1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Ranking aktywności szkół  
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    589
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Grupa poznaje czynności życiowe organizmów takie jak odżywianie, oddychanie, wydalanie, rozmnażanie, wzrost i rozwój, reakcja na bodźce oraz ruch. Na podstawie burzy mózgów uczestnicy zajęć edukacyjnych wymieniają czynniki niezbędne do życia. Uczestnicy po zajęciach rozumieją podział na organizmy samożywne oraz cudzożywne, potrafią omówić proces fotosyntezy, potrafią wymienić kilka sposobów poruszania się zwierząt lądowych i wodnych. Jako zadanie domowe grupa ma zaobserwować ruch u rośliny. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    423
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Grupa poznaje zwierzęta, które upodabniają się barwą lub deseniem do otoczenia w którym żyją. Poznają między innymi rodzinę dzików, sarnę, rzekotkę drzewną, zająca szaraka, barczatkę sosnówkę, sowę uszatkę oraz bąka. Młodsze grupy słuchają bajki o "Żabkach w czerwonych czapkach" i na podstawie usłyszanego tekstu mają wyciągnąć wnioski dotyczące ubarwienia zwierząt. Do edukacji używana jest prezentacja multimedia z kolorowymi zdjęciami.Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    397
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Porównanie jelenia i sarny, wyjaśnienie czym jest poroże i co je różni od rogów, ciekawostki z życia dzika, objaśnienie dzieciom dlaczego małe dziki nazywamy pasiakami, zachowanie zwierząt w różnych sytuacjach ich życia w lesie. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    340
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    I cześć - terenowa: uczestnicy otrzymują kamery i kręcą na terenie Stawów Milickich materiał filmowy o charakterze przyrodniczym i regionalnym. II cześć - warsztatowa, gdzie uczestnicy na laptopach montują krótki film z materiałów własnych oraz udostępnionych przez organizatorów materiałów A. Homana. Podczas zajęć w sali uczestnicy pracują na mikroskopach, tworząc m.in makro fotografie. Program do montażu filmu jest łatwy w obsłudze i nie wymaga wcześniejszej praktyki. Osoba prowadząca jest instruktorem i pomaga mniej doświadczonym uczestnikom w procesie montażu filmu. Z lokalnych potencjałów oferta wykorzystuje następujące: - kulturalny - tradycyjny zawód rybaka stawowego; - historyczny - zabytki, tradycyjna architektura, przekazy historyczne; - przyrodniczy - zachowanie w rezerwacie, formy ochrony przyrody, gatunki ryb hodowlanych; Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarki wodnej. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    396
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia fotograficzne dla początkujących i zaawansowanych miłośników fotografii. Krótka teoria i zajęcia terenowe. Zajęcia będą dotyczyły przede wszystkim fotografii przyrodniczej ale również techniki wykonywania zdjęć makro, krajobrazu i portretu. W razie niepogody zajęcia przenosimy do budynku GOK.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    462
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym i szkolnym związane z omówieniem występujących na naszym terenie ptaków, ich rozpoznawanie na zdjęciach i w terenie podczas wycieczki edukacyjnej. Podczas zajęć dostępne przewodniki terenowe, lornetki i luneta. Zajęcia terenowe będą odbywały się na terenie Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy i Obszarze Natura 2000, tak aby dotrzeć do najciekawszych miejsc pod względem krajoznawczym i przyrodniczym.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    497
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Co to jest komunikacja? Sposoby komunikowania ( porozumiewania się) zwierząt.Znaczenie komunikowania się zwierząt. Wybrane przykłady sposobów komunikowania się zwierząt z najbliższego otoczenia ( kaczki, łabędzie, mrówki, pszczoły, nietoperze itp.)
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    656
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Celem zajęć jest uzmysłowienie przyczyn mających wpływ na zmiany klimatu oraz ich skutków. Uświadomienie wpływu każdego z nas na zmiany klimatyczne oraz wskazanie działań na rzecz ochrony klimatu. Zmotywowanie do zastosowania tych działań w życiu codziennym oraz propagowanie ekologicznego stylu życia.Uczestnicy zastanowią się co można zrobić by powstrzymać lub ograniczyć zmiany klimatu. Metody: dyskusja, burza mózgów oraz wykonanie plakatów. Podjęcie przez uczestników indywidualnych zobowiązań na rzecz klimatu. WSKAZANIE: oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarki emisyjnej - czyste powietrze – (smog, gospodarka węglowa, wymiana pieców – jesteśmy tym czym oddychamy – zagrożenia, działania w praktyce
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    696
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności dokonywania obserwacji przyrodniczych,zwrócenie uwagi na walory wiekowych drzew. Zdobycie umiejętności rozpoznawania podstawowych gatunków drzew w oparciu o obserwacje pnia, liści, nasion i pokroju drzewa. Poznanie znaczenia pojęcia pomnik przyrody. Zwrócenie uwagi na wartości przyrodnicze Doliny Baryczy. Zajęcia mają formę warsztatów w terenie, pomiary i obserwacje drzew w ich środowisku przyrodniczym. Wypełnianie kart pracy, korzystanie z kluczy do rozpoznawania gatunków drzew. WSKAZANIE; oferta pozwala zachować lokalny potencjał: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione) ze szczególnym wskazaniem potrzeby ochrony starych drzew
    sezonowe: maj-czerwiec, październik-listopad,
  • dla kogo? 
    656
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Dzieci odkryją razem z nami, jakie tajemnice skrywa w sobie las. Poznają jego mieszkańców i dowiedzą się co cennego i smacznego zarówno dla nas, jak i dla zwierząt możemy w nim znaleźć. Uświadomią sobie, że las to nie tylko miejsce wypoczynku ale przede wszystkim schronienie dla wielu żyjących tam istot.
    sezonowe: maj-październik,
  • dla kogo? 
    668
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Świat owadów jest niezwykle fascynujący. Takie maleńkie stworzonka mają niesamowite kształty i ubarwienie. Warto zatem zobaczyć, co tam biega w trawie. Nasze gigantyczne owady ułatwią maluchom poznanie świata przyrody.
    sezonowe: maj-październik,
  • dla kogo? 
    596
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Wspólne obserwacje ptaków oraz nauka rozpoznawania po wyglądzie i głosach najczęstszych i najłatwiejszych do odróżnienia gatunków. W takim miejscu jak Górecznik, czyli na skraju Obszaru Specjalnej Ochrony Ptaków „Dolina Baryczy” europejskiej sieci Natura2000 zawsze zobaczymy ciekawe gatunki!
    sezonowe: maj-październik,
  • dla kogo? 
    549
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Dzieci odkryją razem z nami, jakie tajemnice skrywa w sobie las. Poznają jego mieszkańców i dowiedzą się jaką rolę pełni w naszym życiu. Uświadomią sobie, że las to nie tylko miejsce wypoczynku ale przede wszystkim schronienie dla wielu żyjących tam istot. Zajęcia odbywają w lesie. W przypadku niepogody wycieczka może zostać odwołana bądź przełożona na inny termin.
    sezonowe: maj-październik,
  • dla kogo? 
    69
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia o drewnie - rozpoznawania gatunków, próbek, wykorzystania drewna kiedyś i w dzisiejszych czasach. Na zajęciach wykonujemy doświadczenia z użyciem drewna, budujemy drewniane budki lęgowe oraz karmniki. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    755
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Pokaz multimedialny połączony z pogadanką o dzieciństwie zwierząt żyjących na obszarze Doliny Baryczy. Rozwiązywanie krzyżówek, labiryntów itp. związanych ze zwyczajami, rodzajem pożywienia naszych zwierząt.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    728
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    To zajęcia dla wszystkich grup wiekowych. W czasie tych zjęć zapoznajemy uczestników z osobliwościami flory i fauny Doliny Baryczy. Jeśli chcecie przekonać się sami jak piękna i bogata przyrodniczo jest Dolina Baryczy to te właśnie zajęcia są dla Was.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    613
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Historia bochenka od ziarenka.Wybrane zagadnienia z przetwórstwa zbóż. Historia chleba połączona z wyrabianiem ciasta drożdżowego. Zioła używane do ciasta chlebowego. Rodzaje chleba pieczone w piekarniach Doliny Baryczy i w prywatnych domach.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    653
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Jak udomowiono karpia i kto to zrobił? Droga karpia do Polski. Powstanie stawów milickich. Metody hodowli karpia na przestrzeni wieków. Zajęcia prowadzone m.in. za pomocą prezentacji mulimedialnej.
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-125 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij