Na grzyby
Materiał Edukacyjny, Autor: Katarzyna Kujawa , Przedszkole Samorządowe z Oddziałem Przedszkolnym w Sośniach| Poziom nauczania | 




 0/5Zajęcie przedstawia grzyby z Doliny Baryczy oraz mechanizm powstawania grzybów. 
					
					
- Przedszkole
 
Wychowanie przedszkolne
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym  oraz  rozwijanie  umiejętności  prezentowania  swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
Treści nauczania:
						Dziecko obdarza  uwagą  dzieci  i  dorosłych,  aby  rozumieć  to,  co  mówią  i czego  oczekują;  grzecznie  zwraca  się  do  innych  w  domu,  w przedszkolu, na ulicy; 
Dziecko w  miarę  samodzielnie  radzi  sobie  w  sytuacjach  życiowych  i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań; 
Dziecko zna  zagrożenia  płynące  ze  świata  ludzi,  roślin  oraz  zwierząt  i unika ich
Dziecko stara  się  łączyć  przyczynę  ze  skutkiem  i  próbuje przewidywać, co się może zdarzyć. 
Dziecko potrafi  wymienić  zmiany  zachodzące  w  życiu  roślin  i  zwierząt  w kolejnych  porach  roku;  wie,  w  jaki  sposób  człowiek  może  je chronić i pomóc im, np. przetrwać zimę
Dziecko wie, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa,  bezpieczeństwo,  pokarm)  i  wzrostu  roślin  (światło, temperatura, wilgotność)
Dziecko wymienia  rośliny  i  zwierzęta  żyjące  w  różnych  środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie
						
							
						
						
								
								
								
								
										
										
										
										
										