Przystosowanie ssaków do życia w różnych środowiskach.
Materiał Edukacyjny, Autor: Magdalena Frąszczak , Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jankowie Przygodzkim| Poziom nauczania | 




 0/5Scenariusz bardzo dobrze sprawdza się na lekcji powtórzeniowej dot. kręgowców, ponieważ uczniowie mają już pewną wiedzę nt. kręgowców i mogą podczas tej lekcji właściwie interpretować i wykorzystać informacje.
					
					
![]()  | 
								
									 Zwierzęta Doliny Baryczy 
									
								 | 
							
- Klasy gimnazjalne
 
Biologia
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji.  
Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji, w tym technologię informacyjno-komunikacyjną, odczytuje, analizuje, interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, graficzne, liczbowe, rozumie i interpretuje pojęcia biologiczne, zna podstawową terminologie biologiczną.
Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji, w tym technologię informacyjno-komunikacyjną, odczytuje, analizuje, interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, graficzne, liczbowe, rozumie i interpretuje pojęcia biologiczne, zna podstawową terminologie biologiczną.
Rozumowanie i argumentacja.   
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, formułuje i przedstawia opinie związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, formułuje i przedstawia opinie związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
Treści nauczania:
						Uczeń porównuje  cechy  morfologiczne,  środowisko  i  tryb  życia grup zwierząt wymienionych w pkt 9, w szczególności porównuje grupy  kręgowców  pod  kątem  pokrycia  ciała,  narządów  wymiany gazowej, ciepłoty ciała, rozmnażania i rozwoju; 
Uczeń wymienia  cechy  umożliwiające  zaklasyfikowanie  organizmu  do parzydełkowców,  płazińców,  nicieni,  pierścienic,  stawonogów (skorupiaków,  owadów  i  pajęczaków),  mięczaków,  ryb, płazów, gadów,  ptaków,  ssaków  oraz  identyfikuje  nieznany  organizm jako  przedstawiciela  jednej  z  wymienionych  grup  na  podstawie obecności tych cech; 
						
							
						
						
								
								
								
								
								
										
										
										
										
										
