BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Stawy Milickie – gospodarstwo rybackie i rezerwat ptaków, jak pogodzić hodowlę ryb i ochronę przyrody

Oferta Ośrodków, Autor: Beata Orłowska , Stacja Ornitologiczna Uniwersytetu Wrocławskiego
Poziom nauczania
 0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie

W czasie wycieczki po rezerwacie uczestnicy dowiadują się o problemach powstających na styku gospodarki człowieka i ochrony przyrody (rezerwat ptaków, Natura 2000) i uczą się jak ich unikać przy współpracy rybaków i ornitologów. Poznają rzadkie gatunki ptaków, bezkręgowców i płazów,chronione prawem unijnym, które żyją na terenie rezerwatu "Stawy Milickie". Poznają przyczyny zanikania siedlisk i związanych z nimi gatunków zwierząt..Oferta oparta na przyrodniczym potencjale doliny Baryczy (Obszary Natura 2000 ptasi i siedliskowy, rezerwat ptaków, rzadkie i chronione gatunki zwierząt obszaru)
czas trwania ilość osób koszt dostępność
2-4 godzin lekcyjnych godz. od 1 do 15 osób 240 zł/grupa sezonowe:
kwiecień-czerwiec, wrzesień-listopad,
DODATKOWA OFERTA
udostępniamy sprzęt optyczny (lornetki, luneta) i atlasy ptaków
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
LINKI ZEWNĘTRZNE
SŁOWA KLUCZOWE
RAPORTY POGŁĘBIONEJ OPINII
Lp. Data odbycia zajęć Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Przedmiot nauczania  
1 24 maj 2019r. Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego Jolanta Cwenar wychowawca w internacie Średnia szkoła Więcej
Ruda Milicka 12
56-300 Milicz Ruda Milicka
KONTAKT
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Rozumowanie i argumentacja.
    Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
    Zakres rozszerzony
    Treści nauczania:
    Uczeń podaje przykłady kilku gatunków, które są zagrożone lub wyginęły wskutek nadmiernej eksploatacji ich populacji
    Uczeń podaje przykłady kilku gatunków, które udało się restytuować w środowisku
    Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
    Uczeń przedstawia wpływ współczesnego rolnictwa na różnorodność biologiczną (ciągle malejąca liczba gatunków uprawnych przy rosnącym areale upraw, spadek różnorodności genetycznej upraw)
    Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)
  • Oferta dla dorosłych
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij