Legendy z okolic Doliny Baryczy
Materiał Edukacyjny, Autor: Małgorzata Brodala , Zespół Szkół w OdolanowiePoziom nauczania |
0/5
- Uczeń wyjaśnia termin: legenda,
- poznaje treść legend,
- rozpoznaje herb wybranej miejscowości,
- opowiada treść legendy zgodnie z chronologią ukazanych w niej zdarzeń, tworzy własne prace na podstawie legend, uczy się pracy w grupie.
- Klasy (IV-VIII)
Godzina wychowawcza
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Analiza i interpretacja historyczna.
Uczeń odpowiada na proste pytania postawione do tekstu źródłowego, planu, mapy, ilustracji; pozyskuje informacje z różnych źródeł oraz selekcjonuje je i porządkuje; stawia pytania dotyczące przyczyn i skutków analizowanych wydarzeń historycznych i współczesnych.
Uczeń odpowiada na proste pytania postawione do tekstu źródłowego, planu, mapy, ilustracji; pozyskuje informacje z różnych źródeł oraz selekcjonuje je i porządkuje; stawia pytania dotyczące przyczyn i skutków analizowanych wydarzeń historycznych i współczesnych.
Tworzenie narracji historycznej.
Uczeń tworzy krótką wypowiedź o postaci i wydarzeniu historycznym, posługując się poznanymi pojęciami; przedstawia własne stanowisko i próbuje je uzasadnić.
Uczeń tworzy krótką wypowiedź o postaci i wydarzeniu historycznym, posługując się poznanymi pojęciami; przedstawia własne stanowisko i próbuje je uzasadnić.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje swoją "małą Ojczyznę", uwzględniając tradycję historyczno-kulturową i problemy społeczno-gospodarcze
Uczeń zbiera informacje o rozmaitych formach upamiętniania postaci i wydarzeń z przeszłości "małej Ojczyzny"