1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Ranking aktywności szkół  
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    163
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Pokaz multimedialny połączony z pogadanką o rodzicielstwie zwierząr, sposobach opieki nad młodymi zwierzętami żyjących na obszarze Doliny Baryczy( ssakami, ptakami, rybami, płazami i gadami)na konkretnych przykladach. Poza tym proponujemy rozwiązywanie krzyżówek, labiryntów, puzzle itp. związanych ze zwyczajami, rodzajem pożywienia naszych zwierząt.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    150
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    W czasie wycieczki po rezerwacie uczestnicy dowiadują się problemach powstających na styku gospodarki człowieka i ochrony przyrody (rezerwat ptaków, Natura 2000) i ucza się jak ich unikać przy dobrej woli obu stron. Poznają rzadkie gatunki ptaków, bezkręgowców i płazów,chronione prawem unijnym, które znajdują na stawach siedliska zastępcze. Poznają przyczyny zanikania siedlisk i związanych z nimi gatunków zwierząt.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec,
  • dla kogo? 
    279
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    HKW Direttissima prowadzi zajęcia wspinaczkowe na hali sportowej w Cieszkowie. W czasie roku szkolnego zajęcia na ścianie odbywają się we wtorki i środy w godz 17-19:00 Po wcześniejszym skontaktowaniu się z nami można uczestniczyć w zajęciach indywidualnie. Dodatkowo możliwa jest organizacja zajęć dla grup zorganizowanych 7-15 osobowych w indywidualnie ustalonych terminach.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    266
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Gra zespołowa o walorach społecznych, oparta na wartościach, którymi kierował się w swoim życiu główny bohater opowieści – Druh Bolek (wytrwałość, pasja, konsekwencja i bezinteresowność). Gracze przemierzają kontynent z miliczaninem - Bolesławem Zajiczkiem, zasłużonym dla wielu środowisk, m.in. w harcerstwie, turystyce i wśród niepełnosprawnych sportowców. Na każdym odcinku trasy zmierzają się z zadaniami – wyzwaniami, związanymi z miejscem podróży. W atmosferze rywalizacji sportowej, poznają historyczną postać Druha Bolka, zdobywają wiedzę na temat dróg jego życia i geografii Doliny Baryczy oraz całej Europy. Program obejmuje grę edukacyjną, seans filmowy z poczęstunkiem(popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) oraz zakupy w sklepiku Starej Bombkarni.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    418
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia maja na celu uświadomienie uczestnikom, jak zmienia się świat przyrody wraz z nastaniem przedwiośnia i wiosny. Głównym zagadnieniem spotkania edukacyjnego jest wiosna w lesie oraz jej pierwsze oznaki. Uczniowie poznają pierwsze wiosenne rośliny pojawiające się środowisku leśnym oraz dowiadują się, co wiosną dzieje się w życiu zwierząt. Po części wykładowej i warsztatowej następuje wyprawa do lasu w poszukiwaniach wiosennej aury.
    sezonowe: luty-kwiecień,
  • dla kogo? 
    509
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest omówienie różnorakich sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy. Podczas spotkania uczestnicy dowiadują się, jakie zwierzęta gromadzą zapasy, które ptaki odlatują do ciepłych krajów a które nie, jak zwierzyna leśna radzi sobie z pożywieniem podczas zimy. Ważnym punktem zajęć jest omówienie możliwej pomocy zwierzętom ze strony człowieka.
    sezonowe: styczeń-luty, listopad-grudzień,
  • dla kogo? 
    644
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia mają na celu przybliżenie czytelnikowi wartości drewna i jego zastosowanie w codziennym życiu. Uczestnicy poznają różnicę między drzewem a drewnem, dowiadują się jak zbudowane jest drzewo rosnące a co kryje w sobie drzewo już ścięte i jakie są właściwości poszczególnych elementów budowy. Podczas spotkania wyjaśniane są pojęcie fotosyntezy oraz wartość drzew w przyrodzie i życiu człowieka. Uczniowie dowiadują się, że leśnicy wycinając drzewa sadzą na ich miejsce nowe, co powoduje, że jest to surowiec odnawialny a gospodarka leśna jest zrównoważona.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    406
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Głównym celem zajęć jest przedstawienie uczestnikom warsztatów zależności pokarmowej między organizmami, z naciskiem na środowisko leśne. Uczniowie poznają definicję łańcucha pokarmowego,producenta konsumenta, destruenta oraz uczą się tworzyć piramidę ekologiczną.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    480
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest zaznajomienie dzieci i młodzieży z najważniejszymi funkcjami lasu. Uczniowie dowiadują się, jakie skarby daje nam las oraz jakie rodzaje lasów rozróżniamy. Podczas zajęć uczestnicy uczą się rozróżniać podstawowe gatunki drzew iglastych i liściastych na podstawie liści orz sylwetek drzew.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    445
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podczas tych zajęć grupa zmienia się w Sherlocka Holmesa i oglądając prezentację multimedialną rozpoznaje pozostawiane przez zwierzęta tropy, ślady żerowania, odchody, pióra, głosy. Grupa po zajęciach rozumie, że ślady zwierząt to nie tylko tropy lecz również wszelkie oznaki bytowania. W trakcie edukacji grupa pozna i będzie umiała odróżnić ślady pozostawiane przez zwierzęta leśne oraz dowie się jak ważne jest cierpliwe obserwowanie najbliższego otoczenia. Szukanie śladów to zabawa dla każdego
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    500
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podczas zajęć uczestnicy biorą udział w produkcji sera twarogowego, uczą się maglować pranie i poznają dawne sposoby prasowania, wytwarzają mąkę na różnego rodzaju żarnach. Zapoznają się z inwentarzem - krowy, konie. Poznają stare maszyny rolnicze i zasady ich działania. Zajęcia kończą się degustacją własnoręcznie wytworzonego serka wiejskiego z dodatkiem ziół zebranych z łąki oraz serwatki, wytworzoną mąkę uczestnicy zabierają na pamiątkę.Zajęcia bazują na aktywnym gospodarstwie rolnym.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    381
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Ogólnodostępny Karmnik, który stanął przy budynku GOK w Przygodzicach stanowi element edukacyjny dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców, którzy powinni wiedzieć, że dokarmianie ptaków, to dostarczanie pożywienia ptakom żyjącym na wolności (zazwyczaj w zimie), gdy krótki dzień oraz niesprzyjające warunki nie pozwalają im wystarczająco zaspokoić głodu. Dokarmianie ptaków pobudza zainteresowanie ornitologią i wyzwala przeżycia estetyczne związane z obserwacją ptaków, a organizowane w taki sposób działania edukacyjne kształtują zachowania proekologiczne. Od samego początku w karmniku zauważalny jest duży ruch „naszych” skrzydlatych przyjaciół, dlatego zachęcamy wszystkie placówki edukacyjne wraz z dziećmi i młodzieżą do odwiedzin tego miejsca w ramach lekcji tematycznych. Prosimy również o organizację zbiórek karmy aby wspomóc naszą akcję, w zamian za przewodnika wycieczek. Zajęcia polegają na omówieniu roli i znaczenia dokarmiania ptaków oraz omówienie przylatujących gatunków.
    sezonowe: styczeń-marzec, grudzień
  • dla kogo? 
    432
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Celem zajęć jest przedstawienie dzieciom i młodzieży charakter pracy leśnika. Podczas zajęć uczniowie dowiadują się, jakie zabiegi w lesie wykonuje leśnik w poszczególnych etapach wzrostu lasu. Dodatkowo uczestnicy zajęć uzyskują informacje dotyczące umundurowania leśnika, historię patrona leśników św. Huberta oraz mogą dowiedzieć się co należy zrobić, żeby w przyszłości zostać leśnikiem.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    314
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Porównanie jelenia i sarny, wyjaśnienie czym jest poroże i co je różni od rogów, ciekawostki z życia dzika, objaśnienie dzieciom dlaczego małe dziki nazywamy pasiakami, zachowanie zwierząt w różnych sytuacjach ich życia w lesie.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    198
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    I cześć - zajęcia terenowe:uczestnicy otrzymują kamery i wraz z instruktorem kręcą na terenie Stawów Milickich materiał filmowy o charakterze przyrodniczym i regionalnym. II cześć - zajęcia warsztatowe w sali, gdzie uczestnicy na laptopach montują, krótki film z materiałów własnych nakręconych w terenie oraz udostępnionych przez organizatorów materiałów A. Homana. Dodatkowo podczas zajęć w sali uczestnicy pracują na mikroskopach, które używane są mi.in do robienia fotografii w skali makro. Program do montażu filmu jest łatwy w obsłudze i nie wymaga wcześniejszej praktyki. Osoba prowadząca jest instruktorem i pomaga mniej doświadczonym uczestnikom w procesie montażu filmu. Każdy uczestnik może nagrać nakręcony materiał filmowy na płytę lub inny nośnik będący jego własnością. Więcej informacji pod linkiem http://www.cet.stawymilickie.pl/pl,oferta,edukacyjna,dla,szkol,352.html
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    316
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia fotograficzne dla początkujących i zaawansowanych miłośników fotografii. Krótka teoria i zajęcia terenowe. Zajęcia będą dotyczyły przede wszystkim fotografii przyrodniczej ale również techniki wykonywania zdjęć makro, krajobrazu i portretu. W razie niepogody zajęcia przenosimy do budynku GOK.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    330
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym i szkolnym związane z omówieniem występujących na naszym terenie ptaków, ich rozpoznawanie na zdjęciach i w terenie podczas wycieczki edukacyjnej. Podczas zajęć dostępne przewodniki terenowe, lornetki i luneta. Zajęcia terenowe będą odbywały się na terenie Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy i Obszarze Natura 2000, tak aby dotrzeć do najciekawszych miejsc pod względem krajoznawczym i przyrodniczym.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    440
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Co to jest komunikacja? Sposoby komunikowania ( porozumiewania się) zwierząt.Znaczenie komunikowania się zwierząt. Wybrane przykłady sposobów komunikowania się zwierząt z najbliższego otoczenia ( kaczki, łabędzie, mrówki, pszczoły, nietoperze itp.)
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-96 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij