Raport pogłębionej opinii
| Data odbycia zajęć: | 25 październik 2023r. |
| Nazwa ośrodka, w którym odbyły się zajęcia: | Produkty z Tradycją Sp. z o.o. |
| Tytuł zajęć: | Kiszenie warzyw i surówki |
| Nazwa szkoły, która wzięła udział w zajęciach: | Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku |
| Imię i nazwisko nauczyciela: | Beata Stepańczak |
| Przedmiot nauczany przez nauczyciela: | edukacja wczesnoszkolna |
| Ilość osób w grupie: | 45 |
| Co zachęciło Państwa do skorzystania z oferty zajęć? (Proszę wybrać maksymalnie 2 opcje) |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
| Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: przyrodniczy - oferta bazuje na ścieżkach przyrodniczych, przyczynia się do poznawania i zachowywania bogactwa przyrodniczego Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego? |
|||||||||||||||
| Dzięki wizycie w gospodarstwie rolnym, dzieci zapoznały się z polem i roślinami, które na nim się uprawia. Wysłuchały prelekcji o roli dżdżownic w glebie i produkcji kompostu. Dowiedziały się również jak ważna i niezbędna jest woda w życiu człowieka i przyrodzie. Wykonały samodzielnie surówkę z warzyw i ukisiły kapustę. Wykonane produkty mogły zabrać ze sobą do domu. |
|||||||||||||||
| Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: gospodarczy - oferta przybliża i zachęca do poznania specyfiki działalności gospodarczej zachowującej specyfikę obszaru – rolnictwo, rzemiosło, rybactwo , leśnictwo Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego? |
|||||||||||||||
| Dolina Baryczy jako mała ojczyzna może być a właściwie stała się miejscem, w którym zachowując specyfikę obszaru z pasją można realizować swoją wizję na ekologiczne gospodarstwo ze zdrowymi produktami z tradycją i takie jest właśnie gospodarstwo M. Sznajder. | |||||||||||||||
| Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka odpadami – segregacja odpadów, odpowiedzialne zakupy (opakowania) Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego? |
|||||||||||||||
| Warsztaty uświadomiły dzieciom jak ważny jest wpływ człowieka na środowisko - segregacja odpadów, produkcja kompostu, nasadzanie pożytecznych chwastów, które są cennym składnikiem ekosystemu. Pozostawienie niewielkiej ilości chwastów na polu przyczyni się do zwiększenia bioróżnorodności i polepszenia kondycji roślin. |
|||||||||||||||
| Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: świadome zakupy – krótki łańcuch dostaw, wsparcie lokalnej przedsiębiorczości, fair trade a zanieczyszczenie środowiska Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego? |
|||||||||||||||
| Uczniowie podczas warsztatów dowiedzieli się jak ważne jest zdrowe odżywianie i mądre decyzje zakupowe. Zapoznali się z krótkim łańcuchem dostaw, bezpośrednio od rolnika, w warzywniaku a nie w markecie. Dowiedzieli się również, że warzywa kiszone pełnią ważną rolę w budowaniu odporności. | |||||||||||||||
| W jakim stopniu zdobytą (przez uczniów) na zajęciach wiedzę lub jakie kompetencję wykorzysta Pan/i na swoim przedmiocie. I jaki to przedmiot? | |||||||||||||||
Jaki przedmiot /Uwagi: |
|||||||||||||||
| Czy udział w zajęciach wymagał wcześniejszego przygotowania uczniów? | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
| Najbardziej z zajęć – polecam: | |||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
| Czy metoda, forma prowadzenia zajęć zainspirowała Państwa do prowadzenia własnych zajęć w szkole? | |||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
| Jakie Pani/a zdaniem są bezpośrednie efekty zajęć: | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
| Polecam z prowadzenia zajęć: | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
| Polecam zajęcia ze względu na: | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
| Czy planujecie Państwo ze względu na przekazywane treści zachęcać do udziału w zajęciach innych nauczycieli? | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||