Co zachęciło Państwa do skorzystania z oferty zajęć? (Proszę wybrać maksymalnie 2 opcje) |
• realizowany temat |
• miejsce zajęć |
|
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: przyrodniczy - oferta bazuje na ścieżkach przyrodniczych, przyczynia się do poznawania i zachowywania bogactwa przyrodniczego Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 5, napisz dlaczego? |
Bardzo ciekawa i inspirująca gra wyobraźni, szczególnie udany motyw wchodzenia w role mieszkańców Doliny Baryczy z przyszłości. |
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: gospodarczy - oferta przybliża i zachęca do poznania specyfiki działalności gospodarczej zachowującej specyfikę obszaru – rolnictwo, rzemiosło, rybactwo , leśnictwo Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego? |
Prowadzący zajęcia nawiązują wielokrotnie do specyfiki obszaru: gospodarka rybacka, lasy i pozyskiwanie surowca drzewnego, produkty regionalne - certyfikat z Doliny Baryczy, sadownictwo, turystyka bazująca na bioróżnorodności ekosystemów leśnych i wodnych (stawy), |
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: odnawialne źródła energii (instalacje energii odnawialnej fotowoltaika, solary, pompy ciepła – działanie w praktyce, korzyści) Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego? |
Podział uczestników warsztatów na grupy pozwala na przejście wszystkich stanowisk, każda grupa zajmuje się kolejnymi aspektami przeciwdziałania zmianom klimatycznym, na każdym stanowisku zn. się czytelne instrukcje i materiały do przeprowadzenia doświadczeń, przedstawiciele grup kolejno przedstawiają wnioski. |
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka emisyjna - czyste powietrze – (smog, gospodarka węglowa, wymiana pieców – jesteśmy tym czym oddychamy – zagrożenia, działania w praktyce) Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego? |
J.w. Młodzież uczestniczy w dyskusji, przedstawia propozycje, przytacza przykłady z mediów. Prowadzący umiejętnie moderują wymianę informacji i formułowanie wniosków. |
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka wodna - jakość wody, kanalizacja, zużycie – oszczędzanie wody, gospodarka ściekami Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego? |
Interesujące doświadczenie z mini oczyszczalnią ścieków. Uczestnicy warsztatów mieli drobne trudności z wykonaniem obliczeń (zastosowanie matematyki). |
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka odpadami – segregacja odpadów, odpowiedzialne zakupy (opakowania) Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 5, napisz dlaczego? |
Bardzo ciekawy pomysł z wykorzystaniem surowców wtórnych/odpadów do wykonania użytecznego przedmiotu np. zabawki, modelu - drugie życie odpadów. Młodzież chętnie przytacza przykłady z własnego domu, z internatu - na segregację i recykling odpadów. Można rozwinąć bardziej temat odpowiedzialnych zakupów. |
W jakim stopniu zdobytą (przez uczniów) na zajęciach wiedzę lub jakie kompetencję wykorzysta Pan/i na swoim przedmiocie. I jaki to przedmiot? |
słabo | 1 |
| 2 |
| 3 |
| 4 |
| 5 |
| 6 |
| bardzo dobrze |
Jaki przedmiot /Uwagi:
Wychowawca w internacie - w naszej placówce obowiązuje system segregacji odpadów oraz prowadzone są działania oszczędzające wodę, energię elektryczną, ciepło. Propagujemy również odpowiedzialne zakupy,optymalne wykorzystanie środków transportu w drodze z
|
Czy udział w zajęciach wymagał wcześniejszego przygotowania uczniów? |
|
Najbardziej z zajęć – polecam: |
|
Czy metoda, forma prowadzenia zajęć zainspirowała Państwa do prowadzenia własnych zajęć w szkole? |
• TAK
Co mnie najbardziej zainspirowało? wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich
|
|
Jakie Pani/a zdaniem są bezpośrednie efekty zajęć: |
• rozszerzono wiedzę |
• postawiono ważne pytania do przemyślenia |
• w ciekawy sposób przedstawiono zagadnienie |
|
Polecam z prowadzenia zajęć: |
• komunikatywność edukatora |
|
Polecam zajęcia ze względu na: |
• dobrze przygotowane miejsce (np. sala, wiata, ścieżka, itp.) |
|
Czy planujecie Państwo ze względu na przekazywane treści zachęcać do udziału w zajęciach innych nauczycieli? |
• TAK
W jakim zakresie? Treści zwiazane z ochroną przyrody, ekologią można łączyć z różnymi dziedzinami szkolnymi, każdy nauczyciel może z powodzeniem prezentować wiedzę teoretyczną i praktyczną z dziedziny ekologii na swoich lekcjach, np. nauczyciel wych. fiz. może wykazać ujem
Nauczycielem jakiego przedmiotu polecalibyście udział w zajęciach: wszystkim
|
|
Copyright © 2014 Stowarzyszenie "Partnerstwo Dla Doliny Baryczy"
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
|
|