1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Ranking aktywności szkół  
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    379
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Historia klasycystycznego pałacu i legendy związane z jego mieszkańcami. Park należy do pierwszych na Śląsku założeń w stylu angielskim. Obecnie w pałacu mieści się Zespół Szkół Leśnych. W parku rośnie 80 różnych gatunków drzew. Na polanie za pałacem można zobaczyć dąb o obw. 694cm i cypryśniki błotne.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    516
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Uczestnicy poznają historię hodowli, sposoby pielęgnacji i żywienie konia, jego budowę. Zdobywają wiedzę o sprzęcie jeździeckim, rodzajach siodeł, prawidłowym siodłaniu i kiełznaniu konia oraz sposobie obchodzenia się z nim. Zajęcia odbywają się w gospodarstwie hodowli Konika Polskiego „U Macieja” w Niesułowicach.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    571
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia prowadzone na ścieżce przyrodniczej \"Stawy Krośnickie\" w formie wycieczki pieszej lub rowerowej. Uczestnicy mają możliwość obserwacji miejsca cennego przyrodniczo, gdzie mają możliwość poznać środowisko stawów, występującą tu faunę i florę, a także genezę i specyfikę hodowli ryb w Dolinie Baryczy.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    547
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Dzięki uczestnictwu w zajęciach uczeń nabędzie umiejętności rozróżniania zbiorników wodnych, pozna pojęcia wody stojącej i płynącej, dowie się o podstawowych własnościach wody, a także w bardzo prosty sposób zbada jej podstawowe parametry; będzie także mógł dowiedzieć się, jakie gatunki roślin i zwierząt zamieszkują różne rodzaje wód, a także zobaczy na własne oczy niektórych przedstawicieli fauny i flory słodkowodnej.
    sezonowe: maj-czerwiec, wrzesień
  • dla kogo? 
    585
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    W trakcie zajęć dziecko dowiaduje się podstawowych informacji o najbardziej charakterystycznych gatunkach ptaków w Dolinie Baryczy oraz obserwuje wybrane z nich. Uczy się posługiwania sprzętem optycznym, takim jak lornetka i luneta oraz pracuje z mapą, na której zaznacza stanowiska kilku obserwowanych gatunków. Wyostrza także zmysł słuchu, ucząc się rozpoznawać głosy pospolitych ptaków. Pracuje z mapą przy ustalaniu tras migracji.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    925
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczeń dowiaduje się podstawowych informacji na temat ekologii obu grup zwierząt oraz poznaje cechy, po których może odróżniać je w terenie. Rozwija zmysł słuchu podczas zapoznawania się z głosami płazów. Otrzymuje informacje umożliwiające odpowiedź na pytanie: Dlaczego należy chronić płazy i gady? Wie, jak się zachować, gdy zostanie ukąszone przez żmiję.
    sezonowe: styczeń-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    566
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczestnik zajęć poznaje uwarunkowania społeczno-historyczne rozwoju osadnictwa na terenie Doliny Baryczy; dowiaduje się o najciekawszych zabytkach tego terenu, poznaje lokalne legendy.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    611
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczestnik zajęć nauczy się nazwania i opisania prostych zależności pomiędzy organizmami zamieszkującymi typowe dla parku środowiska.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    462
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Dzięki realizacji zajęć dziecko pozna różnorodność panującą w najliczniejszej i najbardziej zróżnicowanej grupie organizmów na Ziemi. Dowie się, które z występujących w parku owadów są rzadkie i podlegają szczególnej ochronie, które stwarzają problemy gospodarce oraz które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia ludzi. Uczestnik dowie się o metodach czynnej ochrony owadów zapylających kwiaty.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    461
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczeń poznaje najważniejsze formy ochrony przyrody w Polsce. Dowiaduje się, czym różni się rezerwat od parku krajobrazowego, a obszar Natura 2000 od obszaru chronionego krajobrazu. Otrzymuje informacje o dacie powstania, celu ochrony i walorach przyrodniczych PK „Dolina Baryczy” na tle innych parków w woj. dolnośląskim. Umie odpowiedzieć na pytanie: Po co chronimy przyrodę?
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    510
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Ornitologiczny rezerwat przyrody "Stawy Milickie" jest miejscem wyjątkowego spotkania! Drozdy śpiewaki, zimorodki i żurawie zaprosiły do Doliny Baryczy trzydziestu niezwykłych ptasich gości z sześciu kontynentów. Tak zaczyna się podróż w poszukiwaniu magicznego jaja przez odległe wyspy, rozległe oceany i wysokie góry. Uczestnicy gry poznają niezwykłe gatunki ptaków, ptasie zwyczaje, specyfikę warunków w jakich żyją i przekonują się o barwnej różnorodności ich jaj. Gra przyrodniczo-geograficzna. Program obejmuje grę edukacyjną, seans filmowy z poczęstunkiem(popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) oraz zakupy w sklepiku Starej Bombkarni.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    639
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia terenowe w rezerwacie „Stawy Milickie”. Plan zajęć: obserwacja ptaków z wykorzystaniem lornetek i lunet; edukacja regionalna na temat tradycji rybactwa Doliny Baryczy i metod hodowli ryb słodkowodnych. Zajęcia w Centrum Edukacyjno-Turystyczne NATURUM: Muzeum Tradycji Rybactwa, warsztaty edukacyjne nt. ryb słodkowodnych, pokazy technik odłowowych, ścieżka zmysłów, zwierzyniec
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    641
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Cele zajęć (spodziewane efekty): uczestnik: rozumie osobistą odpowiedzialność za stan środowiska, potrafi prawidłowo posegregować odpady, zna sposoby wykorzystywania odpadów, rozumie pojęcia: surowce wtórne, recykling, segregacja, utylizacja. Jest świadomy jak postępować z odpadami niebezpiecznymi. Pogadanka w oparciu o plansze i rysunki oraz zdjęcia odpadów tj: baterie, elektrośmieci, lekarstwa, farby, eternit. Ćwiczenie dotyczące tego co należy zrobić z odpadami niebezpiecznymi.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    655
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Poznaj Dolinę Baryczy na rowerze. Zapraszamy grupy szkolne na wycieczki rowerowe przez Dolinę Baryczy. Skorzystajcie z naszej Wypożyczalni Rowerów i wybierzcie się na wycieczkę komfortowymi rowerami. U nas dostaniecie mapę i będziecie mogli samodzielnie zaplanować Waszą trasę. Odwiedźcie najpiękniejsze zakątki naszej krainy i poznajcie inne ciekawe i atrakcyjne oferty Doliny Baryczy.
    sezonowe: marzec-październik,
  • dla kogo? 
    530
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Poznajemy gatunki ptaków występujące na terenie Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy i zmysły ptaków oraz elementy ich budowy zewnętrznej jako cechy przystosowania do określonego środowiska, a także zróżnicowanie środowisk bytowania ptaków.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    578
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Celem zajęć jest uświadamianie potrzeby ochrony przyrody, umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji o ochronie przyrody, zainteresowanie uczestników zajęć nowym systemem ochrony przyrody Natura 2000, umiejętność wskazania wybranych obszarów Natura 2000 oraz szukania argumentów dotyczących ich ochrony. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów szkoły podstawowej (kl. IV-VI), gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    554
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia mają na celu przybliżenie uczestnikom roli wody w przyrodzie. Proponowany przez nas temat porusza wiele aspektów bezpośrednio związanych z tym zagadnieniem i przedstawia znaczenie wody w innym świetle: woda jako środowisko życia, woda jako składnik organizmu, woda jako żywioł, znaczenie wód dla bioróżnorodności, woda w lesie, woda w drzewie, czystość wód a czystość środowiska oraz wiele, wiele innych. Dzięki naszym zajęciom uczestnicy zdobędą wiedzę na temat roli wody w przyrodzie. Poznają budowę mikroskopu i nauczą się z niego korzystać. Wykonają samodzielnie preparat mikroskopowy. Rozwiną umiejętności obsługi komputera. Dowiedzą się jak korzystać z uproszczonego klucza. Będą samodzielnie wykonywać proste eksperymenty, a ich wyniki wykorzystają przy rozwiązywaniu kart pracy, no i oczywiście nie będą się nudzić. Zanim zdecydujecie o udziale w naszych zajęciach zapraszamy do obejrzenia relacji z prowadzonych przez nas zajęć - FILM !!!
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    516
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Zajęcia, które wprowadzają uczestników w zagadnienia związane z charakterystyką poszczególnych minerałów, objaśnienie co to jest skala twardości Mosha i po co się ją stosuje, objaśnienie metod służących rozróżnianiu różnych minerałów, wyjaśnienie różnych zjawisk i zmian środowiskowych, które przyczyniły się do zmian w geologicznej budowie ziemi. Galerię Ziemi prowadzi Janusz Talaga, którego zbiory liczą już ponad 4,5 tys. skamielin i minerałów.
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-96 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij