Gminny Ogólnodostępny Karmnik Edukacyjny
Oferta Ośrodków, Autor: Robert Kaczmarek , Gminny Ośrodek Kultury w PrzygodzicachPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Ogólnodostępny Karmnik, który stanął przy budynku GOK w Przygodzicach stanowi element edukacyjny dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców, którzy powinni wiedzieć, że dokarmianie ptaków, to dostarczanie pożywienia ptakom żyjącym na wolności (zazwyczaj w zimie), gdy krótki dzień oraz niesprzyjające warunki nie pozwalają im wystarczająco zaspokoić głodu. Dokarmianie ptaków pobudza zainteresowanie ornitologią i wyzwala przeżycia estetyczne związane z obserwacją ptaków, a organizowane w taki sposób działania edukacyjne kształtują zachowania proekologiczne. Od samego początku w karmniku zauważalny jest duży ruch „naszych” skrzydlatych przyjaciół, dlatego zachęcamy wszystkie placówki edukacyjne wraz z dziećmi i młodzieżą do odwiedzin tego miejsca w ramach lekcji tematycznych. Prosimy również o organizację zbiórek karmy aby wspomóc naszą akcję, w zamian za przewodnika wycieczek. Zajęcia polegają na omówieniu roli i znaczenia dokarmiania ptaków oraz omówienie przylatujących gatunków.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
45 min. | od 5 do 25 osób | 0 zł/grupa | sezonowe: styczeń-marzec, listopad-grudzień, |
- lornetki
- luneta
- fotografia
- atlasy i przewodniki
- film edukacyjny
Stała oferta GOK dostępna na www.gokprzygodzice.pl
fb @gokprzygodzice2
- luneta
- fotografia
- atlasy i przewodniki
- film edukacyjny
Stała oferta GOK dostępna na www.gokprzygodzice.pl
fb @gokprzygodzice2
Wzorcowe dokarmianie ptaków
|
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 3 grudzień 2019r. | Zespół Szkół w Odolanowie | Małgorzata Brodala | historia, informatyka | IV-VI | Więcej |
2 | 10 grudzień 2019r. | Zespół Szkół w Krośnicach, Szkoła Podstawowa im. I. Łukasiewicza | Dariusz Kaliszczak | historia, wos | IV-VI | Więcej |
Wrocławska 52
63-421 Przygodzice
63-421 Przygodzice
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
Treści nauczania:
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
Treści nauczania:
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
Wiedza.
Poznanie różnych sposobów prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie.
Wiedza.
Poznanie planów i map jako źródeł informacji geograficznych.
Wiedza.
Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje sposoby poznawania przyrody, podaje różnice między eksperymentem, doświadczeniem.
Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji
przyrodniczych.
Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie.
Uczeń rozpoznaje składniki przyrody ożywionej i nieożywionej w najbliższej okolicy szkoły.
Uczeń rozpoznaje główne formy ukształtowania powierzchni w najbliższej okolicy szkoły i miejsca zamieszkania.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki.
Uczeń określa problem badawczy, formułuje hipotezy, planuje i przeprowadza oraz dokumentuje obserwacje i proste doświadczenia biologiczne.
Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki.
Uczeń określa warunki doświadczenia, rozróżnia próbę kontrolną i badawczą.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów
biologicznych.
Uczeń przedstawia opinie i argumenty związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje cechy populacji (liczebność, zagęszczenie, rozrodczość, śmiertelność,
struktura przestrzenna, wiekowa i płciowa) oraz dokonuje obserwacji liczebności,
rozmieszczenia i zagęszczenia wybranego gatunku rośliny zielnej w terenie.
Uczeń analizuje oddziaływania antagonistyczne: konkurencję wewnątrzgatunkową
i międzygatunkową, pasożytnictwo, drapieżnictwo i roślinożerność.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)