1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
 
Dolina Baryczy
dla kogo?
Ranking aktywności szkół
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    472
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Cele: •Poznanie podstawowych zasad nowego systemu gospodarowania odpadami •Uświadomienie potrzeby segregacji i jej znaczenia dla czystości środowiska •Poznanie rodzajów odpadów i zasad właściwej segregacji oraz przykładów wykorzystania wtórnego - recykling •Pokazanie jak ważna jest segregacja bioodpadów i ich wykorzystanie
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    627
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Geograficzno-przyrodnicza wycieczka edukacyjnymi ścieżkami Doliny Baryczy w ramach rezerwatu „Stawy Milickie”. Przeprowadzamy zajęcia dydaktyczne z lornetkami.Uczestnicy zdobywają umiejętności obserwowania przyrody w środowisku naturalnym. Dowiadują się, jakie warunki geologiczne miały wpływ na zróżnicowanie krajobrazu w regionie Doliny Baryczy. Poznają genezę powstawania stawów, występującą tu faunę i florę oraz specyfikę hodowli ryb.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    631
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Oryginalna grę terenowa na podstawie autorskich baśni Włodzimierza Ranoszka z książki „Bajkowa Dolina Baryczy”. Podczas gry spotkać można postacie Skrzata, Wiedźmy Bary, Króla Olch, Myszylicza, Młynarza, Księżnej, Zielarki i Jasia Walończyka, odgrywane przez ucharakteryzowanych aktorów w bajkowych strojach. Uczestnicy gry są podzieleni na 4 – 8 drużyn, w każdej drużynie powinna być osoba pełnoletnia. Gra łączy elementy zabawy oraz edukacji ekologicznej i regionalnej.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    349
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Historia klasycystycznego pałacu i legendy związane z jego mieszkańcami. Park należy do pierwszych na Śląsku założeń w stylu angielskim. Obecnie w pałacu mieści się Zespół Szkół Leśnych. W parku rośnie 80 różnych gatunków drzew. Na polanie za pałacem można zobaczyć dąb o obw. 694cm i cypryśniki błotne.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    481
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Uczestnicy poznają historię hodowli, sposoby pielęgnacji i żywienie konia, jego budowę. Zdobywają wiedzę o sprzęcie jeździeckim, rodzajach siodeł, prawidłowym siodłaniu i kiełznaniu konia oraz sposobie obchodzenia się z nim. Zajęcia odbywają się w gospodarstwie hodowli Konika Polskiego „U Macieja” w Niesułowicach.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    534
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia prowadzone na ścieżce przyrodniczej \"Stawy Krośnickie\" w formie wycieczki pieszej lub rowerowej. Uczestnicy mają możliwość obserwacji miejsca cennego przyrodniczo, gdzie mają możliwość poznać środowisko stawów, występującą tu faunę i florę, a także genezę i specyfikę hodowli ryb w Dolinie Baryczy.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    361
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Zajęcia organizowane w wyłuszczarni "Dom Drzewa", poświęcone całemu cyklowi wzrostu drzewa i wykorzystaniu drewna.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    519
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Dzięki uczestnictwu w zajęciach uczeń nabędzie umiejętności rozróżniania zbiorników wodnych, pozna pojęcia wody stojącej i płynącej, dowie się o podstawowych własnościach wody, a także w bardzo prosty sposób zbada jej podstawowe parametry; będzie także mógł dowiedzieć się, jakie gatunki roślin i zwierząt zamieszkują różne rodzaje wód, a także zobaczy na własne oczy niektórych przedstawicieli fauny i flory słodkowodnej.
    sezonowe: maj-czerwiec, wrzesień
  • dla kogo? 
    548
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    W trakcie zajęć dziecko dowiaduje się podstawowych informacji o najbardziej charakterystycznych gatunkach ptaków w Dolinie Baryczy oraz obserwuje wybrane z nich. Uczy się posługiwania sprzętem optycznym, takim jak lornetka i luneta oraz pracuje z mapą, na której zaznacza stanowiska kilku obserwowanych gatunków. Wyostrza także zmysł słuchu, ucząc się rozpoznawać głosy pospolitych ptaków. Pracuje z mapą przy ustalaniu tras migracji.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    866
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczeń dowiaduje się podstawowych informacji na temat ekologii obu grup zwierząt oraz poznaje cechy, po których może odróżniać je w terenie. Rozwija zmysł słuchu podczas zapoznawania się z głosami płazów. Otrzymuje informacje umożliwiające odpowiedź na pytanie: Dlaczego należy chronić płazy i gady? Wie, jak się zachować, gdy zostanie ukąszone przez żmiję.
    sezonowe: styczeń-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    512
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczestnik zajęć poznaje uwarunkowania społeczno-historyczne rozwoju osadnictwa na terenie Doliny Baryczy; dowiaduje się o najciekawszych zabytkach tego terenu, poznaje lokalne legendy.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    581
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczestnik zajęć nauczy się nazwania i opisania prostych zależności pomiędzy organizmami zamieszkującymi typowe dla parku środowiska.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    429
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Dzięki realizacji zajęć dziecko pozna różnorodność panującą w najliczniejszej i najbardziej zróżnicowanej grupie organizmów na Ziemi. Dowie się, które z występujących w parku owadów są rzadkie i podlegają szczególnej ochronie, które stwarzają problemy gospodarce oraz które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia ludzi. Uczestnik dowie się o metodach czynnej ochrony owadów zapylających kwiaty.
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    424
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Uczeń poznaje najważniejsze formy ochrony przyrody w Polsce. Dowiaduje się, czym różni się rezerwat od parku krajobrazowego, a obszar Natura 2000 od obszaru chronionego krajobrazu. Otrzymuje informacje o dacie powstania, celu ochrony i walorach przyrodniczych PK „Dolina Baryczy” na tle innych parków w woj. dolnośląskim. Umie odpowiedzieć na pytanie: Po co chronimy przyrodę?
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    354
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia poświęcone roślinom łąkowym, których właściwości lecznicze są wykorzystywane w przemyśle farmaceutycznym i w zielarstwie. Zajęcia polegają na rozpoznawaniu wybranych roślin i wykazaniu ich właściwości leczniczych oraz na nauce zbierania okazów i ich konserwowania.
    sezonowe: maj-wrzesień,
  • dla kogo? 
    475
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Ornitologiczny rezerwat przyrody "Stawy Milickie" jest miejscem wyjątkowego spotkania! Drozdy śpiewaki, zimorodki i żurawie zaprosiły do Doliny Baryczy trzydziestu niezwykłych ptasich gości z sześciu kontynentów. Tak zaczyna się podróż w poszukiwaniu magicznego jaja przez odległe wyspy, rozległe oceany i wysokie góry. Uczestnicy gry poznają niezwykłe gatunki ptaków, ptasie zwyczaje, specyfikę warunków w jakich żyją i przekonują się o barwnej różnorodności ich jaj. Gra przyrodniczo-geograficzna. Program obejmuje grę edukacyjną, seans filmowy z poczęstunkiem(popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) oraz zakupy w sklepiku Starej Bombkarni.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    586
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia terenowe w rezerwacie „Stawy Milickie”. Plan zajęć: obserwacja ptaków z wykorzystaniem lornetek i lunet; edukacja regionalna na temat tradycji rybactwa Doliny Baryczy i metod hodowli ryb słodkowodnych. Zajęcia w Centrum Edukacyjno-Turystyczne NATURUM: Muzeum Tradycji Rybactwa, warsztaty edukacyjne nt. ryb słodkowodnych, pokazy technik odłowowych, ścieżka zmysłów, zwierzyniec
    sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    601
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Cele zajęć (spodziewane efekty): Uczestnik: • rozumie osobistą odpowiedzialność za stan środowiska • potrafi prawidłowo posegregować odpady • zna sposoby wykorzystywania odpadów • rozumie pojęcia: surowce wtórne, recykling, segregacja, utylizacja • jest świadomy jak postępować z odpadami niebezpiecznymi
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-113 |

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij