Tropimy jesień
Materiał Edukacyjny, Autor: Iwona Niepewny i Monika Zimniak , Szkoła Podstawowa im. Ignacego Łukasiewicza w GarkachPoziom nauczania |
0/5
Rozpoznawanie charakterystycznych cech jesieni w Dolinie Baryczy oraz nazywanie warzyw i owoców z Doliny Baryczy.
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Ukształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym.
Wychowanie, aby dziecko w miarę swoich możliwości było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą
Zadbanie o to, aby dziecko odróżniało dobro od zła, było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania o przyrodę
Treści nauczania:
Uczeń obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem
Uczeń wyjaśnia zależność zjawisk przyrody od pór roku
Uczeń zna podstawowe zasady racjonalnego odżywiania się; rozumie konieczność kontrolowania stanu zdrowia i stosuje się do zaleceń stomatologa i lekarza
Uczeń zna najbliższą okolicę, jej ważniejsze obiekty, tradycje, wie, w jakim regionie mieszka; uczestniczy w wydarzeniach organizowanych przez lokalną społeczność