„ŚMIECI TO NIE ZABAWA ALE POWAŻNA SPRAWA”
Materiał Edukacyjny, Autor: Iwona Niepewny, Monika Zimniak , Szkoła Podstawowa im. Ignacego Łukasiewicza w GarkachPoziom nauczania |
0/5
Scenariusz przedstawienia teatralnego pt.„ŚMIECI TO NIE ZABAWA ALE POWAŻNA SPRAWA” skierowany jest dla uczniów klas I-III i nie tylko. Celem jest uświadomienie dzieciom znaczenia przyrody dla życia człowieka, kształtowanie postaw odpowiedzialności za stan środowiska. Ten scenariusz ukazuje dzieciom jaką rolę odgrywa recykling w ochronie zasobów przyrody oraz kształci umiejętności prawidłowego segregowania odpadów.
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VIII)
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Ukształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Wychowanie, aby dziecko w miarę swoich możliwości było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą
Zadbanie o to, aby dziecko odróżniało dobro od zła, było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania o przyrodę
Treści nauczania:
Przyroda
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Poszanowanie przyrody.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Praktyczne wykorzystanie wiedzy przyrodniczej.
Uczeń orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej; rozpoznaje sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu oraz podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo własne i innych, świadomie działa na rzecz ochrony własnego zdrowia.
Uczeń orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej; rozpoznaje sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu oraz podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo własne i innych, świadomie działa na rzecz ochrony własnego zdrowia.
Treści nauczania: