Po co komu woda?
Materiał Edukacyjny, Autor: Joanna Czajkowska , Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w ŻmigrodziePoziom nauczania |
0/5
Scenariusz zajęć edukacji społeczno-przyrodniczej dla klasy I na temat znaczenia wody w życiu człowieka, zwierząt i roślin.
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Ukształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Wychowanie, aby dziecko w miarę swoich możliwości było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą
Treści nauczania:
Uczeń w zakresie rozumienia i poszanowania świata roślin i zwierzą wie, że należy oszczędzać wodę; wie, jakie znaczenie ma woda w życiu człowieka, roślin i zwierząt
Uczeń obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem
Uczeń podejmuje działania na rzecz ochrony przyrody w swoim środowisku; wie, jakie zniszczenia w przyrodzie powoduje człowiek (wypalanie łąk, zaśmiecanie lasów, nadmierny hałas, kłusownictwo ) zna wpływ przyrody nieożywionej na życie ludzi, zwierząt i roślin znaczenie powietrza i wody dla życia