Czytamy mapę - poznajemy Dolinę Baryczy
Materiał Edukacyjny, Autor: Emilia Głód , Zespół Szkół w Krośnicach, Szkoła Podstawowa im. I. ŁukasiewiczaPoziom nauczania |
0/5
Lekcja dla 1 klasy gimnazjum. W trakcie zajęć uczniowie uczą się czytać mapę, jednocześnie poznając region Doliny Baryczy.
- Klasy gimnazjalne
Geografia
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Korzystanie z różnych źródeł informacji geograficznej.
Uczeń dokonuje obserwacji i pomiarów w terenie; potrafi korzystać z planów, map, fotografii, rysunków, wykresów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu gromadzenia, przetwarzania i prezentowania informacji geograficznych.
Uczeń dokonuje obserwacji i pomiarów w terenie; potrafi korzystać z planów, map, fotografii, rysunków, wykresów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu gromadzenia, przetwarzania i prezentowania informacji geograficznych.
Treści nauczania:
Uczeń analizuje i interpretuje treści map ogólnogeograficznych, tematycznych, turystycznych;
Uczeń identyfikuje położenie i charakteryzuje odpowiadające sobie obiekty geograficzne na fotografiach, zdjęciach lotniczych i satelitarnych oraz mapach topograficznych;
Uczeń lokalizuje na mapach (również konturowych) kontynenty oraz najważniejsze obiekty geograficzne na świecie i w Polsce (niziny, wyżyny, góry, rzeki, jeziora, wyspy, morza, państwa itp.);
Uczeń odczytuje z map informacje przedstawione za pomocą różnych metod kartograficznych;
Uczeń określa położenie geograficzne oraz matematyczno-geograficzne punktów i obszarów na mapie;
Uczeń charakteryzuje, na podstawie map różnej treści, położenie własnego regionu w Polsce oraz położenie Polski na świecie i w Europie; opisuje podział administracyjny Polski; podaje nazwy i wskazuje na mapie województwa oraz ich stolice;