Wzbogacenie i utrwalenie wiadomości dotyczących warstw lasu, budowy drzew, zwierząt żyjących w lesie. Ciekawostki związane z gatunkami drzew, wyglądem nasion i owoców drzew liściastych i iglastych.
Materiał Edukacyjny, Autor: Małgorzata Krzyżanowska , Zespól Szkół w SośniachPoziom nauczania |
0/5
Wzbogacanie słownictwa związanego z przyrodą.
Las jako środowisko naturalne–warstwy lasu.
Znaczenie lasu dla człowieka. Rozpoznawanie naturalnych okazów przyrodniczych.
Znaczenie lasu dla człowieka.
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Ukształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym.
Wychowanie, aby dziecko w miarę swoich możliwości było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą
Zadbanie o to, aby dziecko odróżniało dobro od zła, było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania o przyrodę
Treści nauczania:
Uczeń w zakresie rozumienia i poszanowania świata roślin i zwierzą rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach przyrodniczych, jak: park, las, pole uprawne, sad i ogród (działka),
Uczeń obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem
Uczeń opisuje życie w wybranych ekosystemach: w lesie, ogrodzie, parku, na łące i w zbiornikach wodnych