Stawy Milickie – gospodarstwo rybackie i rezerwat ptaków, jak pogodzić hodowlę ryb i ochronę przyrody
Oferta Ośrodków, Autor: Beata Orłowska , Stacja Ornitologiczna Uniwersytetu WrocławskiegoPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
W czasie wycieczki po rezerwacie uczestnicy dowiadują się o problemach powstających na styku gospodarki człowieka i ochrony przyrody (rezerwat ptaków, Natura 2000) i uczą się jak ich unikać przy współpracy rybaków i ornitologów. Poznają rzadkie gatunki ptaków, bezkręgowców i płazów,chronione prawem unijnym, które żyją na terenie rezerwatu "Stawy Milickie". Poznają przyczyny zanikania siedlisk i związanych z nimi gatunków zwierząt..Oferta oparta na przyrodniczym potencjale doliny Baryczy (Obszary Natura 2000 ptasi i siedliskowy, rezerwat ptaków, rzadkie i chronione gatunki zwierząt obszaru)
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2-4 godzin lekcyjnych godz. | od 1 do 15 osób | 240 zł/grupa | sezonowe: kwiecień-czerwiec, wrzesień-listopad, |
udostępniamy sprzęt optyczny (lornetki, luneta) i atlasy ptaków
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 24 maj 2019r. | Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego | Jolanta Cwenar | wychowawca w internacie | Średnia szkoła | Więcej |
Ruda Milicka 12
56-300 Milicz Ruda Milicka
56-300 Milicz Ruda Milicka
KONTAKT
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Rozumowanie i argumentacja.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Zakres rozszerzony
Treści nauczania:
Uczeń podaje przykłady kilku gatunków, które są zagrożone lub wyginęły wskutek nadmiernej eksploatacji ich populacji
Uczeń podaje przykłady kilku gatunków, które udało się restytuować w środowisku
Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
Uczeń przedstawia wpływ współczesnego rolnictwa na różnorodność biologiczną (ciągle malejąca liczba gatunków uprawnych przy rosnącym areale upraw, spadek różnorodności genetycznej upraw)
Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)