Dlaczego warto segregować odpady?
Oferta Ośrodków, Autor: Zofia Pietryka , Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Ekologicznej "Dolina Baryczy"Poziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali
Celem zajęć jest
uświadomienie potrzeby segregacji i jej znaczenia dla czystości środowiska,
poznanie rodzajów odpadów i zasad właściwej segregacji oraz przykładów wykorzystania wtórnego - recykling.
Pokazanie jak ważna jest segregacja bioodpadów i ich wykorzystanie.
Zajęcia w formie warsztatów, podczas których uczestnicy odpowiedzą na pytanie-
dlaczego powinniśmy dbać o środowisko? Uświadomią sobie jaką ponosimy odpowiedzialność za stan środowiska, w którym żyjemy.
Poznają rodzaje odpadów oraz zasady właściwej ich segregacji- papier, plastik, szkło, odpady organiczne.
WSKAZANIE; oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie treści: gospodarka odpadami – segregacja odpadów, odpowiedzialne zakupy (opakowania)
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2 godz. | od 15 do 30 osób | 25 zł/osoba | stałe |
W kosztach wkalkulowany jest dojazd edukatora do szkoły lub świetlicy oraz niezbędne do prowadzenia zajęć materiały edukacyjne. Zamawiający udostępnia salę. Jeżeli w szkole jest sala odpowiednio dostosowana oferta może być dostępna dla osób niepełnosprawnych
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 16 wrzesień 2019r. | Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku | Stanisława Łuczak | przyroda, matematyka, fizyka | IV-VI | Więcej |
2 | 16 styczeń 2020r. | Szkoła Podstawowa w Pawłowie | Izabela Winiecka | plastyka | IV-VI | Więcej |
3 | 20 wrzesień 2021r. | Szkoła Podstawowa w Radziądzu | Beata Brodala | wychowanie przedszkolne | I-III, IV-VI | Więcej |
Pl. Ks.E. Waresiaka 7
56-300 Milicz
56-300 Milicz
KONTAKT
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga świadomość przeżywanych emocji i umiejętność panowania nad nimi oraz wyrażania ich w sposób umożliwiający współdziałanie w grupie oraz adaptację w nowej grupie.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność przedstawiania swych emocji i uczuć przy pomocy prostej wypowiedzi ustnej lub pisemnej, różnorodnych artystycznych form wyrazu.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność respektowania przepisów gier, zabaw zespołowych i przepisów poruszania się w miejscach publicznych.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność samodzielnej eksploracji świata, rozwiązywania problemów i stosowania nabytych umiejętności w nowych sytuacjach życiowych.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność przyjmowania konsekwencji swojego postępowania.
Treści nauczania:
Uczeń odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych, informacje dotyczące środowiska przyrodniczego, potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia.
Uczeń segreguje odpady i ma świadomość przyczyn i skutków takiego postępowania.
Godzina wychowawcza
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
Wiedza.
Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Analizowanie, dokonywanie opisu, porównywanie, klasyfikowanie, korzystanie
z różnych źródeł informacji (np. własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów,
map, tabel, fotografii, filmów, technologii informacyjno-komunikacyjnych).
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Właściwe reagowanie na niebezpieczeństwa zagrażające życiu i zdrowiu.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie.
Uczeń wskazuje w terenie składniki środowiska antropogenicznego w najbliższej okolicy.
Uczeń rozpoznaje w terenie i nazywa składniki środowiska antropogenicznego i określa ich funkcje.
Uczeń określa zależności między składnikami środowiska przyrodniczego
i antropogenicznego.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń odczytuje, analizuje, interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, graficzne i liczbowe.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń posługuje się podstawową terminologią biologiczną.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów
biologicznych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo- skutkowe między zjawiskami, formułuje wnioski.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Rozumowanie i argumentacja.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Treści nauczania:
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: