podstawowe rośliny i ich zastosowanie, a także samodzielnie przygotują swój własny zielnik. W zajęciach wykorzystujemy dary lasu, naturalne wyroby, oraz gry i zabawy aktywizujące. Zajęcia z edukacji przyrodniczo – leśnej przeznaczone dla dzieci i młodzieży z przedszkoli i szkół. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik, tradycyjny zawód - rolnik (na terenie folwarku znajduje się mini-muzeum maszyn rolniczych). Ponadto omawiane przez nas tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, wykorzystanie zasobów naturalnych, segregacja odpadów. Dostępne dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: czerwiec-październik,
  • dla kogo? 
    213
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Jest to temat realizujący podstawowe wiadomości o lesie. Dzieci poprzez zabawę uczą się w jaki łatwo i przyjemnie rozpoznać gatunki drzew wykorzystując w tym celu wszystkie zmysły. Nauka nowych gatunków drzew, krzewów i roślin zielnych oraz poznawanie fauny leśnej przerywana jest zabawami integracyjnymi i aktywizującymi. W zajęciach wykorzystujemy dary lasu, naturalne wyroby, oraz gry i zabawy aktywizujące. Zajęcia z edukacji przyrodniczo – leśnej przeznaczone dla dzieci i młodzieży z przedszkoli i szkół. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik, tradycyjny zawód - rolnik (na terenie folwarku znajduje się mini-muzeum maszyn rolniczych). Ponadto omawiane przez nas tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, wykorzystanie zasobów naturalnych, segregacja odpadów. Dostępne dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: czerwiec-październik,
  • dla kogo? 
    177
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Dzieci uczą się w jaki sposób wszystkimi zmysłami obserwować przyrodę. Wspólnie rozpoznajemy pospolite grzyby jadalne i trujące, staramy się zrozumieć znaczenie grzybów w przyrodzie i życiu człowieka. Dzieci poznają wielką różnorodność świata grzybów. W zajęciach wykorzystujemy dary lasu, naturalne wyroby, oraz gry i zabawy aktywizujące. Zajęcia z edukacji przyrodniczo – leśnej przeznaczone dla dzieci i młodzieży z przedszkoli i szkół. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik, tradycyjny zawód - rolnik (na terenie folwarku znajduje się mini-muzeum maszyn rolniczych). Ponadto omawiane przez nas tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, wykorzystanie zasobów naturalnych, segregacja odpadów. Dostępne dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: czerwiec-listopad,
  • dla kogo? 
    147
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    pogadanka o rybach,projekcja film" Stawy milickie", omówienie autorskiej wizji filmu,omówienie gatunków ryb w Dolinie Baryczy"na przykladzie zdjęć , zajęcia plastyczne"Akwarium w słoiku"
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    927
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia w żmigrodzkim Zespole Pałacowo-Parkowym dają jedyną w swoim rodzaju możliwość poczucia dawnego klimatu dworskiego. Dzieci i młodzież aktywnie uczestniczą w zwiedzaniu wieży mieszkalno-obronnej, zwanej basztą, jak i całego parku z ruinami zamku. Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się nie tylko z walorami historyczno-krajoznawczymi tego miejsca, jak i całej Doliny Baryczy. Będą mieli także możliwość zgłębienia wiedzy, poprzez przybliżenie im miejscowych ciekawostek w specjalnie przygotowanej prezentacji i poprzez czytanie legend. Przewidziane są także zajęcia plastyczne, mini quiz – dotyczący m.in. wspomnianej prezentacji. Ciekawą edukacyjną zabawą w grupach jest także układanie puzzli o Dolinie Baryczy. Przebywając w żmigrodzkim parku, nie może zabraknąć spaceru zakończonego grillem. Dopełnieniem zajęć jest przekazanie każdemu uczestnikowi Certyfikatu Pobytu w Baszcie. Z uwagi na to, że zajęcia odbywają się kilku piętrach wieży, udział osób niepełnosprawnych jest utrudniony.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    355
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Uczestnicy dzieleni są na grupy przeprowadzaja inscenizację utworów z wykorzystaniem gestów, mimiki, ruchu, nastepnie uczestnicy recytyją wiersze o różnej tematyce i bawią sie w grę "zabawa ze słowami". Po tym wprowadzeniu uczestnicy układają wiersze o temtyce związanej z Doliną Baryczy. Na koniec zajęć wszyscy uczestnicy robią sobie selfie na tle własnej pracy.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    396
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Mała Ojczyzna i region- wypracowywanie definicji,dziedzictwo kulturowe regionu . (Wykonywanie kolaży przy wykorzystaniu broszur, zdjęć, folderów; gra terenowa z mapą ukazującą ciekawe i historyczne miejsca w Miliczu
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    410
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę , znaczenie dzikich łąk i nieużytków dla pożytecznych owadów i innych organizmów, zajęcia warsztatowe połączone z prezentacją , pokazem
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    425
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Gawęda o ziołach. Historia uprawy ziół na świecie ziołolecznictwo, fitoterapia. W programie zajęć przewidziano naukę pozyskiwania ziół, ich przechowywania, a przede wszystkim ich rozpoznawanie za pomocą maty edukacyjnej i zielników oraz zajęcia w terenie w porze wiosenno- letnim, degustacja herbatek ziołowych i ewentualnie innych przetworów z ziół
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    355
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Jak udomowiono karpia i kto to zrobił? Droga karpia do Polski. Powstanie stawów milickich. Metody hodowli karpia na przestrzeni wieków. Zajęcia prowadzone m.in. za pomocą prezentacji multimedialnej, kart pracy, zajęć plastycznych
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    332
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Co to jest komunikacja? Sposoby komunikowania ( porozumiewania się) zwierząt. Znaczenie komunikowania się zwierząt. Wybrane przykłady sposobów komunikowania się zwierząt z najbliższego otoczenia ( kaczki, łabędzie, mrówki, pszczoły, nietoperze itp.)
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-125 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij