Skąd się bierze miód? –
Materiał Edukacyjny, Autor: Katarzyna Kujawa , Przedszkole Samorządowe z Oddziałem Przedszkolnym w SośniachPoziom nauczania |
0/5
Wycieczka do Gospodarstwa Pasiecznego „Gucio” Państwa Kowalskich
- Przedszkole
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
Treści nauczania:
Dziecko obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują; grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;
Dziecko przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;
Dziecko orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu
Dziecko potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku; wie, w jaki sposób człowiek może je chronić i pomóc im, np. przetrwać zimę
Dziecko wie, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm) i wzrostu roślin (światło, temperatura, wilgotność)
Dziecko wymienia rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie
Dziecko uczestniczy w zajęciach mchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej.