BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Raport pogłębionej opinii
Data odbycia zajęć: 13 wrzesień 2021r.
Nazwa ośrodka, w którym odbyły się zajęcia: Centrum Edukacyjno- Turystyczne "Naturum"
Tytuł zajęć: Warsztaty filmowe z edukacją regionalną i przyrodniczą w rezerwacie "Stawy Milickie".
Nazwa szkoły, która wzięła udział w zajęciach: Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego
Imię i nazwisko nauczyciela: Salomea Bienkiewicz
Przedmiot nauczany przez nauczyciela: ochrona lasu
Ilość osób w grupie: 17

Co zachęciło Państwa do skorzystania z oferty zajęć?
(Proszę wybrać maksymalnie 2 opcje)
• realizowany temat
• atrakcje
• osoba edukatora
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: przyrodniczy - oferta bazuje na ścieżkach przyrodniczych, przyczynia się do poznawania i zachowywania bogactwa przyrodniczego
Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego?
Idealnie dobrane miejsce przeprowadzenia warsztatów, zajęcia terenowe i stacjonarne w miejscu, gdzie można obserwować na żywo omawiane gatunki flory i fauny.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: gospodarczy - oferta przybliża i zachęca do poznania specyfiki działalności gospodarczej zachowującej specyfikę obszaru – rolnictwo, rzemiosło, rybactwo , leśnictwo
Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 5, napisz dlaczego?
Podczas zajęć uczniowie mogli poznać i obserwować proces produkcji karpia. Pokazano jak można prowadzić działalność gospodarczą, jednocześnie chroniąc bezcenne środowisko przyrodnicze, jakim jest Dolina Baryczy.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: świadome zakupy – krótki łańcuch dostaw, wsparcie lokalnej przedsiębiorczości, fair trade a zanieczyszczenie środowiska
Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 5, napisz dlaczego?
Uczniowie mogli się dowiedzieć, jak ważne jest wspomaganie lokalnej przedsiębiorczości dla danego regionu i w jaki sposób można minimalizować straty dla środowiska dokonując świadomych zakupów. Poprzez udział w warsztatach uczniowie poznali też zalety korzystania
społeczeństwa z lokalnych produktów i dóbr, które są znane i sprawdzone, a kupowanie ich pozwala przeciwdziałać zmianom klimatu poprzez znaczne skrócenie transportu.
W jakim stopniu zdobytą (przez uczniów) na zajęciach wiedzę lub jakie kompetencję wykorzysta Pan/i na swoim przedmiocie. I jaki to przedmiot?
słabo1  2  3  4  5  6  bardzo dobrze

Jaki przedmiot /Uwagi:

Ochrona lasu. W przedmiocie ochrona lasu omawiam rolę ekosystemów wodnych w zachowaniu dobrej kondycji drzewostanów, co ma niepodważalny wpływ na ochronę środowiska w mikro i makroskali. Uczę też ochrony gatunkowej zwierząt i sposobów realizowania tej och
Czy udział w zajęciach wymagał wcześniejszego przygotowania uczniów?
• NIE
Najbardziej z zajęć – polecam:
• atrakcyjność zajęć
Czy metoda, forma prowadzenia zajęć zainspirowała Państwa do prowadzenia własnych zajęć w szkole?
• TAK
Co mnie najbardziej zainspirowało? Sprawny i bardzo ciekawy sposób prowadzenia zajęć. Aktywizacja uczniów poprzez zadawanie im przemyślanych i ciekawych pytań.
Jakie Pani/a zdaniem są bezpośrednie efekty zajęć:
• utrwalono pojęcia
• rozszerzono wiedzę
• uczestnik mógł zabrać pracę do domu
Polecam z prowadzenia zajęć:
• komunikatywność edukatora
Polecam zajęcia ze względu na:
• dobrze przygotowane miejsce (np. sala, wiata, ścieżka, itp.)
Czy planujecie Państwo ze względu na przekazywane treści zachęcać do udziału w zajęciach innych nauczycieli?
• Nie wiem
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij